Celica T23 VVTL-i "изклопал вал"

Заключено
Аватар
slowtraveler
Мнения: 4931
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 154 пъти
Получена  благодарност: 143 пъти

Celica T23 VVTL-i "изклопал вал"

Мнение от slowtraveler » 07 Ное 2016 13:17

За докладите - искаш да кажеш, че това, че баща ти е ходил до Германия и е чул чукане на аванс е по-достоверно от доклад за авиационно произшествие, целящ да намери точната причина за аварията, като горивото често е първия заподозрян?!!! И явно по слух си убеден, че горивото всъщност е 93 октана??!! Доообре :)
Аванс се чува и ако компютъра на автомобила и датчиците (например датчик детонация) не са в ред.. Защото съвременните изправни автомобили компенсират качествата на горивото в голям диапазон... Поне аз не съм чувал чукане на аванс от едни 15 години...

П.С. За всеки случай зареждай не на изхода на Вършец, а на ОМВ Берковица - никога не съм имал чукане на аванс след зареждане на бензин там (нито пък на която и да е друга що годе нормална бензиностанция)... :)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
stefo91
Мнения: 354
Регистриран на: 06 Фев 2012 00:39
Местоположение: Вършец
Обратна връзка:

Celica T23 VVTL-i "изклопал вал"

Мнение от stefo91 » 07 Ное 2016 15:06

Колега, както предполагам знаеш че 2ZZ-GE е high performance engine и при тези двигатели има голямо значение с какъв бензин ще караш колата. Върти до 8300 оборота! Не е обикновен двигател а е най-мощния 1,8 атмосверен двигател правен някога (серийно). Производителя препоръчва да се сипва 95 или по-високо октаново число за по-добра работа на агрегата. Всичко по колата е изправно на 100 процента! Проблема е че двигателя не е предназначен да работи с бензин който е под 95 октана. В предния си отговор аз казах - "че с 95 от немска бензиностанция няма чукане а с 95 от Българска се появява чукане"-това какво ти говори ако въобще ти говори нещо? 2ZZ-GE работи като дизел на празни обороти ако се кара с лош бензин. При повечето "стандартни" двигатели няма да разбереш дори и 87 октана бензин да сипеш (2ZZ-GE е по-капризен). Можеш да прочетеш по чуждестранните форуми повече и тогава да спориш. Освен ако просто обичаш да спориш без да знаеш това е друга тема!


П.С Явно във Варна (големия град) карате с по-хубав бензин.
Celica TS 1.8 VVTL-I 192 ps

Аватар
skydiver
Мнения: 646
Регистриран на: 05 Май 2015 23:55
Местоположение: София
Автомобил: Rav4.2

Celica T23 VVTL-i "изклопал вал"

Мнение от skydiver » 07 Ное 2016 15:29

► Виж съдържание
Any car can get you where you need to go, a special car gets you there with a smile on your face...

Аватар
stefo91
Мнения: 354
Регистриран на: 06 Фев 2012 00:39
Местоположение: Вършец
Обратна връзка:

Celica T23 VVTL-i "изклопал вал"

Мнение от stefo91 » 08 Ное 2016 14:17

skydiver написа:
► Виж съдържание

Колега, въпросната Хонда, която си спонемал се е продавала само в Япония. Не знам дали знаеш (може би не си чувал), но има и подобна специална серия на Селика T23 която се нарича TRD Sports M и са произведени само 1200 бройки от нея, като всички 1200 бройки са продадени само в Япония. Тя е с точно 200 к.с на обем 1796. така че не отстъпва на Хондата. От въпросната Хонда са продадени точно 2,420 броики. Ако трябва да сме точни и двете коли са с най-мощните (атмосферни) двигатели до 1.8 правени някога серийно. Въпреки че, все пак Селиката вади 200 коня от 1796 кб. см а Хондата вади 200 коня от 1797 кб. см. и заключението е, че 2ZZ-GE е с едни гърди напред :D

Лек ден!
Celica TS 1.8 VVTL-I 192 ps

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4931
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 154 пъти
Получена  благодарност: 143 пъти

Celica T23 VVTL-i "изклопал вал"

Мнение от slowtraveler » 08 Ное 2016 14:26

Навярно знаеш, че минимално допустимото октановото число зависи от налягането и температурата на газовете в цилиндъра около ГМТ - колкото по-високо е налягането, толкова по-високо октаново число бензин се изисква за конкретния двигател за да се избегне детонация...
А максималната литрова мощност за атмосферни двигатели зависи основно от максималните обороти, които може да достигне дадения двигател, което пък е определено предимно от механични ограничения..
Това е така защото просто мощността зависи от изгореното гориво за единица време, което пък зависи от това колко кислород/въздух ще успееш да вкараш в цилиндрите за единица време... А на оборот при 1.8л четиритактов атмосферен двигател всмукания въздух си е 0.9л....
Щом нямаш принудително пълнене (или NOS), то единствения начин за увеличаване на количеството вкаран въздух (т.е. литровата мощност) е повишаване на оборотите... Т.е. за единица време да вкараш Х * 0.9л въздух и съответното му гориво (14:1 ли бе идеалната пропорция на бензина?)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
stefo91
Мнения: 354
Регистриран на: 06 Фев 2012 00:39
Местоположение: Вършец
Обратна връзка:

Celica T23 VVTL-i "изклопал вал"

Мнение от stefo91 » 08 Ное 2016 14:37

slowtraveler написа: Навярно знаеш, че минимално допустимото октановото число зависи от налягането и температурата на газовете в цилиндъра около ГМТ - колкото по-висока е налягането, толкова по-високо октаново число бензин се изисква за конкретния двигател за да се избегне детонация...
А максималната литрова мощност за атмосферни двигатели зависи основно от максималните обороти, които може да достигне дадения двигател, което пък е определено предимно от механични ограничения.. Защото просто мощността зависи от изгореното гориво за единица време, което пък зависи от това колко кислород/въздух ще успееш да вкараш в цилиндрите за единица време... Щом нямаш принудително пълнене (или NOS), то единствения начин за увеличаване на литровата мощност е повишаване на оборотите...
Благодаря за инфото колега, беше интересно! :thumbsup: Между другото да допълня нещо към предния си пост - Селиката достига 200 коня при 7800 оборота а Хондата при 8000 оборота.
Celica TS 1.8 VVTL-I 192 ps

Аватар
ufer
Мнения: 2603
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 17 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Celica T23 VVTL-i "изклопал вал"

Мнение от ufer » 08 Ное 2016 15:15

Много знаят тези момчета! Радвам се, като чуя как умните и знаещи хора се аргументират. Все така! :thumbsup:

Аватар
kaizera_93
Мнения: 17
Регистриран на: 24 Авг 2016 20:35
Местоположение: Видин

Celica T23 VVTL-i "изклопал вал"

Мнение от kaizera_93 » 08 Ное 2016 19:02

stefo91 написа:
slowtraveler написа:
stefo91 написа: Моята Селика като я карам с нормалеН 95 който по нашите бензиностанциИ всъщност е 93
Това си го измервал, или просто така ти се струва 'на око'???
Защото съм чел няколко доклада за авиационни произшествия с леки самолети в България, където се ползва бензин от бензиностанцията.
В докладите имаше публикувани резултатите от изследвания в лаборатория на бензина от резервоарите....
И нямаше отклонения в октановото число...

Не съм го изследвал а е мое субективно мнение, но смея да твърдя че съм прав. Не съм специалист по горивата, но като се караше колата с "немски" 95 (баща ми беше с нея в Германия) не се чуваше "чукане" на аванса, докато с нашенския 95 това го има.

Колега, такова понятие "чукане на аванса" е далеч от истината. Това което чуваш като "чукане на аванса" е детонационно горене! Т.е. в работен такт пламъка в горивната камера не се разраства равномерно. До колкото съм запознат с устройството на двигателите с вътрешно горене не знам да има "аванс". Поздрави ;)

Аватар
kaizera_93
Мнения: 17
Регистриран на: 24 Авг 2016 20:35
Местоположение: Видин

Celica T23 VVTL-i "изклопал вал"

Мнение от kaizera_93 » 08 Ное 2016 19:06

А колкото до моята Celica... аутопсията доказва "Изклопал вал" (колянов)!!! Вала на 2ри и 3ти цилиндър е задрал, лагерите са станали на капачка от буркан и биелите (мотовилките) са окопани. Общо взето си търся двигател. Предложенията ми до сега са 2500лв. за работещ двигател или 1500лв за оборудван блок без глава. wacko.gif

tora
Мнения: 1011
Регистриран на: 22 Яну 2016 11:37
Местоположение: Ст. Загора
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 8 пъти

Celica T23 VVTL-i "изклопал вал"

Мнение от tora » 08 Ное 2016 19:21

Изклопал вал какво точно значи?

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4931
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 154 пъти
Получена  благодарност: 143 пъти

Celica T23 VVTL-i "изклопал вал"

Мнение от slowtraveler » 08 Ное 2016 19:58

kaizera_93 написа: Колега, такова понятие "чукане на аванса" е далеч от истината.
Хващаш се за думата tooth.gif
Тези, дето сме въртяли още навремето дистрибутори и пипали чукчета, ни е ясно, че аванс има... Дали ще го наречеш ъгъл на предварение на запалване или аванс - това наистина са дейтали...
За детонационното горене разбира се, че си прав... Но особено на времето това се получаваше от прекалено голям аванс.. Та и от там по народному се бе появил термина 'чука аванса', и значението му бе ясно на всички - комбинация от бедна смес, ниско октаново число и голям аванс :thumbsup:

А за колата - биелите какво им има? Шийките на биелните лагери на вала много ли са износени?

П.С. сигурно колегата има предвид, че вала е 'изхлопал' заради характерното чукане (не на аванса :) )... Като термин не ми е ясен, ама съм ходил във Видин, та наречието ми е познато ppp.gif spell.gif boo.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

мехаННика
Мнения: 1691
Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
Местоположение: София
Получена  благодарност: 20 пъти

Celica T23 VVTL-i "изклопал вал"

Мнение от мехаННика » 08 Ное 2016 22:56

Вероятно идва от немски klopfen - чукам.

Аватар
stefo91
Мнения: 354
Регистриран на: 06 Фев 2012 00:39
Местоположение: Вършец
Обратна връзка:

Celica T23 VVTL-i "изклопал вал"

Мнение от stefo91 » 09 Ное 2016 11:16

slowtraveler написа:
kaizera_93 написа: Колега, такова понятие "чукане на аванса" е далеч от истината.
Хващаш се за думата tooth.gif
Тези, дето сме въртяли още навремето дистрибутори и пипали чукчета, ни е ясно, че аванс има... Дали ще го наречеш ъгъл на предварение на запалване или аванс - това наистина са дейтали...
За детонационното горене разбира се, че си прав... Но особено на времето това се получаваше от прекалено голям аванс.. Та и от там по народному се бе появил термина 'чука аванса', и значението му бе ясно на всички - комбинация от бедна смес, ниско октаново число и голям аванс :thumbsup:

А за колата - биелите какво им има? Шийките на биелните лагери на вала много ли са износени?

П.С. сигурно колегата има предвид, че вала е 'изхлопал' заради характерното чукане (не на аванса :) )... Като термин не ми е ясен, ама съм ходил във Видин, та наречието ми е познато ppp.gif spell.gif boo.gif



Да колега абсютно си прав, точно това имах в предвид. Явно колегата е по-млад и не е чувал термина, и аз не съм много стар на 25 години съм smile.gif но все пак преди Тойотата карах един Форд Ескорд 88 г. с карборатор и дистрибутурна капачка и там съм си играл да въртя дистрибутурната капачка. Там предварението на запалването (аванса) си спомням че трябваше да бъде на 8 градуса за да работи оптимално двигателя. Днешните двигатели сами регулират това предварение (аванс) на запалването, като само за (младия) колега да обясня, какво означава предварение на запалването (аванса) - ако предварението ти е 0 градуса, това означава, че изкра ще бъде подадена когато буталото се намира в горна мъртва точка (тоест най-близо до свеща), ако примерно ти е 10 градуса, това означава, че ще се подава искра по ранно и т.н. :thumbsup:

Пожелавам безавариино шофиране на всички!
Celica TS 1.8 VVTL-I 192 ps

Аватар
stefo91
Мнения: 354
Регистриран на: 06 Фев 2012 00:39
Местоположение: Вършец
Обратна връзка:

Celica T23 VVTL-i "изклопал вал"

Мнение от stefo91 » 09 Ное 2016 11:32

kaizera_93 написа: А колкото до моята Celica... аутопсията доказва "Изклопал вал" (колянов)!!! Вала на 2ри и 3ти цилиндър е задрал, лагерите са станали на капачка от буркан и биелите (мотовилките) са окопани. Общо взето си търся двигател. Предложенията ми до сега са 2500лв. за работещ двигател или 1500лв за оборудван блок без глава. wacko.gif

Колега, опита ли се да направиш рекламация пред човека който ти е продал колата? И ако е удобно да споделиш колко плати за тази кола? Един съвет от мен - купи си "Английска Селика" ЦЯЛА можеш да намериш такава за около 3500 - 4000 лева (ако е на малко километри и има сервизна история ще оцелиш шестица), като преди да я купиш я "тествай на МАКС" (аз моята преди да я купя от един много свестен човек от Долни Дъбник я тествах на една права 0-200 км/ч. на макс до 8300 оборота, но цяла година избирах преди да взема точно тази.) за да се убедиш че всичко по двигателя е наред. След това можеш да продадеш останалите части от Селиката и съм сигурен, че така ще си върнеш голяма част от парите (поне 2000 лева, може и повече). Единствения минус е, че ще трябва да дадеш на куп около 4 бона, но ще е 100 пъти по-добре и по-евтино е крайна сметка, отколкото да вземеш за 2500 лева двигател, който не знаеш в какво състояние е.
Celica TS 1.8 VVTL-I 192 ps

Аватар
stefo91
Мнения: 354
Регистриран на: 06 Фев 2012 00:39
Местоположение: Вършец
Обратна връзка:

Celica T23 VVTL-i "изклопал вал"

Мнение от stefo91 » 09 Ное 2016 11:37

kaizera_93 написа: А колкото до моята Celica... аутопсията доказва "Изклопал вал" (колянов)!!! Вала на 2ри и 3ти цилиндър е задрал, лагерите са станали на капачка от буркан и биелите (мотовилките) са окопани. Общо взето си търся двигател. Предложенията ми до сега са 2500лв. за работещ двигател или 1500лв за оборудван блок без глава. wacko.gif


Ето ти едно много добро предложение за цяла кола - http://www.cars.bg/c1864184
Celica TS 1.8 VVTL-I 192 ps

Заключено

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ивайло Димов и 6 госта