Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота

Публикувай отговор
Аватар
biro
Мнения: 2651
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 71 пъти

Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота

Мнение от biro » 10 Дек 2023 13:37

Wolf в пари говоря. Нямам инфо за емисиите. Ако си запознат сподели за емисиите с точни цифри.

Slow нямаме 2.5млн елмобили. В далечно бъдеще ако станат такава бройка мрежата ще се е променила много.
Моя човек с ФЕЦ я използва за продажба на енергия като печалбата понякога е малка или отрицателна, но понякога бива. Не говорех за реализирана печалба, а за произведена енергия. От сорта на задоволяване годишната потребност на 5-6 ел коли само за 1 месец работа на централката. 60kW е малка мощност в двор на къща. Има много по-големи производители.

Открих инфо, че в момента в БГ има между 8 и 10х. елмобила. По горните сметки те използват 20GWh еленергия годишно, не е много.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

Mcl
Мнения: 660
Регистриран на: 23 Ное 2020 19:21
Местоположение: Кюстендил
Автомобил: Corolla ts
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 11 пъти

Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота

Мнение от Mcl » 10 Дек 2023 15:00

biro написа: 10 Дек 2023 09:11 Приятел има малка ФЕЦ в двор на къща 60kWp и реализира учудващо много енергия.
Много много колко да е , средно около 60 мегавата годишно. Като по-голямата част идва от лятото.
Corolla ts 1.8 hybrid 2020

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4928
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 153 пъти
Получена  благодарност: 142 пъти

Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота

Мнение от slowtraveler » 10 Дек 2023 16:52

biro написа: 10 Дек 2023 13:37 Slow нямаме 2.5млн елмобили.
Да, но умишлението законови 'изнудвания' се опитат да променят бързо това... А мощности не се 'пускат' ей-така за ден - там 'хоризонтът' е десетилетия..
60кВт не е малко за домашен двор (то за 'домашна' ФЕЦ май бе до 30кВт)... Имам предвид 60кВт изходна пикова мощност, а не просто сумиране на брой панели и 'идеалната' им мощност..
Предполагам това би заело около 400-500кв.м. от двора, което съвсем не е малко - някои къщи нямат толкова голям парцел, а не двор :)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Mcl
Мнения: 660
Регистриран на: 23 Ное 2020 19:21
Местоположение: Кюстендил
Автомобил: Corolla ts
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 11 пъти

Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота

Мнение от Mcl » 10 Дек 2023 17:55

Ако се изгради като навес няма да вземе нищо от дворното пространство. Може да трябва и по-голяма площ, зависи от мощността на фотоволтаичните панели.
Corolla ts 1.8 hybrid 2020

Аватар
WoLF
Мнения: 2645
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 258 пъти
Получена  благодарност: 119 пъти

Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота

Мнение от WoLF » 10 Дек 2023 18:55

biro написа: 10 Дек 2023 13:37точни цифри
Зависи от производителя, но 200кг CO2 на всеки kWh батерия е приемливо число. Като емисии една електрическа кола е много по-енергоемка и по-ресурсоемка от друг автомобил. Това е натоварване на планетата, което никому не е необходимо, освен на производителите яхнали поредната вълна за доене ermm.gif Ако погледнем по-локално на проблема, мисля че, масовостта на електроавтомобили не е предвидена, нито като инфраструктура, нито като последствия от аварии...
ИзображениеИзображениеИзображение

Аватар
biro
Мнения: 2651
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 71 пъти

Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота

Мнение от biro » 10 Дек 2023 20:37

А колко кг СО2 се отделят за производството на 1 ДВГ автомобил? А за боята му, гумите му и т.н? Колко кг СО2 се отделят за производството на 1л бензин и след изгарянето му колко СО2 се отделя?

Когато поръчах ЕА в края на октомври в БГ имаше 1200 зарядни сранции. Сега са 1570. Като го получа ще са 2000, а когато в БГ ЕА станат 2.5млн инфраструктурата ще е достатъчна.
Докато фосилните горива са изчерпаеми и почти изчерпани.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

Аватар
WoLF
Мнения: 2645
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 258 пъти
Получена  благодарност: 119 пъти

Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота

Мнение от WoLF » 10 Дек 2023 20:51

Много добре знаете, че разликата е само, че единия автомобил има батерия и ел. мотори, а другия ДВГ. Останалите възли са аналогични като "цена" на производство. Сравнения са правени безброй и ако не сме сменя батерията и се зарежда от ЕКО източници, електричката излиза наравно след 200к км. Т.е. ползата от тях идва като са на възраст, а ако се наложи батерия да се смени отиде екологията. Нямам проблем с другото, но екологични няма как да се нарекат. Хюндай махнаха вече тази дума от сайта си...
ИзображениеИзображениеИзображение

Hursa
Мнения: 4928
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота

Мнение от Hursa » 10 Дек 2023 21:14

biro написа: 10 Дек 2023 09:11 Нощна ВяЕЦ, АЕЦ - каквото има налично. Не смятам да зареждам всяка нощ. 90-100kWh веднъж на една до три седмици.
...
Спестеното от дизел, дюзи, турбо, дпф, двумасов съединител ще покрие цената на батерията. Винаги има начин:
Да, докато ел автомобилите са нищожно малко - ще има. Но обсъждаме не вашето конкретно решение, а евентуално масово преминаване на електрички.
Спестеното от дизел и т. н. пак няма да стигне за батерия, цените им са съизмерими и по високи от цената на окомплектован дизелов двигател. Може да има за сега начин - но все пак батериите са с по кратък живот като цяло от двигател. И за двигател може да има начин - но когато търсещите са много, тези на които им провърви да намерят нещо вторично са много малко.
Mcl написа: 10 Дек 2023 17:55 Ако се изгради като навес няма да вземе нищо от дворното пространство. Може да трябва и по-голяма площ, зависи от мощността на фотоволтаичните панели.

60 кВт панели (само панелите) са към 300 кв. метра - доста голям навес ще трябва да е, с подходящото изложение и наклон, подходящо подсилен - да не го събори вятъра, да носи панелите и евентуално обслужващия ги (понякога). И за какво ще се ползва този навес - ще "вземе от двора" - площта на навеса, зедно със засенчената от него част smile.gif.
Не всеки може да отдели 300 квадрата от двора си, от незасенчената му част, ако има такава, с подходящо изложение. Всъщност не са много тия дето въобще имат двор. Но това е и целта - ограничават дизеловите, въобще ще забранят автомобилите се двг, електричките имат ограничена приложимост, много скъпи за повечето - съответно автомобилите ще са достъпни за единици. За съжаление май въобще и ел енергията постепенно ще стане достъпна за единици.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
Filbor
Мнения: 1056
Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
Местоположение: Бургас - София
Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
Благодарил/а: 5 пъти
Получена  благодарност: 24 пъти

Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота

Мнение от Filbor » 10 Дек 2023 22:17

Прикачени файлове
800_kenshiki-forum-plenary1.jpg
800_kenshiki-forum-plenary1.jpg (97.15 KiB) Преглеждано 1873 пъти
toyota-ft-se-concept.jpg
toyota-ft-se-concept.jpg (115.06 KiB) Преглеждано 1873 пъти
08.2014-11.2021
Изображение

centil
Мнения: 936
Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
Местоположение: Germany
Получена  благодарност: 18 пъти

Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота

Мнение от centil » 10 Дек 2023 22:46

biro написа: 10 Дек 2023 09:11 Спестеното от дизел, дюзи, турбо, дпф, двумасов съединител ще покрие цената на батерията. Винаги има начин: https://forum.nissanbg.com/viewtopic.php?f=117&t=53514
И тук мога да направя едно сравнение с моя дизелов автомобил, който също е с първа регистрация 2013, както и Leaf-а от темата. В момента дизела е изминал малко над два пъти повече километри от посочения Leaf, като за тези километри не се е счупил нито един от гореизброените детайли. Това на практика прави точно този Leaf, много по-скъп:
Намирането на добра батерия (SOH>=94%) е задача, която отнема време и изисква търпение. За 62kWh батерия с такъв SOH нормална цена е 10000 - 12000 лв. Моята попада в този диапазон.
Ако собственика на Leaf-а след още 110 000км трябва да извади още 10000 - 12000лв за още една батерия, то с придобиването и експлоатационните разходи, си мисля, че дизела излиза поне два (да не кажа и три) пъти по-евтин. И то от реални данни за реални автомобили.

Въпреки това, заради политическите решения, моят следващ автомобил твърде вероятно ще е електрически. Но напълно осъзнавайки какви ограничения и какви допълнителни финансови разходи ще имам - от придобиването на самия автомобил, до монтажа на PV на покрива на къщата, градинската къщичка и лятната градина. Като се добави и живота на инвертора/инверторите от около 10-12г и живота на една/няколко 10-15kW батерия/и с живот от около 10г, то във финансово отражение нещата не изглеждат толкова оптимистични. Особено за любител(и) на японски автомобили свикнал(и) да изминават по около 250 000км без разходи за ремонти, а само с обслужване.

Примерни цени към днешна дата:
- BMW 118d с Aisin-автомат, теглич (за колелата) и доста екстри: 27 000€ (2022г, 11 000км)
- Toyota Corolla 1.8 facelift (140кс) без теглич средно ниво на оборудване: 29 000€ (нов)
- VW ID3: >35 000€ (нов, с цена след държавна субсидия; без субсидия: >40 000€)
Цена на PV система 11kWp + 10kW батерия (която не е достатъчна, но за такава имам актуална оферта): >20 000€ (с монтаж от фирма) или >12 000€ (собствен монтаж)
Трите автомобила са със сходни размери. Кой би бил финансово най-изгодния за 11г и 250 000км употреба?
Ако за 10г употреба трябва да се инвестират 5 000€ за нова батерия на колата, 2 000€ за нов инвертор и 5 000€ за нова PV батерия, то калкулацията е отчайваща.
Изображение
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE

dimkaraganchev
Мнения: 604
Регистриран на: 03 Юни 2010 18:23
Местоположение: гр. Сопот
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 7 пъти

Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота

Мнение от dimkaraganchev » 16 Дек 2023 00:20

biro написа: 10 Дек 2023 20:37 Докато фосилните горива са изчерпаеми и почти изчерпани.
Това пък откъде го измисли...

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4928
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 153 пъти
Получена  благодарност: 142 пъти

Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота

Мнение от slowtraveler » 16 Дек 2023 07:45

Това го чувахме в началото на 90-те, че ще посрещнем началото на този век със свършили горива :) Технологиите се развиват, добивът също... Но са изчерпаеми :thumbsup: Освен ако не са възобновяеми като етанола :)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

dracunculus
Мнения: 1225
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland
Благодарил/а: 57 пъти
Получена  благодарност: 36 пъти

Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота

Мнение от dracunculus » 16 Дек 2023 07:58

Писал съм не веднъж, и съм си смятал СО2-отпечатъка на Лексуса ми (или която и да е хибридна кола този размер), сравнен със съответната ел. кола. Както колегата по-горе спомена- ел. колата излиза на + след над 200 000км. Такива бяха и моите сметки при разхода на хибрида в моето ежедневие. Е, чакам с нетърпение да видя в реални условия първите масови електрички да стигнат 200 000км и ми е интересно в какъв вид ще им е батерията. И сега преди да се хванете, че и моята ще е за смяна- 1. това далеч не е сигурно (таксита има масово на много повече километри с първата батерия) и 2. дори да е така- на 45кг. ми батерия СО2-отпечатъка не може да се сравнява с този на EV-батериите. Та, не говорете за екология при колите....Не са екологични, каквито и да са. И няма да станат никога. Екологично е да ходиш пеша. И да нямаш деца- защото това е основния проблем. Твърде много маймуни станахме на планетата. А по повод на ел. мобилитета и забраната на ДВГ 2035- моята прогноза е, че тази утопия няма да се случи, но ще изчакаме и ще видим :cheers:
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line

Аватар
Filbor
Мнения: 1056
Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
Местоположение: Бургас - София
Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
Благодарил/а: 5 пъти
Получена  благодарност: 24 пъти

Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота

Мнение от Filbor » 19 Дек 2023 22:05

Toyota bZ1X ?
Прикачени файлове
Toyota-bZ1X-compact-electric-crossover-or-SUV.jpg
Toyota-bZ1X-compact-electric-crossover-or-SUV.jpg (91.92 KiB) Преглеждано 1261 пъти
08.2014-11.2021
Изображение

Аватар
mapamop
Мнения: 4084
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 91 пъти
Получена  благодарност: 294 пъти

Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота

Мнение от mapamop » 20 Дек 2023 00:24

Filbor написа: 19 Дек 2023 22:05bZ1X
Специално за това на което името му "на чист български" ми "звучи" като "бъзик", що не лепнаха едно Е- пред/зад популярните им имена на модели....
Доста по-прилично би ми звучало е-Aygo/Aygo-e отколкото това име на криптографски метод. И не е да нямат имена на модели.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 45 госта