Дроселова клапа
Публикувано на: 18 Апр 2023 07:07
Преди да ровичкаш по мотора, така или иначе трябва да откачиш акумулатора. След като приключиш първото запалване трябва да е само на бензин, с изгасени абсолютно всички електрически консуматори. Изчакваш горивния компютър да си направи адаптацията на дросела - оставяш я да тропа на място докато стигне до работна температура, без да пипаш педала на газта или електроуредите. Това е обучението на дросел и педал на газта. Няма нужда от иницииране на процедурата през диагностика, за разлика от Хонда или Ауди/Фолксваген.
Ламбда сонди и катализатор се инициализират или самостоятелно, или принудително - след като е минало обучението на дросела я гасиш, запалваш наново и караш минимум 10 минути със 60 км/ч без да спираш и без да слизаш под 60 по километража. От там нататък броиш 100 километра на бензин само за да си провериш резулатата.
Огледай и гарнитурата на капака на клапаните - ако има теч на масло я сменяш и нея и отпушваш клапана на картерната вентилация, който се намира в задния горен ъгъл на капака на клапанитe, от страната на шофьора. Т.е. ляво отзад на автомобила, дълбоко вдясно като си застанал пред двигателя.
Ламбда сонди и катализатор се инициализират или самостоятелно, или принудително - след като е минало обучението на дросела я гасиш, запалваш наново и караш минимум 10 минути със 60 км/ч без да спираш и без да слизаш под 60 по километража. От там нататък броиш 100 километра на бензин само за да си провериш резулатата.
Огледай и гарнитурата на капака на клапаните - ако има теч на масло я сменяш и нея и отпушваш клапана на картерната вентилация, който се намира в задния горен ъгъл на капака на клапанитe, от страната на шофьора. Т.е. ляво отзад на автомобила, дълбоко вдясно като си застанал пред двигателя.