Страница 12 от 13

RAV 4 hybrid проблеми с палене

Публикувано на: 04 Яну 2022 14:13
от WoLF
Да, от там трябва да се почне, но от друга страна на неутрална не може да зарежда батерията, а тя се е заредила...

RAV 4 hybrid проблеми с палене

Публикувано на: 04 Яну 2022 15:26
от BOz
Plam_69 написа: 04 Яну 2022 13:35 Шифт позишън стои винаги на N мисля че тук е разковничето.
Да, това е проблемът на 99.99%. Колата няма да влезе в готовност, ако лоста по време на палене не е на П.
Също така ако я гасиш на Н, теоретично няма да изгасне цялата кола, а би трябвало да я връща с режим АЦЦ (аксесоари). Което от своя страна води до изтощаване на малкия акумулатор.

RAV 4 hybrid проблеми с палене

Публикувано на: 04 Яну 2022 15:38
от Hursa
Ако задействате ръчната, може да се включи системата, предполагам. Мисля, че така може да се включи, след аварийно изключване на системата.
(Но пък, ако не превключва от неутрал, защо да включвате системата.)

RAV 4 hybrid проблеми с палене

Публикувано на: 04 Яну 2022 16:04
от Plam_69
BOz написа: 04 Яну 2022 15:26 Също така ако я гасиш на Н, теоретично няма да изгасне цялата кола, а би трябвало да я връща с режим АЦЦ (аксесоари). Което от своя страна води до изтощаване на малкия акумулатор.
Да малкия акумулатор се зарежда трудно явно защото има консумация и пада бързо както твърдиш . Може ли да ми кажете автоматична ли е или роботизирана е кутията.

RAV 4 hybrid проблеми с палене

Публикувано на: 04 Яну 2022 16:20
от Hursa
Няма такава. С лоста избирате режима (който се задава електрически). На "парк" задействате блокаж (механически) на трансмисията.

RAV 4 hybrid проблеми с палене

Публикувано на: 04 Яну 2022 16:27
от Plam_69
А трансмисията автомат ли е или механична с робот

RAV 4 hybrid проблеми с палене

Публикувано на: 04 Яну 2022 16:35
от Hursa
Нито едното, нито другото. Планетарен редуктор, който обединява ДВГ с две електрически машини (МГ - мотор-генератори). Няма промяна на предавки, превключване между тях, няма съединители - трите машини, както и диференциала са постоянно съединени към този редуктор, непосредствено или чрез междинен редуктор).

RAV 4 hybrid проблеми с палене

Публикувано на: 04 Яну 2022 16:42
от Plam_69
Добре аз съм електрончик и не се занимава с механика много , има ли някакъв привод от скоростния лост към редуктора , било то жило или някаква рейка.

RAV 4 hybrid проблеми с палене

Публикувано на: 04 Яну 2022 17:13
от WoLF
Не. Всичко минава през логиката на компютъра. Лоста е джойстик...

RAV 4 hybrid проблеми с палене

Публикувано на: 04 Яну 2022 17:26
от BOz
Plam_69 написа: 04 Яну 2022 16:42 Добре аз съм електрончик и не се занимава с механика много , има ли някакъв привод от скоростния лост към редуктора , било то жило или някаква рейка.
Да. При Равката има жило от лоста до кутията.
Лоста механично застава ли коректно в П позиция? Усещаш ли някакво съпротивление при местенето му? Когато е в П можеш ли да го изкараш от П назад, без да натискаш спирачка? А със спирачка?

RAV 4 hybrid проблеми с палене

Публикувано на: 04 Яну 2022 17:39
от Plam_69
Застава коректно на П и не мога да го преместя назад без да натисна спирачката , за съпротивление по скоро не но то на всяка кола е различно нямам равка като база за сравнение.
WoLF написа: 04 Яну 2022 17:13 Лоста е джойстик...
Да лоста е джойстик но ако отдолу има привод които е откачен се получава конфликт между позиция на джойстик и позиция на кутия или редуктор както каза колегата по горе.

RAV 4 hybrid проблеми с палене

Публикувано на: 04 Яну 2022 17:43
от Hursa
Вероятно е това. Вероятно има и механизъм който да го е превключил към неутрал при "откачането".
(Дали не може да се включи към другите режими при включена система. Има аварийно изключване.)

RAV 4 hybrid проблеми с палене

Публикувано на: 04 Яну 2022 17:49
от Plam_69
Мерси колеги утре ще извикам собственика и да я закара на монтьори да видят какво става от долу. Ще пиша за резултата.

RAV 4 hybrid проблеми с палене

Публикувано на: 04 Яну 2022 17:50
от Hursa
Ако и снима ще е супер smile.gif

RAV 4 hybrid проблеми с палене

Публикувано на: 04 Яну 2022 19:06
от BOz
Plam_69 написа: 04 Яну 2022 17:39 Застава коректно на П и не мога да го преместя назад без да натисна спирачката , за съпротивление по скоро не но то на всяка кола е различно нямам равка като база за сравнение.
Да разбирам, че лоста е в позиция П, но индикира, че е на Н?
Може да направиш диагностика на "Shift Lock Control ECU". Там ще видиш кое как реагира.
А като местиш лоста от П до Д, променя ли се индикираната позиция Н?
Но ако лоста е на П, а индикира, че е на Н и колата може физически да я преместиш/избуташ, най-вероятно има проблем с привода/жилото между скоростната кутия и лоста. Казваш, че е имала удар и нещо е правено. За тази цел задължително трябва да се види механично дали лоста мести жилото и дали върти заключващия механизъм на скоростната кутия.
Нямам сервизното ръководство за този модел, но най-логично върху самата кутия, където влиза/захваща жилото, да има сензор за позицията на скоростния лост. Ако жилото е откачено от там и е застанала кутията в неутрална позиция, като местиш лоста напред-назад, това не се индикира от въпросния сензор и за това няма промяна в индикацията и колата си остава в Н. Което допълнително се подкрепя и от факта, че физически кутията не застава на П, когато лоста е на П. Направо гледайте механично какво става във връзката лост->жило->кутия и сподели след това резултата.