Страница 1 от 1

HSD и експлоатация в зимни условия - 2018

Публикувано на: 16 Дек 2018 21:34
от iko
Здравейте,първа зима ми е с хибрида,любопитно ми е от колеги как е въпросният автомобил в снега.

HSD и експлоатация в зимни условия - 2018

Публикувано на: 17 Дек 2018 08:58
от M5kov
За сега абсолютно никакви ядове, дори не присветва "тракшъна". И на мен ми е първа зима, обаче за сега снеговете са само мокри и сцеплението при тях е по-добро, ще видим като падне рехав и станат по-големи минусите :)
Само разхода ми бяга над 7 заради парното, но пак е доволно по-нисък спрямо други возила.

HSD и експлоатация в зимни условия - 2018

Публикувано на: 17 Дек 2018 09:55
от WoLF
Нашите "стари" хибриди имат много агресивен тракшън, но при колегата са по-добре нещата - при правилното използване на педала няма да имаш ядове при нормални зимни условия, т.е. почти без разлика в използваемостта от сравним по-размер автомобил :thumbsup:

HSD и експлоатация в зимни условия - 2018

Публикувано на: 17 Дек 2018 15:29
от BOz
Случка от вчера сутринта. Подцених снега и не засилих достатъчно, за да изляза от подземен гараж.
Та по средата на рампата както си карах с 20км/ч изведнъж колата загуби сцепление, светна лампата на тракшъна и последва моментално премахване на цялата газ, която бях подал. Последва тотална загуба на момента, а ми оставаха по-малко от 2 метра да го издрапам. Колата остана в равновесно положение на няма и 2 метра до "повърхността". Аз натиснах газта до край и нищо. Чакам 1-2 секунди (буквално) и чух как изпусна дясното колело половин оборот и веднага спря. Аз продължавам да държа педала на газта. Минават отново 1-2 секунди докато системата отпусне лявото колело, съответно и то изпусна и системата веднага го блокира. И така си стоя на едно място и през 1-2 секунди изпуска ту едното, ту другото колело за по половин оборот. Усетих, че няма да преборя нито пътя, нито глупавата система, та се спуснах назад от където вече си взех подобаващата засилка, за да превзема наклона. tooth.gif

HSD и експлоатация в зимни условия - 2018

Публикувано на: 17 Дек 2018 16:38
от slowtraveler
За съжаление BOz потвърждава личните ми наблюдения за логиката на управление на мощността на HSD на Тойота - системата е изпълнена глупаво boxed.gif

HSD и експлоатация в зимни условия - 2018

Публикувано на: 17 Дек 2018 16:50
от biro
Съвсем не е глупава при четвърто поколение. Аз лично съм много доволен от тракшъна. Прещраква спирачка на боксуващото колело и изважда колата ако има сцепление на другото.
Дори на Т25 не беше толкова добра система.

HSD и експлоатация в зимни условия - 2018

Публикувано на: 17 Дек 2018 23:15
от BOz
biro написа: 17 Дек 2018 16:50 Съвсем не е глупава при четвърто поколение. Аз лично съм много доволен от тракшъна. Прещраква спирачка на боксуващото колело и изважда колата ако има сцепление на другото.
Дори на Т25 не беше толкова добра система.
Да, моето мнение е за Приус-2. Хората с Приус-3 твърдат, че системата позволява достатъчно превъртане без да им маха газта, но аз нямам опит, за да го потвърдя. Примерно на Опела ако волана ми е направо, демек системата да не навлезе от тракшън към ЕСП логика, то ми позволява и на ограничител да държа двигателя, а имитирането на блокировка-диференциал става много брутално от към механично задържане, чак на волана се усеща.

HSD и експлоатация в зимни условия - 2018

Публикувано на: 17 Дек 2018 23:32
от slowtraveler
Имайте предвид, че 'идеалното' действие зависи от конкретните условия и е различно при различните терени... Неслучайно джиповете с някакви (макар и малки) амбиции за офроуд движение имат и ръчни настройки на тези параметри според терена...
За мен - HSD работи приемливо при 'асфалтово' приложение. Докато проблемът с логиката възниква при по-дълбоки и меки терени (например дълбок сняг)..

HSD и експлоатация в зимни условия - 2018

Публикувано на: 18 Дек 2018 10:35
от WoLF
Пробвал ли си дали е по-добре рампата да я качиш със спрян тракшън?

HSD и експлоатация в зимни условия - 2018

Публикувано на: 18 Дек 2018 15:22
от M5kov
Ако спре тракшъна, при мокър сняг, ще я качи, защото колелата ще го изкопаят до здрава основа.
Ако обаче е заледено, надали ще стигне по-далеч.

HSD и експлоатация в зимни условия - 2018

Публикувано на: 18 Дек 2018 16:33
от Чо :)
На Prius 4 не ми се налагало да изключвам Traction Control-a (макар вече да има бутон), но преди
на Prius 2 няколко пъти бях засядал във висок сняг и веднъж на наклон и съм ползвал спиране на traction control.

Вече е писана няколко пъти, но мисля, че е добре да я има и тук процедурата по
изключване на traction control при Prius 2 (доколкото съм виждал и на Prius 3 e същата)
1. от спряна (изключена) кола (ако има вероятност да тръгне назад, най-добре задействате ръчната спирачка (предала [Ръчна спирачка])).
2. без да се натиска педала [Спирачка], два пъти натискаме (POWER)
3. два пъти натискаме и отпускаме педала [Газ]
4. натискаме педала [Спирачка] и преместваме "лоста" на [N] и пускаме и двете
5. два пъти натискаме и отпускаме педала [Газ]
6. натискаме бутона [P]
7. два пъти натискаме и отпускаме педала [Газ]
8. натискаме педала [Спирачка] и натискаме (POWER)
колата вече е в "READY" и горния ляв ъгъл на MDF дисплея се появява червена кола с удивителна
Traction Control e изключен!
(Не забравяйте да отпуснете ръчната спирачка (предала [Ръчна спирачка]), ако е задействана в началото.)

За да включим Traction Control отново, трябва да спрем, изключим колата и запалим нормално.

---

Хубаво е да си я има човек в телефона :whistle:

off, power, power, gas, gas,
break+N, gas, gas, P,
gas, gas, break+power

HSD и експлоатация в зимни условия - 2018

Публикувано на: 21 Дек 2018 10:54
от strahomen1
BOz написа: 17 Дек 2018 23:15
biro написа: 17 Дек 2018 16:50 Съвсем не е глупава при четвърто поколение. Аз лично съм много доволен от тракшъна. Прещраква спирачка на боксуващото колело и изважда колата ако има сцепление на другото.
Дори на Т25 не беше толкова добра система.
Да, моето мнение е за Приус-2. Хората с Приус-3 твърдат, че системата позволява достатъчно превъртане без да им маха газта, но аз нямам опит, за да го потвърдя. Примерно на Опела ако волана ми е направо, демек системата да не навлезе от тракшън към ЕСП логика, то ми позволява и на ограничител да държа двигателя, а имитирането на блокировка-диференциал става много брутално от към механично задържане, чак на волана се усеща.
Потвърждавам напълно,че не се усеща спъване или осезаема загуба на мощност при светване на лампата за тракшъна.За мен лично е добре балансирана като поведение!!

HSD и експлоатация в зимни условия - 2018

Публикувано на: 18 Яну 2019 19:12
от Lwerewolf
gs450h, опция да се изключи traction control при ниски скорости (до 60). Всякаш при включен snow режим се опитва да модулира колелата със задните спирачки, иначе отворен диференциал. Без проблеми със проходимостта.
Stability control - влиза в maintenance mode както всички други toyota/lexus хибриди и става особено tail-happy tooth.gif (със едно наум, че всички системи без ABS НЕ работят до restart, и може да се повреди трансмисията при много резки промени на скоростта на въртене на кардана, та... само по заснежени изоставени кариери ;) )

EDIT: защо на хибридите/тесли и т.н. е трудно да се разкара stability control-а и съотв. защо не е добре кардана да си променя рязко скоростта (така де, електромоторите, кардана все едно) - google "Back EMF".