Страница 296 от 314

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 22 Май 2023 09:49
от astranom
А можете ли да препоръчате (най-)хубав филтър за купето, без оглед на цената, и от къде го поръчвате? Като видях колко лесно се сменя и след като не е супер скъп, то просто не си заслужава да се сменя рядко.

Гледам, че има такива за твърди частици, поленов, с активен въглен... Има един интересен на Бош, за 50-тина лева, за който пише: "Филтър, въздух за вътрешно пространство BOSCH 0 986 628 581 с анти-алергично действие, с антибактериално действие, с антивирусно въздействие, с фунгицидно действие, степен на отделяне на частици >98% за 2,5µm (фин прах), филтър с активен въглен", което ми се струва добре.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 22 Май 2023 09:54
от mapamop
Последния който сложих е FILTRON "от скъпите" - със активен въглен. Цели 12-13 лева. Обикновения по спомен беше 6-8 лева.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 22 Май 2023 11:36
от Corolla_E12_hs
astranom написа: 22 Май 2023 09:49 А можете ли да препоръчате (най-)хубав филтър за купето, без оглед на цената, и от къде го поръчвате?
Пробвай на Mann филтрите, взимам всички филтри за колите от тях - имат от обикновена хартия през поленов с активен въглен
(
до biofunctional поленов
( Тия 2-та от линковете ги взимам редовно, този с активен въглен за по-стар автомобил, защото другия не влиза в отделението, а biofinctional-a е за Аурис 2015г. Доволен съм и от 2-та, изминава около година преди да има нужда от смяна. Има ги и в БГ, просто цените са 10-15лв отгоре.

Ето тук на техния сайт има търсачка за филтри по точния модел кола: https://catalog.mann-filter.com/EU/bul

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 22 Май 2023 12:53
от Volkata
Аз при първото обслужване си поръчах въздушен и купе от някакъв сайт от германия май ги доставят (аутодок или аутодок24 нещо такова беше), защото ги нямаше или бяха мн скъпи там където се обаждах да питам и си ги смених сам, при второто обслужване когато е задължителна смяната по книжка си носих с мен един комплект и попитах може ли да не ги сменят и първо казаха че не може трябвало те да ги сменят (за което бях подготвен като отговор), но като взимах колата ми казаха че не са ги сменили и няма проблем аз да си ги сменя, но това е в тойота Пазарджик и не съм убеден че винаги ще стане, и аз също смятам че на всяка смяна е добре тези филтри да се сменят

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 22 Май 2023 17:58
от GreenText-Pepe
В ТМ Запад е пристигнала Корола GR Sport бяла демонстрационна.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 29 Май 2023 10:59
от danch087
Група здравейте
Относно филтъра за купето мога ли да го сменявам сам. Това има ли греда с гаранцията, не съм запознат
Благодаря

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 29 Май 2023 12:25
от Krachunov
Може да си го сменяте, не са необходими никакви инструменти. Жабката се разкача за да се види капака на филтъра и той лесно се сваля без инструменти. Обърнете внимание, че филтъра има посока която трябва да сочи нагоре, отбелязана на самия филтър. Греда с гаранцията нямаш, ако искаш може да го сменяш по 8 пъти на ден. Въпроса е, че АКО по сервизна книжка трябва да бъде сменен, те ще го сменят без значение дали вие сте го сложили предния ден.
По същия начин седи и с въздушния филтър, не са необходими абсолютно никакви инструменти.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 29 Май 2023 13:45
от BOz
Krachunov написа: 29 Май 2023 12:25 Обърнете внимание, че филтъра има посока която трябва да сочи нагоре, отбелязана на самия филтър.
Това е малко подвеждащо. На рамката има стрелка за ориентация на къде трябва да стои самата тя. Но въздушния поток минава отгоре надолу, като ако на филтъра, който слага, има отбелязано със стрелка "въздушен поток", то стрелката трябва да сочи надолу. Само на оригиналния филтър има стрелка, същата като на рамката, която трябва да сочи нагоре. Ама ако вземе друг филтър, с обозначение на посоката на въздушния поток, то тогава това трябва да се съобрази. :thumbsup:

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 31 Май 2023 11:08
от Krachunov
Пфф може, не съм се замислял. На филтрите които до сега са ми слагали има стрелка и пише UP. А потока от къде накъде е нямам никаква идея

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 31 Май 2023 19:14
от veso_hds
Ако някой не е сигурен в посоката на въздуха, просто сваля филтъра, пъха си ръката в отвора и пуска климатика.Веднага се усеща посоката на въздуха.Прост метод, но безгрешен :D

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 03 Юни 2023 18:06
от tonystz
Вчера минах първото ТО в Сливен - 253лв. Въпроса ми обаче е трябва ли това обслужване да се появи в секцията Сервизна история в приложението MyT и в сайта като се логна в профила си? До момента нищо не се появява.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 03 Юни 2023 22:08
от stereo_man
Появява се. Само не знам дали не минават няколко дни след сервиза

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 10 Юни 2023 20:05
от tonystz
Имам въпрос относно разхода на хибрида и начина на шофиране в града.
В момента колата я карам смесено - всяка вечер до населено място на 15км от града по планински маршрут и всяка сутрин обратно до града. На връщане към града понеже е предимно надолнище, батерията се зарежда до горе и в града няколко километра се движда изцяло на ток докато се поизпрани. При тези условия разхода ми е около 4.2л/100км в режим ECO (резултат на водача обикновено 90-97). В крада обаче батерията стои постоянно на това ниво като на снимката:
20230610_191735.jpg
20230610_191735.jpg (288.44 KiB) Преглеждано 771 пъти
При това ниво на батерията ДВГ много често пали и трудно колата се движи дълго на ток. Въпроса ми е при изцяло градско каране може ли батерията да се зареди до горе или почти до горе и разхода ще стане ли по-нисък или ще бъде по-висок? Мисля, че съм и свикнал вече, но все пак да не би да бъркам нещо?

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 10 Юни 2023 20:49
от Hursa
Предполагам, при всички е долу-горе така. Не е проблем (според мен). Поне при мен - и при ауриса, и при королата (графиката на королата, по старата генерация - се различава от показаната) - е така, в града нивото на батерията се поддържа относително ниско. При извънградско е около средата или малко над средата - при шофиране на равно и с по-висока скорост (по сравнение с "градско").
При "градско" - когато батерията падне до ниско ниво - пали двигателя и като се позареди "малко" - изключва. Може да се измисли как да се стартира пак, но не мисля, че е желателно. Предполагам в управляващия алгоритъм е заложен това относително ниско ниво (при относително ниска скорост и чести спирания - "градско" шофиране). Ако "пали" по-рядко и съответно зарежда повече батерията - би се спестил разхода (ел енергия и гориво) при самото стартиране, но тъй като се стартира от мощна ел машина, развъртайки двигателя бързо и до относително високи обороти (за стартиращ ДВГ) - мисля, че е относително много малък. С по-честото "палене" на ДВГ - мисля, че се цели задържане на масления филм, т. е. стартира преди голяма част от маслото да е успяла да се стече в картера, относително голяма част от маслото е все още по сегментите и цилиндровите стени. Поддържа се и относително висока температура на двигателя и маслото (а така и ниския му вискозитет). Да не стартира (ДВГ) често от състояние близко до "студен" старт. Мисля, че целта е оптимизация - по-чести стартирания, но "горещи", вместо по-редки, но "по-хладни" и най-вече - "по-сухи".

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 12 Юни 2023 18:29
от Krachunov
Като цяло идеята на хибрида особено ако е FHEV. Идеята на хибридната система е по - скоро както "турбо". Дава ти допълнително мощност, към двигателя. Замества го или го допълва в режимите, когато двигателите с вътрешно горене не са максимално ефективни, а именно при потегляне.
Като цяло това, че не се движиш САМО на ток, не значи че системата не работи и/или че не ти пести разход. В града особено ако е равнинен, няма начин да си на пълна батерия освен ако нямаш 1-2 км спускане, непосредствено преди мястото където паркираш.
Разхода основно се влияе от начина ти на каране, както и колко е натоварена колата - ОСОБЕНО на магистрала (по този въпрос - последните 2 месеца въртя доста често по около 70 км в посока по Струма, с пълен багажник с инструменти и последно го изпразних, разхода падна с близо литър ) а не толкова от нивото на батерията. Този диспелй е чист маркетинг да ти е приятно да си го гледаш. Нито може да разредиш батерията на минимум нито да я заредиш на макс