Страница 313 от 315

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 24 Яну 2024 09:00
от biro
ufer написа: 23 Яну 2024 11:25 Нека колегата dracunculus да попита свои приятели и познати немци дали случайно в гумените сервизи не са ги съветвали да покарат няколко дена на сух асфалт още преди да е завалял снегът, за да се "наточат" ламелите.
По-добре да не пита, че ще стане за смях. Пълни глупости,
ufer написа: 23 Яну 2024 13:34 Ако някой се съмнява, нека прекара леко ръка по грайфера отпред-назад на карани зимни гуми с много ламели
На 2 коли прокарах ръка и е еднакво в двете посоки.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 24 Яну 2024 09:06
от max-2
Наточване" има само на проблемни или агресивно карани коли. Трябва да са равни ламелите. Иначе има смисъл от първоначалното каране по асфалт. Падат игличките и се изравнява повърхността, сцеплението се подобрява.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 24 Яну 2024 10:47
от Hursa
При "агресивно каране" по скоро да се "затъпят" smile.gif
Ако не мога аз да го усетя, как ще го усети леда върху асфалта - когато се движа с 50 км/ч.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 24 Яну 2024 11:09
от ufer
Е, момчета, не ми се спори с вас, просто няма смисъл... Очаквах подобни реакции, но това са мои над 10-годишни практически познания и опит във водещи немски фирми, вкл. и фабриката на Мишелин в Карлсруе. Можете да си наточите перата за критика, но няма да реагирам повече. Знайте само едно: човек се учи цял живот и понякога трябва да се доверява на опита на другите... :thumbsup:

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 24 Яну 2024 11:21
от Hursa
Ами не спорете - просто ни затапете с предписания дадени от производителите на тези гуми smile.gif

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 24 Яну 2024 12:08
от mimojef
Жената на Минито предното лято забравила да отиде да и сложат летните гуми.
Тъй хубаво ги наточила цяло лято, че грайфера станал тука има - тука няма. Тази зима са супер след заточването.
Сега съм и дал да кара РАВката, че да не ги изтъпи.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 24 Яну 2024 12:20
от ufer
Хурса, Хурса, има неща, които никъде не се пишат, пък ти можеш да теоретизираш, колкото си искаш... Говорих ви за професионален опит, но който не иска да вярва, си е негов проблем... Чао и успех в търсенето на предписания от производителите... :thumbsup:

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 24 Яну 2024 12:49
от FearSoft
► Виж съдържание

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 24 Яну 2024 14:31
от max-2
Уфер, под заточване разбирам преден или заден ръб на ламелите остър, т.е. усеща се с ръка, а другия не. Ако не се усеща значи са равни и гумата е безшумна и работи добре при спиране и тръгване.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 24 Яну 2024 14:43
от ufer
Макс, предният ръб трябва да е остър и ламелите са като ноктенца. Те придават по-високо качество за захващане на гумата върху сняг, дори с малко лед. Върху чист лед - няма какво да говорим. Такива ламели изобрети преди много, много години (може би 30 и повече) Мишелин, а след тях започнаха и други производители. Но не всички прилагат тази технология. Някои съчетават профил без тези фини ламели с подходяща смес, за да е ефективна гумата. При Мишелин е характерна правилно подбраната смес, за да функционират ламелите ефективно. Иначе ако ламелите са гладки е вярно, че гумата е безшумна и има по-голяма контактна площ, но ефектът на качествените ламели се усеща, когато трябва да се качи при зимни условия някоя по-стръмна отсечка. Не бих искал да пиша повече тук, за да не е оффтопик, има тема за зимните гуми... :thumbsup:

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 24 Яну 2024 14:46
от slowtraveler
ufer написа: 24 Яну 2024 14:43 Макс, предният ръб трябва да е остър и ламелите са като ноктенца.
Замисли се от какво би се получил такъв ефект... Дали не е заради 'мек материал', който при подаване на газ позволява огъване на ламелите така, че 'задният им ръб' да се износва доста повече... :thumbsup:

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 24 Яну 2024 14:58
от ufer
Жоро, аз говоря за неща от практиката, а вече не ми се мисли за теория, защото взе да ми става досадно от някои глупави забележки. За тези технологии си има лаборатории, които задават общия тон, но те не дават много, много някой да им наднича в канчето. И те преценят, какво може да се пусне като информация или реклама за масова консумация... :thumbsup:

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 24 Яну 2024 15:47
от gimara
Аз само не разбрах, какво има всичко това със заглавието на темата. bash.gif

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 24 Яну 2024 16:00
от ufer
Аз лично се "подхлъзнах" по мнението на (astranom » Пон Яну 22, 2024 5:30 pm) и оттам тръгна, за което съжалявам и се извинявам... :thumbsup:

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 24 Яну 2024 19:35
от max-2
Последно, ако гумата е равна ламелите се огъват при натоварване и в двете посоки,спиране и тръгване и пускат ноктите, тоест ръбчетата. Ако често тръгваш с въртежи ръбчетата, които работят при ускорение са по малки и неефективни, защото са по износени и гумата също е неравна и шумна. :thumbsup: