Страница 10 от 12

Студен старт - притрисане на мотора

Публикувано на: 18 Авг 2023 14:42
от electric
със спряна газ пали по същия начин, както и без да е спряна. На газ директно си пали добре, с повече въртене докато газовия клапан отвори. Моята логика е че не теч на газ или вакум е проблема, а самите газови настройки изместват бензиновите. Но ще си поиграя да обедня малко празния ход и ниските обороти и да обогатя високите, особено където турбото работи. Над 4500 оборота трябва да минава на бензин, макар че само за проба съм вдигал толкова.
Ако това не подейства има вариант да се направи и ремап на картата на бензиновото еку, която се ползва за палене. Но ще проуча, защото искам да имам вариант да си върна текущото състояние на бензиновия компютър.

Също преди няколко седмици чистих дросел и смених старата напукана мембрана на картерната вентилация. Дросела си беше чист, отворих да видя и зъбните колела, но и те бяха чисти

Студен старт - притрисане на мотора

Публикувано на: 18 Авг 2023 14:56
от mapamop
Огледай внимателно всичко което влиза в дросел, входящ колектор, маркучи които се разклоняват и дърпат въздух/вакуум след дебитомера. Не е само дросел. При мен дърпаше въздух и от вдървеното уплътнение на капачката за маслото. Симптома беше че изчистих около гърловината, и 2 седмици по-късно си беше пак омазнено около нея.

Студен старт - притрисане на мотора

Публикувано на: 23 Авг 2023 08:50
от electric
На студен двигател пръсках със спрей навсякъде, където може да смуче въздух - където дросела ляга на колектора, в двата края на маркуча на дросела, в уплътненията на всмукателния колектор, където бензиновите дюзи влизат в колектора, където газовите маркучета влизат в колектора, маркуча, който влиза в турбото,където колектора е пробит за да се вземе вакум, където останалите вакум маркучи влизат в колектора, клапана за картерна вентилация - и оборотите не помръднаха.
Някой беше писал, че се случва от ниска температура на превключване на газ и при 60 градуса лятото, проблема се оправял. При мен е 40 и ще пробвам със 60 как е.

Студен старт - притрисане на мотора

Публикувано на: 04 Окт 2023 22:21
от ангелчо
как се откопчава буксата на горивопровода 23841в

Студен старт - притрисане на мотора

Публикувано на: 05 Окт 2023 07:58
от mapamop
23842А ако го раглобиш това съединение ще трябва да си купиш ново съединение, или маркуч 23901. Имаше процедура в сервизното, че се надигаше вътре ръба на съединението да освободи тръбата. Трябва да погледна в сервизното, как точно се прави, но бързата връзка е за еднократна употреба и след сваляне се компрометира. Ще тече бензин от там.
23841B се стискат 2 "квадратчета" отстрани и се издърпва нагоре. Не съм сигурен дали и тя не беше за еднократна употреба.
Маркуча не съм го свалял на моята (логично защо).
Може би малко повече подробности трябва да споделиш...

Студен старт - притрисане на мотора

Публикувано на: 06 Окт 2023 10:17
от electric
за такива бързи връзки ли става въпрос?
Изображение
И на моята кола са същите, но не мисля че са еднократни

Студен старт - притрисане на мотора

Публикувано на: 06 Окт 2023 10:51
от mapamop
electric написа: 06 Окт 2023 10:17 бързи връзки
Едните са такива и при внимателен демонтаж, изглежда да не са еднократни. В зоната 23841B (23841Б) на схемата е такава. Другата обаче се натиска отвътре да освободи и там не знам дали ще остане цяла херметизиращата повърхност.
Където има о-пръстени се сменят задължително, без значение как изглеждат.
Парчето от сервизното за Авенсис:

Студен старт - притрисане на мотора

Публикувано на: 06 Окт 2023 14:26
от electric
ясно, при мен съм ги свалял многократно и не изпуска бензин от там. Може би на фордовете имаше едни по различни, който вероятно са били херметични

Студен старт - притрисане на мотора

Публикувано на: 06 Окт 2023 20:02
от ангелчо
mapamop написа: 05 Окт 2023 07:58 23842А ако го раглобиш това съединение ще трябва да си купиш ново съединение, или маркуч 23901. Имаше процедура в сервизното, че се надигаше вътре ръба на съединението да освободи тръбата. Трябва да погледна в сервизното, как точно се прави, но бързата връзка е за еднократна употреба и след сваляне се компрометира. Ще тече бензин от там.
23841B се стискат 2 "квадратчета" отстрани и се издърпва нагоре. Не съм сигурен дали и тя не беше за еднократна употреба.
Маркуча не съм го свалял на моята (логично защо).
Може би малко повече подробности трябва да споделиш...
Искам да премеря налягането на б.помпа ,защото ми прекъсва на бензин

Студен старт - притрисане на мотора

Публикувано на: 06 Окт 2023 23:20
от mapamop
ангелчо написа: 06 Окт 2023 20:02налягането
Разкачи 23481Б. Има тръбичка под него и може да набиеш маркуч 6мм вътрешен диаметър. Разглобяването ще е лесно и обратимо.

Студен старт - притрисане на мотора

Публикувано на: 07 Окт 2023 21:01
от ангелчо
днес мерих помпата има налягане ,но като подам рязко газ забива и глъхне,иначе плавно подаване на газ се форсира някакви идеи грешки непоказва

Студен старт - притрисане на мотора

Публикувано на: 07 Окт 2023 21:10
от mapamop
ангелчо написа: 07 Окт 2023 21:01 забива и глъхне,
Дросела откога не е чистен?
Дебитомера и той.
Това за Трабант, трактор "Владимировец", или ИЖ Планета 3 се отнася?

Студен старт - притрисане на мотора

Публикувано на: 07 Окт 2023 22:11
от ангелчо
корола версо 1,6i vvt то си пише

Студен старт - притрисане на мотора

Публикувано на: 07 Окт 2023 22:50
от mapamop
ангелчо написа: 07 Окт 2023 22:11пише
Къде?
Не виждам. Трябва ли да изровя целия форум за да намеря модела и годината, и дали върви на бензин, газ, мас и оцет?

Студен старт - притрисане на мотора

Публикувано на: 08 Окт 2023 11:52
от mapamop
ангелчо, за да не ти губя времето да ровиш във форума, предвид че дори не си намерил свободно време от 2018 година досега да си попълниш правилно и изцяло профила:
- измиваш дросела и дебитомера. Правиш първоначална адаптация на място.
- директно отиваш на страница 8 на тая тема, има схемичка какво се проверява за течове на вакуум. Гумените изделия се сменят. Евентуално нов силикон на тавата на картера.
- отиваш в тая тема и има писано за филтъра са активния въглен - изпира му се дунапрена: https://toyotabg.eu/viewtopic.php?t=384 ... 930a4a5232
- изчистваш си клапана за картерните газове, за да не изгърми наново гарнитурата на капака на клапаните.
- изчистваш VVT-i масления клапан и цедката под него.
- проверяваш свещи и бобини - свещите дали са читави (все още) и бобини.
- приемам че няма газ. Ако има - мериш компресия за сговнени клапани, гледаш корпусите на дюзите дали са опечени и напукани.