Страница 14 от 16

Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота

Публикувано на: 08 Дек 2023 20:32
от slowtraveler
biro написа: 08 Дек 2023 10:27 При производството на горива за ДВГ също се отделят парникови газове, както и при работата на ДВГ с тези горива.
Абсолютно си прав... :thumbsup:
Работим с малко по-глобални данни точно на тема въглеродни емисии и т.н... Та за мое учудване - на този фронт води етанола, докато 'екологична газ' е на ниво около мазута... Дето пък е забранен заради неекологичен в голяма част от европейските морета :) Което си е голямо двуличие - 'ние ще ползваме по-неекологичната нафта, която обаче в момента на горене отделя в нашият двор по-малко газове, вместо да използваме по-екологичния в глобален аспект мазут' :)

Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота

Публикувано на: 08 Дек 2023 22:20
от Hursa
Перките не "мелят" когато няма вятър и дори когато е твърде силен. Волтаиците също (практически) - когато е облачно - колко слънчеви дни имаше при вас последните 2 3 седмици. (Също когато се покрият с прах или когато вятъра ги попилее - все пак са изложени навън, на всички стихии, на големи площи, ерозират, повреждат се.) Денят е къс, не "мелят" и когато слънцето е твърде ниско - какво правим две трети от денонощието - зимата, когато е студено. Да видим и кпд-то им - много ниско, дори по сравнение със стар бензинов двигател.
Каталитичните системи, както и филтрите - не улавят въглеродния двуокис - а при изгаряне на въглища се отделя почти изцяло въглероден двуокис, за разлика от изгарянето на въглеводороди.
Стария дизелов и димящ автомобил - за разлика от новата електричка е бил произведен отдавна, но все още върши работа на човека. Той не купува нова масивна електричка през две три години - която трябва да се произведе, да се произведат и суровините за нея, да се произведе и енергията за производството и - колко замърсяване на въздуха, на водите, на почвите е това. И тази електричка ще иска зареждане, ще иска инфраструктура за зареждане - колко допълнително замърсяване е това (дори само за производството на фотоволтаици - които все пак имат ограничен живот, освен другите проблеми с тях).

Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота

Публикувано на: 08 Дек 2023 22:44
от WoLF
И сега добави нещо задължително - най-екологично скъпото нещо в тази електричка задължително ще се повреди и то сравнително бързо спрямо един ДВГ... Веднага си взимам на ток, плюсовете са супер много, но когато технологията настигне мераците tooth.gif

Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота

Публикувано на: 08 Дек 2023 23:55
от dimkaraganchev
То и през деня толкова ще пускат веи-тата в такова време... ppp.gif

Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота

Публикувано на: 09 Дек 2023 08:28
от biro
Hursa написа: 08 Дек 2023 22:20 Денят е къс, не "мелят" и когато слънцето е твърде ниско - какво правим две трети от денонощието
Внасяме ток от Гърция и Турция понеже при тях ФЕЦ работят в повече и с износ си балансират мрежите. Справка сайта на ЕСО.
По тази схема ФЕЦ могат да се построят на места с много слънце и да изнасят излишъка или да внасят от запад през тъмната част.
Батерия се ремонтира или сменя също и дизелов ДВГ. Сменяш двумасов съединител, 4-5 дюзи, дпф, турбо и цената им е като на нова батерия. А и нафтата 3лв за литър. ЕВ минава 100км за 3лв при цена на нощна еленергия от 0.15лв с ддс и разход 20kWh/100км

Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота

Публикувано на: 09 Дек 2023 12:10
от Hursa
Ще зареждате на нощна - и нощта ли внасяме турска ел енергия от фецове или може би гръцка smile.gif Вижте справката smile.gif Колко на запад трябва да е феца за да работи, когато у нас е 23 часа и започва да се отчита нощната тарифа по това време на годината? (Това ли е целта на фецовете - да изградим у нас фецове за да внасяме ел енергия вместо да изнасяме? smile.gif)
То батерия се сменя - но зависи от цените. Вижте например - тойота колко искат, за батерия с какъв капацитет (при това използваемия е наполовина). Смятайте по цени на производителя на автомобила, не по ефимерни. За съжаление батериите за електричките не са стандартизирани, автопроизводителите искат да печелят много и не само от продажбите на електрички на манипулирания автопазар.

Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота

Публикувано на: 09 Дек 2023 18:53
от Mcl
И като сложим годишното слънце греене в България ,средно годишно. Нещата отиват в кофата.

Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота

Публикувано на: 09 Дек 2023 21:35
от mapamop
Mcl написа: 09 Дек 2023 18:53 автопроизводителите искат да печелят много и не само от продажбите на електрички на манипулирания автопазар.
Скоро да си се опитвал да си купиш принтер? HP примерно?
Мастиларките им от години в ниския клас минимум си удвояват цената на третия комплект мастилници (втори закупен). В общи лини и лазерните им принтери са вече така. 2 касети - цената на нов принтер. И страниците са вече по-малко на касета/мастилница.

Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота

Публикувано на: 09 Дек 2023 21:38
от Mcl
Нещо с това цитиране не е наред, това не съм го писал.

Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота

Публикувано на: 09 Дек 2023 21:42
от WoLF
И той не цитира теб, но проблема е налице...

Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота

Публикувано на: 09 Дек 2023 21:44
от mfandakov
За това трийте името в цитата,нали се сещате. tooth.gif

Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота

Публикувано на: 09 Дек 2023 21:49
от Mcl
Е все пак някой и мен да цитира, що да ме трият нека и аз съм за малко медийна звезда. tooth.gif

Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота

Публикувано на: 10 Дек 2023 09:11
от biro
Hursa написа: 09 Дек 2023 12:10 Ще зареждате на нощна - и нощта ли внасяме турска ел енергия от фецове или може би гръцка
Нощна ВяЕЦ, АЕЦ - каквото има налично. Не смятам да зареждам всяка нощ. 90-100kWh веднъж на една до три седмици.
Hursa написа: 09 Дек 2023 12:10 То батерия се сменя - но зависи от цените.
Спестеното от дизел, дюзи, турбо, дпф, двумасов съединител ще покрие цената на батерията. Винаги има начин: https://forum.nissanbg.com/viewtopic.php?f=117&t=53514
Mcl написа: 09 Дек 2023 18:53 И като сложим годишното слънце греене в България ,средно годишно. Нещата отиват в кофата.
Приятел има малка ФЕЦ в двор на къща 60kWp и реализира учудващо много енергия.

Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота

Публикувано на: 10 Дек 2023 11:00
от WoLF
biro написа: 10 Дек 2023 09:11 покрие цената на батерията
Цената в пари или вредни емисии. Аз говоря за вредни емисии през цялото време ermm.gif

Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота

Публикувано на: 10 Дек 2023 11:39
от slowtraveler
biro написа: 10 Дек 2023 09:11 Приятел има малка ФЕЦ в двор на къща 60kWp и реализира учудващо много енергия
Ако е за лични цели - супер... Ако е за производство - не е съвсем така...
Приятел имаше промишлена 120kW, която я ъпгрейдна до над 300кВт.. Ама това не са големи производства и енергия... Нито пък имаше някаква голяма полза - изкупуваха енергията му на под 10ст (сега мисля се вдигна покупната стойност), а той трябваше да купува енергията 'по промишлени цени'... Купува, защото нощем фотоволтаика не произвежда, ама 20кВ трансформатор смуче ток от мрежата да работи на празен ток... Та плащаше ток стотици левове месечно за този 'празен ход' :)
Ако направим проста сметка: автомобил с 10х.км годишен пробег х 20кВтч/100км. консумира годишно 2МВтч..
Имаме 2.5 млн частни автомобила... Т.е. годишна консумация е 5ТВтч. Дневна средна консумация (ако се разпредели консумацията съвсем равномерно, а не уикенда или празниците да има дисбаланс - голяма консумация) излиза около 600МВтч денонощно допълнително натоварване или над 13ГВтч/дневно...