Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
- FearSoft
- Мнения: 365
- Регистриран на: 20 Май 2022 09:51
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Corolla Hybrid 1.8. Tук е!
- Благодарил/а: 37 пъти
- Получена благодарност: 49 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
При хибрида, както всички знаем, 12 V акумулатор се зарежда от високоволтовата батерия, чрез DC-DC Buck конвертора. Което реално означава, че стои на подзаряд, както при UPS-ите. И тук е възможно някой да не е наясно, че с цел удължаване на живота на батерията е нужно периодично циклиране (заряд/разряд/заряд/. Говоря за AGM батериите по-специално, защото при тях има различна химия и са склонни към "заспиване". Т. е., нужно е да им удряте по някой шамар от време на време
Много техническо взе да става... Важното е да се циклират поне 2 пъти годишно и ще живеят по-дълго.
Много техническо взе да става... Важното е да се циклират поне 2 пъти годишно и ще живеят по-дълго.
Последно промяна от FearSoft на 11 Май 2023 12:25, променено общо 1 път.
Toyota Corolla 1.8L (HEV Special), Ex+, MC23
- BOz
- Мнения: 4272
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 98 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Защо да означава това?
Практично има както топлинен, така и заряден сензор, което дава възможност да се управлява заряда на акумулатора доста по-прецизно и точно. Ама хем са усложнили заряда, хем няма далавера от това, както се наблюдава.
Разход на хибрид->
Разход на дизелов автоматик ->
Разход на дизелов автоматик ->
- FearSoft
- Мнения: 365
- Регистриран на: 20 Май 2022 09:51
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Corolla Hybrid 1.8. Tук е!
- Благодарил/а: 37 пъти
- Получена благодарност: 49 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Същите сензори присъстват и при UPS системите. Но това не пречи на батериите да изпадат в летаргия.
Сега, възможно е при хибридните автомобили нещата да са организирани малко по-различно, не съм 100% сигурен, а и едва ли някой тук е. Това са строго сервизни данни, на ниво, до което обикновеният потребител няма лесен достъп. А и не му трябва особено. Възможно е, както хибридната батерия се клати от 40 до 80 процента заряд/разряд и тук да са измислили нещо, но честно казано не ми се вярва. Все пак, един 12 V акумулатор, та бил той и AGM, не струва хиляди лева/€/$... И подмяната му след 3-5 години е напълно нормална. То, между другото, е напълно възможно точно такива акумулатори да се влагат, с 3-5 years design life according Eurobat 2015. А това, че изкарват и 7 г., че и до 10 г. в някои случаи сме го виждали. Аз поне. Ама това е изключение от правилото
Сега, възможно е при хибридните автомобили нещата да са организирани малко по-различно, не съм 100% сигурен, а и едва ли някой тук е. Това са строго сервизни данни, на ниво, до което обикновеният потребител няма лесен достъп. А и не му трябва особено. Възможно е, както хибридната батерия се клати от 40 до 80 процента заряд/разряд и тук да са измислили нещо, но честно казано не ми се вярва. Все пак, един 12 V акумулатор, та бил той и AGM, не струва хиляди лева/€/$... И подмяната му след 3-5 години е напълно нормална. То, между другото, е напълно възможно точно такива акумулатори да се влагат, с 3-5 years design life according Eurobat 2015. А това, че изкарват и 7 г., че и до 10 г. в някои случаи сме го виждали. Аз поне. Ама това е изключение от правилото
Toyota Corolla 1.8L (HEV Special), Ex+, MC23
- BOz
- Мнения: 4272
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 98 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Батерията си има характеристика на зареждане. Ако всичко работи както трябва и колата си се движи, няма причина батерията да стои на под заряд. Затова имаш обратна информация за това колко е заредена батерията и с температурната компенсация определяш къде ѝ е 100% SOC. И като се движиш по тази крива на заряд, всичко останало зависи от самата батерия. Кой как я е направил и колко ще изкара, с очаквания входящ заряд. Това нито зависи от хибрида, нито зависи от това дали е бълк конвертор. Или накратко бълк конвертора не е никаква предпоставка за това батерията да стои на подзаряд, за да има естествени процеси на сулфатизация.
Разход на хибрид->
Разход на дизелов автоматик ->
Разход на дизелов автоматик ->
-
- Мнения: 920
- Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота корола
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 25 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Колко да я удължи? От 5 години няма да стане на 15, няма да стане и на 10... да добавиш някой друг месец, което ще е на практика недоказуемо, че е от това.
Силно съм скептичен, че това ще има някакви реално обозрима файда. При конвенционалните автомобили, 5 години +/- избутват 12V акумулатори. Това дали ще я "циклиш", дали ще удължи с един или 8 месеца е силно спорно. Но дори и да е така, за тия + осем месеца, да се разправям аз два пъти в година рък-брък сваляй, качвай акумулатор.... аре не
При хибрида на жената вече 9 годишна батерия няма никакви ядове. Ще видим другата.
Интересно ми е колегите дето се оплакват на 2-3та година от умрял акумулатор, дали имат някакви допълнително консуматори. Аларми имобилайзери, камери вързани към бушоните...изобщо НЕЩО различно от това как е излязла колата от фабриката?
-
- Мнения: 230
- Регистриран на: 24 Яну 2022 22:06
- Местоположение: Sofia
- Автомобил: RAV4, MY2022, 2.5 HSD Luxury
- Благодарил/а: 13 пъти
- Получена благодарност: 5 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
С извинение, че разводнявам темата с несъществен въпрос...
@Hursa: колега, защо пишеш иначе смислените си и хубави отговори, заградени в spoil тагове? Много си падаш по FB style, където за да прочетеш един дълъг thread, с много отговори, тъпата им (на ФБ) система "сгъва" нишката, и трябва да цъкаш няколко пъти за да разпънеш до "плосък" режим?
Просто ми е интересно, не че чак толкова ме затруднява.
- stereo_man
- Мнения: 221
- Регистриран на: 22 Юни 2010 18:54
- Местоположение: София
- Автомобил: Corolla E210
- Благодарил/а: 8 пъти
- Получена благодарност: 4 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
При мен няма абсолютно нищо допълнително. Много рядко съм я оставял да слушам музика без да е запалена и не на контакт, но може би последно е било есента. Като цяло дори и за включване на компресор да напомпя гумите на колелото на детето ми, съм я палил, точно за да не я държа на контакт.
Иначе не ми остава време да проверя каква е ситуацията с течността в клетките на акумулатора, но се замислих има ли някаква специфика относно самата течност, която да се долее?
Corolla E12;
Corolla E210
Corolla E210
-
- Мнения: 4898
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 74 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
► Виж съдържание
Акумулатора при хибрида, до колкото разбирам - е и своеобразен демпфер за 12 волтовата шина. И явно не е на "заряд" от батерията - когато системата е изключена. Ако бе на заряд - дори при "скапал се" акумулатор, кое би попречило - системата да се "стартира" от захранваната от батерията 12 волтова шина.
При хибрида - ми се струва, че хибридната система не поддържа добре акумулатора, когато автомобила се експлоатира в "градски" режим - чести превключвания в ел режим с относително по-дълбоко и продължително използване на батерията (когато автомобила се движи с ниска скорост), както и с често стоене на място (в задръствания и светофари, например). Може би за да се ограничи използването на батерията за зареждане на акумулатора, а и да се използва и неговия заряд. Когато пътувах ежедневно с ауриса до работа в задръстването - "оригиналния" акумулатор не издържа дълго, замених го с прехвален бош - замина бързо, въпреки че го щадях максимално, замених го варта или ексайд беше, още по-прехвален - също се скапа бързо. Замених го с искра май беше - че нямаха друг подходящ, а не ми се чакаше доставка - все още съм с него, издържа повече от предходните, но вече не пътувах с колата на работа - и автомобила се използва почти изключително извънградско и не ежедневно.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- BOz
- Мнения: 4272
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 98 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Точно на хибрида е супер заряда на акумулатора. Въобще не зависи от обороти, време, товар, дали си на място или в движение. Винаги се поддържа точно определен волтаж, спрямо необходимостта.
Разход на хибрид->
Разход на дизелов автоматик ->
Разход на дизелов автоматик ->
-
- Мнения: 4898
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 74 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Не мисля, че проблема е в системата, а може би в заложения му алгоритъм. Не винаги системата да захранва 12 волтовата шина, когато е включена.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- max-2
- Мнения: 1777
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 16 пъти
- Получена благодарност: 41 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
AGM акумулаторите са по-чувствителни към изтощаване, т. е. ако падне до 10 волта се поврежда. Затова на луксозните автомобили при престой в сервиз например и регистрирано ниско напрежение 10.5 волта задължително се сменя батерията, за да няма проблеми с електрониката на по-късен етап(бмв).
Такаче ако правите цикли би трябвало да не падате под 11 волта.
Такаче ако правите цикли би трябвало да не падате под 11 волта.
Carina E 4AFE LB 1992
- FearSoft
- Мнения: 365
- Регистриран на: 20 Май 2022 09:51
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Corolla Hybrid 1.8. Tук е!
- Благодарил/а: 37 пъти
- Получена благодарност: 49 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Горното твърдение е не съвсем вярно, да го кажем така.
Занимавам се с всякакви видове акумулатори и батерии повече от 11 г. И смело мога да твърдя, че този тип (AGM) може спокойно да се разрежда до 1.67V/cell. Което е 10.2V. При аварийнитте системи се изключва разрядът на 10.5V, за да има остатъчен капацитет за рестарт при възстановяване на захранването. Но батерията не се поврежда!
Естествено, ако я държите дълго време под 10V, тя деградира. И в същото време, ако при нормална експлоатация и изправна система напрежението ѝ е под 12V, то тя е пътник. Макар че има случаи, когато може да се съживи и да изкара още година. Но е относително.
А що се отнася до това колко щяло да ми спечели заиграването с циклиране 2 пъти годишно - ами факт е, че успявам да експлоатирам акумулаторите си по 7, 8, че и повече години. И то от най-евтините. А всичките ми познати ги сменят на 3-4 г... И не е въпрос само на пари, даже изобщо. Предвид цената на такъв акумулатор от грубо 100 лв. Въпрос на лично удовлетворение е!
Но за някои е и финансово облекчение.
Занимавам се с всякакви видове акумулатори и батерии повече от 11 г. И смело мога да твърдя, че този тип (AGM) може спокойно да се разрежда до 1.67V/cell. Което е 10.2V. При аварийнитте системи се изключва разрядът на 10.5V, за да има остатъчен капацитет за рестарт при възстановяване на захранването. Но батерията не се поврежда!
Естествено, ако я държите дълго време под 10V, тя деградира. И в същото време, ако при нормална експлоатация и изправна система напрежението ѝ е под 12V, то тя е пътник. Макар че има случаи, когато може да се съживи и да изкара още година. Но е относително.
А що се отнася до това колко щяло да ми спечели заиграването с циклиране 2 пъти годишно - ами факт е, че успявам да експлоатирам акумулаторите си по 7, 8, че и повече години. И то от най-евтините. А всичките ми познати ги сменят на 3-4 г... И не е въпрос само на пари, даже изобщо. Предвид цената на такъв акумулатор от грубо 100 лв. Въпрос на лично удовлетворение е!
Но за някои е и финансово облекчение.
Toyota Corolla 1.8L (HEV Special), Ex+, MC23
- max-2
- Мнения: 1777
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 16 пъти
- Получена благодарност: 41 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Това е полезна информация. 10.2 без никакъв товар ли е допустимото?
Carina E 4AFE LB 1992
- FearSoft
- Мнения: 365
- Регистриран на: 20 Май 2022 09:51
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Corolla Hybrid 1.8. Tук е!
- Благодарил/а: 37 пъти
- Получена благодарност: 49 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Естествено, че има товар, но той е минимален. Все пак се предполага, че някои системи стоят на stand-by и черпят ток. Но това са милиампери. Все пак, при достигане на 10.2V системата изключва тотално и е нужна човешка намеса за рестарт.
Всъщност, има таблици с данни за разряд на батериите до 9.6V (1.6V/cell), но не е здравословно да се стига до там.
Всъщност, има таблици с данни за разряд на батериите до 9.6V (1.6V/cell), но не е здравословно да се стига до там.
Правилна забележка, така е! То се подразбира, че няма как да се зарежда 12V батерия при изключен автомобил, но явно трябваше да го спомена за яснота.
Именно това имах предвид и аз. Затова и е желателно да се прави циклиране. Ако на човек му се занимава и не го мързи. А ако предпочита да се изръси 300 и кусур лева на всеки 3-5 г. (относителен срок!) - негово право! И въпросната процедура изобщо не е вредна, точно напротив. При обикновените оловно-киселинни акумулатори се постига десулфатизация, при AGM/GEL се постига подобен ефект, нямам намерение да навлизам в дълбоката химия, някой е свършил тази работа преди мен и има много информация в интернет.
Не и при изключен автомобил, нали?
Toyota Corolla 1.8L (HEV Special), Ex+, MC23
- BOz
- Мнения: 4272
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 98 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Това няма нищо общо с хибрида или това, че има ДЦ-ДЦ бълк конвертор, който бил предпоставка акумулатора да стои недозареден, както написа първоначално и върху което ми беше коментара.
Разход на хибрид->
Разход на дизелов автоматик ->
Разход на дизелов автоматик ->
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 74 госта