Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
- memorex
- Мнения: 813
- Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
- Местоположение: Varna
- Автомобил: avatar
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 21 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Това за "турбо" ефекта кърти .За емисии и економи да ама ускорение и мощност незнам.
"Великите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат събития, малките умове обсъждат хората."
"И желязната логика е безсилна, ако отсреща е чугунена глава."
"И желязната логика е безсилна, ако отсреща е чугунена глава."
-
- Мнения: 4936
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Не бих го нарекъл - "турбо" (а "хибрид" - със своите плюсове и минуси), и си е допълнителна мощност, използвана и за ускорения. Ел мотора на практика - "моментално" развива максималния си въртящ момент (от нулеви, много ниски обороти, както и от високи, но там има други ограничения) и отдава буферираната в батерията енергия. Ел мотора може да отдаде допълнителна мощност, преди още ДВГ да може да я отдаде - при това дори при сравнение с ДВГ без "турбо". С по-маломощен ДВГ - 98 кс имаме автомобил с пълна мощност от 140 кс - например. (Като не е необходимо, ако няма нужда - всеки път ДВГ да се "форсира" до висока мощност.) Доста преди наложените много по-строги ограничения - подобна система се наложи (поради предимствата, които даваше) във формула 1 (и сега са хибриди). (Също - голяма част от съвременните серийни спортни автомобили - са хибриди. Имат предимства - които "турбото" не може да даде.)
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 920
- Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота корола
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 25 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Както искай си го обяснявай. Кърти ли? Лепи ли? Все ми е едно как точно го приемаш или не го приемаш. На короларта ДВГ е 90 коня, сумарната е 122.
Из нета
Hursa го е обяснил добре и пак може условно да се направи препратка към турбото. Пак повтарям за неразбралите... УСЛОВНО. по - добро ускорение, повишена ефективност.Турбото (или турбина) в дизеловия двигател служи за повишаване на налягането на въздуха, който влиза в цилиндъра по време на работния такт. Когато дизеловият двигател работи с турбо, горивото се впръсква във въздушно-горивната смес, която се загрява и разширява.
Това повишено налягане на въздуха, позволява на двигателя да изгаря повече гориво и да генерира по-голямо количество мощност. Това води до по-добро ускорение, повишена ефективност на двигателя и по-висок въртящ момент при ниски обороти.
-
- Мнения: 4936
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 230
- Регистриран на: 24 Яну 2022 22:06
- Местоположение: Sofia
- Автомобил: RAV4, MY2022, 2.5 HSD Luxury
- Благодарил/а: 13 пъти
- Получена благодарност: 5 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Точно така!
Електрическата енергия, която се черпи от батерията за да се движи автомобила се конвертира до кинетична /Ек/(за изминаването на определено разстояние) и потенциална /Еп/ (при изкачване; спрямо дадена отправна точка). Допълнително са загубите (конверсията на ел.енергия) във вид на топлина /Ез/- нагряването на намотки, кабели, ел.компоненти, през които протича ел. ток.
Т.е., пълната енергия, която ще се вземе от батерията е Е = Ек + Еп + Ез.
От своя страна, Ек = 0.5 * m * V^2, a Eп = m * g * h, където:
m - масата на автомобила+товара;
V - скоростта на движение;
h - денивилацията (разликата в надморката височина между начална и крайна точка; ако се движи по "равен" път h=0, и от там и Еп=0)
g - земното ускорение = 9.8 m/s^2
От горните изрази е ясно, че ако караш по дадена отсечка с определена скорост, но в единия случай колата е по-тежко натоварена, ще ти трябва повече енергия, спрямо изминаването на същия път, със същата скорост, но с по-малка маса на автомобила.
Горното е вярно и ако караш не на ток, а на бензин/дизел- тогава за преместване на по-голямата маса ще трябва повече гориво (тогава превръщаш топлинната енергия от окислението/изгарянето в механична), от колкото за по лек автомобил.
Видно е също, че ако се движиш със скорост V, нужната енергия ще е една, но при движение със скорост 2*V, вече ще ти е нужна ЧЕТИРИ пъти повече енергия, при 3*V- ДЕВЕТ пъти и т.н.
-
- Мнения: 4936
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Забравяте много важен компонент (всъщност обикновено го делят на две съставляващи), без който сметките няма да "излязат" Сметнете така, както сте го дали - колко ще изхарчите за километър и колко за 100. Има и друга компонента, поради която разхода на електричките със скоростта нараства повече, от колкото разхода на автомобилите с двг.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- slowtraveler
- Мнения: 4939
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 154 пъти
- Получена благодарност: 144 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Не съм съгласен с изводите на OVI... Да, за ускорението/натрупването на Ек и изкачване - Еп влияе масата, но за поддържането и - там вече масата не влияе, а само съпротивлението...
При хибрида - по-големият разход при ускорение при по-голяма маса позволява обратното усвояване на по-голяма енергия при спускане /намаляване на скоростта...
Така, че нещата не са толкова прости... Има условности - например ако хибридната система не може да усвои толкова голям прилив на енергия и се ползват спирачките - да, това ще се отрази на разхода... Но ако го забавянето/регенерацията го държиш в рамките на усвояемото от хибридната система - влиянието на масата няма да е толкова голямо (ще бъде в рамките на разликата от КПД на хибридната система)... За разлика от обикновения автомобил - там само внасяш енергия и тя ще е по-голяма при по-голяма маса, без да имаш възможност да усвоиш обратно тази по-голяма привнесена енергия при спиране...
При хибрида - по-големият разход при ускорение при по-голяма маса позволява обратното усвояване на по-голяма енергия при спускане /намаляване на скоростта...
Така, че нещата не са толкова прости... Има условности - например ако хибридната система не може да усвои толкова голям прилив на енергия и се ползват спирачките - да, това ще се отрази на разхода... Но ако го забавянето/регенерацията го държиш в рамките на усвояемото от хибридната система - влиянието на масата няма да е толкова голямо (ще бъде в рамките на разликата от КПД на хибридната система)... За разлика от обикновения автомобил - там само внасяш енергия и тя ще е по-голяма при по-голяма маса, без да имаш възможност да усвоиш обратно тази по-голяма привнесена енергия при спиране...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 920
- Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота корола
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 25 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Мисля че се отплеснахме в твърде детайлна тематика. Средностатистическия човек не го "брига" как аджеба работи турбото. Това че лайшкото определение не съвпада на техническото е все 200 не говоря за това.
Ами пак с всички условности не може ли да кажеш, че колата с 90 коня двигател се получаваш по - висока мощност (при други равни условия)?
-
- Мнения: 4936
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
В случая с "турбото" - не. Защото двигател без турбо с 90 кс и друг двигател с турбо - пак с 90 кс, са си все с 90 кс. Но можеш да кажеш - ако сравняваме, атмосферен двигател с работен обем 1.8 с 1.8 двигател с турбо - твърде вероятно втория да е чувствително по-мощен (но не е задължително)
Влияе, но линейно (почти) - увеличава се триенето. Докато от въздушното съпротивление - квадратично (почти) И разлика в приетите за коефициенти - е сравнително голяма.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 24
- Регистриран на: 25 Авг 2022 17:58
- Местоположение: България
- Автомобил: Корола
- Благодарил/а: 5 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Група здравейте
Дойде време за първото обслужване на королата. Накратко масло и маслен филтър доколкото съм запознат. Това обслужване ще е безплатно, подарък от дилъра. Но незнам за какво трябва да следя дали е свършено както трябва, начетох се на всякакви схеми, врътки и тарикатщини със обслужванията на нови коли.
Трябва ли да ми дадът сервизна книжка или нещо от подобно.
Благодаря
Дойде време за първото обслужване на королата. Накратко масло и маслен филтър доколкото съм запознат. Това обслужване ще е безплатно, подарък от дилъра. Но незнам за какво трябва да следя дали е свършено както трябва, начетох се на всякакви схеми, врътки и тарикатщини със обслужванията на нови коли.
Трябва ли да ми дадът сервизна книжка или нещо от подобно.
Благодаря
-
- Мнения: 920
- Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота корола
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 25 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Книжката си е в колата, би трябвало в жабката. След обслужването провери дали са набили печат с дата, на мен 1вото в София не са ми сложил, но го има в системата и не съм се занимавал да ходя да ми сложат печат за 1вото.
Ако е хибрид, трябва да ти дадат едно принтирано листче, че е минала хибриден чек и да си го пазиш.
След като е безплатно, няма да ти се налага да следиш дали са ти надписали сметката. Филтрите, най - вероятно може и да не ги сменят понеже според инструкциите са на ПРОВЕРКА. Което ще рече, че може и да трябва, може и да не трябва. Лично аз само на 1вото не ги смених филтрите (въздушен и купе), маслен го сменят всеки път...надявам се. Но бидейки "подарък", би било интересно да споделиш дали са ги сменили.
Въздушния и купето са лесно достъпни и без инструменти и може да провериш кво що. Относно маслото. Преди да я оставиш, дръпни щеката и след смяната направи същото. Ако не си сигурен си го снимай. Или вземи бяла салфетка и избърши 1вата щека и след това 2рата. Лесно ще видиш разликата.
Ако е хибрид, трябва да ти дадат едно принтирано листче, че е минала хибриден чек и да си го пазиш.
След като е безплатно, няма да ти се налага да следиш дали са ти надписали сметката. Филтрите, най - вероятно може и да не ги сменят понеже според инструкциите са на ПРОВЕРКА. Което ще рече, че може и да трябва, може и да не трябва. Лично аз само на 1вото не ги смених филтрите (въздушен и купе), маслен го сменят всеки път...надявам се. Но бидейки "подарък", би било интересно да споделиш дали са ги сменили.
Въздушния и купето са лесно достъпни и без инструменти и може да провериш кво що. Относно маслото. Преди да я оставиш, дръпни щеката и след смяната направи същото. Ако не си сигурен си го снимай. Или вземи бяла салфетка и избърши 1вата щека и след това 2рата. Лесно ще видиш разликата.
-
- Мнения: 24
- Регистриран на: 25 Авг 2022 17:58
- Местоположение: България
- Автомобил: Корола
- Благодарил/а: 5 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Това със салфетката е супер идея благодаря.
Мина ли на преглед ще пиша какво са сменили и какво не
Поздрави
Мина ли на преглед ще пиша какво са сменили и какво не
Поздрави
-
- Мнения: 24
- Регистриран на: 25 Авг 2022 17:58
- Местоположение: България
- Автомобил: Корола
- Благодарил/а: 5 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Тук идва и другият ми въпрос. Знам че колата ми е с масло 0w16, и в упътването пише че е позволено една от смените да бъде с 0w20 , но съм чел че след това започва да гори масло, дали е вярно как мислите?
-
- Мнения: 4936
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Вие как мислите - вярно ли е? Къде сте го чели.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 24
- Регистриран на: 25 Авг 2022 17:58
- Местоположение: България
- Автомобил: Корола
- Благодарил/а: 5 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Във форума някъде беше в това съм сигурен.
Значи да разбирам така че няма драма да е и 0w20. маслото
Значи да разбирам така че няма драма да е и 0w20. маслото
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта