Страница 292 от 315

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 03 Май 2023 20:50
от tonystz
Искам да споделя някои неща, които съм забелязал в работата на хибридната система, както и да задам няколко въпроса пак относно нея.
1. Понякога, когато колата стои на място в режим P и стартирана хибридна система, като запали ДВГ леко сякаш се опитва да се премести колата за момент щото се чува прискърцване сякаш се опитва да преодолее дръпната ръчна спирачка. Това нещо не се случва всеки път и реално не мисля, че е проблем, но просто ми е интересно дали и вие сте го забелязали.
2. При спускане по надолнище и когато батерията се напълни до горе, вдига оборотите на ДВГ доста. Предполагам спира да зарежда?
3. Отново при спускане по надолнище, при напълно загрял ДВГ до работна темепература, над половината заряд на батерията продължава да държи ДВГ включен на около 1000 оборота и не преминава в режим EV. По принцип в режим на генератор държи около 1200-1300 оборота.
4. При достатъчно заряд в батерията, загрял двг и скорост под 40км/ч, при натискане на EV mode бутона не иска да мине в режим EV и просто пише, че не може в този момент да се включи без да пише каква е причината. Предполагам, че има причина и колата си знае защо го прави.

Въпроси:
1. Какво показват двата сини бара в полето CHG EV ECO PWR?
20230503_192620.jpg
20230503_192620.jpg (388.18 KiB) Преглеждано 1382 пъти
2. Режим PWR означава, че в него разхода е доста висок?
3. Винаги ли електродвигателя подпомага ДВГ при движение или понякога (при ниска батерия например) работи само ДВГ?
4. Когато ДВГ работи в режим на генератор на 1200-1300 оборота и колата засилва без да вдига оборотите означава, че използва само електродвигателя за задвижване, а ДВГ само зарежда нали?

Благодаря!

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 03 Май 2023 23:13
от Enwor
1 до 4 всичко е нормално. Разклащането е заради неразделната връзка в механизмите. Развъртането на двг се предава и към колелата, просто се обира малко от ръчната, останалото го поема МГ-то. 1000та оборота са idle режим с цел по-бързо постигане на по-високи обори при нужда (да не развърта всеки път от 0). Иначе при спускане за да не презареди батериите използва излишната енергия с MG2, като двг се явява товар. При Еко и Нормален режим достига при мен 3к оборота. В Спортен съм виждал и 4,5к.

Барчетата са описани в книжката, но накратко в първата 1/3 еко е основно на електричество. Втората 1/3 включва двг като основен източник В последната 1/3 pwr, електрото подпомага двг. Дали и кога зарежда зависи от нуждата - при едно и също положение на педала ако пътя е нагоре надолу режимите се сменят. Анимацията си показва достатъчно информативно, макар и закъсняло какво се случва

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 04 Май 2023 08:40
от ufer
То май човек трябва да защити докторат по електроника, за да влезе в час... tooth.gif

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 04 Май 2023 21:39
от Hursa
► Виж съдържание

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 05 Май 2023 19:07
от Krachunov
Доста изчерпателен отговор. Браво.
Hursa написа: 04 Май 2023 21:39 tonystz написа: ↑03 Май 2023 20:50
4. При достатъчно заряд в батерията, загрял двг и скорост под 40км/ч, при натискане на EV mode бутона не иска да мине в режим EV и просто пише, че не може в този момент да се включи без да пише каква е причината. Предполагам, че има причина и колата си знае защо го прави.

4. Може би има причина – любопитно каква.
То освен заряд в батерията темп на двигателя, може да има още 100 фактора, които вероятно се припокриват с нещата, които Hursa е написал. Претоварване на МГ1/2, презареждане на хибридната батерия и тн.Включено парно...

Според мен, тоя бутон си е чист маркетинг за да може да приближава усещането до EV МПС. А реално си е чисто МПС с двигател вътрешно горене.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 06 Май 2023 20:37
от Hursa
Май
Krachunov написа: 05 Май 2023 19:07 Включено парно...
това е причината smile.gif Особено имайки предвид, че автомобила е от 22 година и "излязохме" от зимния сезон. smile.gif
(Бутона EV съм го "натискал" май само два три пъти и то преди около 10 години на ауриса smile.gif)

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 07 Май 2023 15:28
от Volkata
И каква е тази карма ли съдба ли, чета тук за акумулаторите малко по напред в темата и незнма от това ли от друго ли, викам си нещо май по-трудно пали напосшедък, мисля и преди това ми е минавало през ума ама си пали, викам сигурно се филмирам от прочетеното, но замерих с мултицет и показа под 12 и така днес преди обяд местя колата паля я два пъти викам си със сигурност е за смяна, след 2 часа тръгвам на път (минава ми през ума сега прибирам се и отивам да си купя акумулатор) и хоп не пали, с кабели запали веднага и разликата беше усезаема, та и аз съм изненадан колата е корола седан бензин 3 г и 4 м, на яриса ми който е дизел оригиналния изкара 7 г някъде, но явно не всички са така, този в колата е някаква марка mutlu намерих ги в нета ама не съм ги чувла до сега, мисля да си взема варта същата мощност 44ah с по висок стартов ток

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 07 Май 2023 18:28
от stereo_man
Проверявал ли си дали е обслужваем и дали има течност вътре, че аз все се каня и не стигам до него

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 07 Май 2023 19:05
от BladeBG
stereo_man написа: 07 Май 2023 18:28 Проверявал ли си дали е обслужваем и дали има течност вътре, че аз все се каня и не стигам до него
По принцип на него пише, че не е обслужваем. Но си има капачки на клетките и може да се долива.
Ето снимка на такъв: Изображение

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 07 Май 2023 19:42
от Volkata
Аххх същия, отворих ги имаше си течност покрива клетките и проверихме със съседа с мултицета и за отечки и т.н. нямаше проблем уж, ще ходя някъде където да си проверят пак и да си дадът гаранция, аз мисля че няма смисал дори да питам в тойота, ама все пак някой ако го е правил за нещо по гаранция свързано с акумулатора да сподели

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 07 Май 2023 19:48
от zi_zi_top
На моята Корола Е170 дизел оригиналния акумулатор беше Mutlu 72 Ah. Изкара 8 г и си купих пак Mutlu, даже някаква по-нова технология. Със сигурност е по-качествен от Varta.
Смених го, защото реших да мина да го проверят и ми казаха, че е зле, иначе си палеше без проблем цялата зима.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 07 Май 2023 20:28
от Volkata
Точно си мислех че е някакъв измислен, ама щом казваш може и да е добър, а варта защото на моя Ярис пък беше варта и така, то май до късмет, както с колата и жената

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 07 Май 2023 20:45
от zi_zi_top
Mutlu са много качествени акумулатори. Препоръчвам!

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 08 Май 2023 08:41
от biro
Не мерси. Мутлу ми умря в c-hr за 3г и 3месеца. Варта блу в дизелов авенсис издържа 6 години. Сега в c-hr съм с варта блу от 2.5г

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 08 Май 2023 09:58
от ufer
Миналата година се засилих да си купя Мутлу. Преди това се бях информирал как да разгадая датата на производство. Оказа се, че всички бяха стояли по 7-8 години в складовете. Такива им бил носел доставчикът... worthy.gif Е, отказах се!