D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувай отговор
Аватар
WoLF
Мнения: 2584
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 224 пъти
Получена  благодарност: 99 пъти

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнение от WoLF » 13 Апр 2023 09:05

Опитва ли да запали или само върти стартера? Грешка каква е записал компютъра? Какво е правено до сега по колата? Защо реши, че проблема ти е свързан с DPF?
ИзображениеИзображениеИзображение

Congo
Мнения: 71
Регистриран на: 28 Сеп 2018 11:35
Местоположение: BG/EU
Благодарил/а: 1 път

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнение от Congo » 01 Юни 2023 15:19

slowtraveler написа: 21 Яну 2023 18:57 Никога на никой автомобил не можеш да знаеш точните километри, освен ако си го взел от нов или от сигурен познат. Да, доста от компютрите пишат километри, ама надеждата ти е джамбазина да го е домързяло да пипне навсякъде tooth.gif
Не е точно така. Всяка кола идваща от Швеция, която е още със шведските си номера, се проверява без проблем и знаеш истинските километри. Без да плащаш. Проблемът е, че там не знаеш ръждата на какъв етап е.

ivo.andreev
Мнения: 19
Регистриран на: 11 Авг 2008 18:10
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 2 пъти

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнение от ivo.andreev » 01 Юни 2023 23:35

Здравейте колеги,
Става дума за РАВ4 2.2 D4D 2015, който е на 110'000км. Колата се кара от много време по еднакъв тертип - около 6'000км градско на година и 6'000 км извънградско, но с паузи по 3 месеца. Февруари месец се появи съобщение "DPF Full, See Owners Manual". При неговата поява направих форсирана регенрация, която мина гладко, но съобщението се появи след около 300-400км. При това отново правих форсирана регенерация с ТехСтрийм и така след 2 седмици отново.
Ето основните наблюдения:
- Преди регенерация броячът за това колко е запълнен ДПФ показва стойност около 450%
- При регенерация лесно, за около 30 минути, процентите падат до 0
- ЕГР е проверен и почистен
- пета дюза е проверена за проходимост до нея, но и все пак - форсирана регенерация тръгва и намалява проценти до 0
- дюзите са проверени на стенд без особени отклонения
- Колата няма загуба на мощност
- Използването на добавки за ДПФ не помага с нищо
- По време на регенерация температурата достига 600 градуса


прегледах всичко написано, консултирах се с доста майстори, ходих в ТМ ауто и още нямам обяснение. В ТМ казват, че няма запушване на ДПФ за постоянно, но това излизане за прочистване е изнерващо.
Въпросът ми е дали имате идея защо колата не тръгва сама да регенерира, а трябва процесът да бъде форсиран?

благодаря !

Аватар
mapamop
Мнения: 3989
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнение от mapamop » 02 Юни 2023 00:01

Загуба на масло има ли? В смисъл без очевиден теч?
Другият заподозрян е къси и чести пътувания основно на студен двигател. Не се сещам за други причини които да генерират повечко сажди.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнение от slowtraveler » 02 Юни 2023 07:21

Congo написа: 01 Юни 2023 15:19 Всяка кола идваща от Швеция, която е още със шведските си номера, се проверява без проблем и знаеш истинските километри
Имах предвид, че навсякъде има 'тарикати' - ще видиш какво е декларирано/видяно от даден служител, но не и дали това са истинските километри... Модификацията е достатъчно лесна за да бъде направена и от любител с подръчни средства. И да - имам приятели от тези държави, които са го правили номера (че и по-сериозни измами - например да карат стара 'малолитражка'за да не се набиват на очи (какви пари получават) и да плащат малки данъци, ама сменят двигателя с много по-голям по обем.. Траейки си за смяната пред властите и въпреки това - спокойно преминаващи прегледите :)

ivo.andreev, всички параметри с изключение на процента запълване на ДПФ изглеждат коректни. Да не би да е запушен сензора и да 'шашка' компютъра с неправилни данни. На моя дизел максималната стойност, която съм виждал бе някъде около 78%, като в документацията имаше разни допълнения, че при стойност над 85 ще излезе съобщение и трябва да изчакаш регенерацията на всяка цена, а при 87 или 90 (забравил съм точните стойности) ще влезе в сервизен режим и ще може да се прави само принудителна регенерация. Възможно е и при тойотският дизел да е нещо такова, и като 'види' запълване 450% - директно да се шашка..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнение от BOz » 02 Юни 2023 10:24

slowtraveler написа: 02 Юни 2023 07:21 Имах предвид, че навсякъде има 'тарикати' - ще видиш какво е декларирано/видяно от даден служител, но не и дали това са истинските километри...
И така 10 години? Дали е вероятно, естествено. Дали ще попаднеш на такава вероятност, малко трудно ми се струва. Затова и хората играят тото. Всеки знае, че е възможно да спечели, но вероятността да е при теб печалбата, леко трудно. tooth.gif
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

ivo.andreev
Мнения: 19
Регистриран на: 11 Авг 2008 18:10
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 2 пъти

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнение от ivo.andreev » 02 Юни 2023 15:00

Привет
Имам RAV4 Hybrid 2022 и карах аз тази кола 6 години. Сега я кара половинката, като тя кара само в града, но аз като съм карал 1 месец в града, без да излизам, не са ми светвали подобни неща.
Сега, убеждават ме, че ДПФ е тръгнал и се е запушил капацитета му до голяма степен, а стойностите в проценти са изчислени и затова толкова бързо се качват.
Само че принудителните регенерации минават лесно до 0%. Въпросът към вас е "ЗАЩО не минават автоматичните регенерации", както явно преди са минавали, като съм си карал.
Колата се е карала винаги с най-скъпо гориво и добавки за изгарянето, точно да предотвратявам такива неща.
Загуба на масло последните 4000км не съм имал, в които се случи това, което казвам.
АКО знам, че проблемът е ДПФ, хубаво - ще се махне. Но въпросът е, че не искам да скривам нещо, което има като проблем. А проблем никой не вижда.
Затова моля за помощ - каква причина може да има да минава гладко принудителна регенерация, да не минава автоматична, а преди да е минавала автоматична до степн, че аз даже не съм разбирал, че това става.

Congo
Мнения: 71
Регистриран на: 28 Сеп 2018 11:35
Местоположение: BG/EU
Благодарил/а: 1 път

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнение от Congo » 02 Юни 2023 17:54

slowtraveler написа: 02 Юни 2023 07:21
Congo написа: 01 Юни 2023 15:19 Всяка кола идваща от Швеция, която е още със шведските си номера, се проверява без проблем и знаеш истинските километри
Имах предвид, че навсякъде има 'тарикати' - ще видиш какво е декларирано/видяно от даден служител, но не и дали това са истинските километри... Модификацията е достатъчно лесна за да бъде направена и от любител с подръчни средства. И да - имам приятели от тези държави, които са го правили номера (че и по-сериозни измами - например да карат стара 'малолитражка'за да не се набиват на очи (какви пари получават) и да плащат малки данъци, ама сменят двигателя с много по-голям по обем.. Траейки си за смяната пред властите и въпреки това - спокойно преминаващи прегледите :)
За Швеция, информацията за километрите се попълва при ГТП в някакъв държавен регистър. На теория пак може да става измама, ако собственикът всяка година връща километража преди да отиде на преглед, но реално е минимален шансът човек да попадне точно на такъв случай.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнение от slowtraveler » 02 Юни 2023 23:00

BOz написа: 02 Юни 2023 10:24 И така 10 години?
Ами не е задължително 10 години. За някои автомобили стигат и 2 години... Приятел бе на абонамент и операцията я правеше веднъж месечно, защото му трябваше точно определен пробег... И да, и тук информацията за километража се попълва при ГТП в регистър... Вече и със снимка на километража... Ама....
ivo.andreev, мисля подсказах в предходното мнение една от възможностите - показанието на ДПФ да се покачва толкова бързо, че да забранява автоматичната регенерация...
На Ваше място бих проследил как точно се покачва - дали е 'скок', защо е такава абсурдна стойност ( над 100% :) ) не ми се струва нормална. Вярно, че нямам много опит с дизел с ДПФ - моя го карах само 5 години, но никога не съм виждал подобна стойност нито наяве, нито в документацията...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

ivo.andreev
Мнения: 19
Регистриран на: 11 Авг 2008 18:10
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 2 пъти

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнение от ivo.andreev » 02 Юни 2023 23:47

slowtraveler, Благодаря ти за мнението и интереса по темата.
Пропуснах да кажа други интересни неща:
- дюзите са с компенсация от рода на -0.3-0.3, предимно 0.0-0.1
- Процентите, доколкото съм чел, са изчислени, но не е ясно как точно се изчисляват
- Диференциалното налягане е от порадъка на 0.3-5 kPa, много рядко се покачва повече. Като цяло е толкова ниско, че всеки, който го погледне (дори при кола в движение), казва, че ако е запушен DPF, то стойностите трябва да са от порядъка на 70-100kPa
- При разкачане на акумулатор, стойностите започват от 100%
- след изчистване до 0, стойностите се покачват с 1-2% на километър някъде, макар диференциалното налягане да е много ниско (нямам представа защо), но достигат 450% след около 350-400км
- Ако пусна принудителна регеерация, още докато карам към околовръстното по булевардите, вече се вижда как процентите започват да намаляват
- колата си има добра мощност при всякакви обороти (като за 150к.с. дизел), дори когато излезе съобщението за DPF Full, see owners manual.
- според описанието в прикачените документи дори MAF стойностите ми са в граници, защото съм записал:
  • 3850rpm, 97% load, 156g/sec, като по документация при 3600 и 100% натоварване трябва да е 151-165
  • 850rpm, 0km/h, 20% load, 5.48g/sec като по документация при idle e 2.5-5.5
- Прикачената документация по-долу казва, че автоматична регенерация се очаква да почне около 150%

Долният техдок не е само за РАВ, но съм сигурен, че може да е полезен на някого.
https://corolla-club.ru/doc1/5873572bd6 ... 0534d.html
https://auto-master.su/en/toyota-rav-4- ... /dtc-p2002

Аватар
mapamop
Мнения: 3989
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнение от mapamop » 03 Юни 2023 00:22

ivo.andreev написа: 02 Юни 2023 23:47 макар диференциалното налягане да е много ниско
Преди време някой се беше оплакал тук че тръбичките към датчика за диферециалното налягане са се запушили със сажди. И пак имаше някаква аномалия със DPF-a. Трудно ми е да намеря къде ми беше минало пред очите, и кой точно се беше оплакал. Напълно възможно е и да е някъде из тази тема назад в страниците. Та логиката е че датчкика заради ниските налягания лъже компютъра, че филтъра пълен и започват безкрайните регенерации.
Не казвам че е това на 100%, но може би си струва да се погледне.
Във сервизното, раздел диагностика, в раздела за контрола на емисиите мисля имаше референтни налягания, предполагаемо стойността трябва да е някъде докъм средата или към ниската граница, при "нов двигател". Виж дали ще я намериш тая табличка, или да ровя през седмицата да ти я извадя.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

ivo.andreev
Мнения: 19
Регистриран на: 11 Авг 2008 18:10
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 2 пъти

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнение от ivo.andreev » 03 Юни 2023 08:35

mapamop, В сервизните инструкции ли имаш предвид или във форума някъде?

Ето тук има няколко интересни неща:
Скрито съдържание
Изисква се да бъдете регистрирани за да видите това съдържание.
  • When PM Accumulation Ratio is too low, Activate the DPF Rejuvenate (PM) cannot be performed. Therefore, rev the engine with no load at 3400 rpm for 5 to 10 minutes to increase PM Accumulation Ratio to 12% or more.
  • Depending on various conditions, the Active Test may not be completed within 15 minutes. If 60 minutes elapse, the system stops the Active Test and illuminates the MIL. If this happens, an exhaust manifold converter (DPF) or exhaust fuel addition injector malfunction (low fuel addition volume) has occurred
  • If DPF Differential Pressure indicates negative pressure for approx. 1 second as shown in the illustration (A) when the engine speed increases, the differential pressure sensor piping of the DPF catalyst may be clogged.
  • Check Exhaust Fuel Addition FB and Catalyst Differential Press in the freeze frame data.
    When the Exhaust Fuel Addition FB value is 1.41 or more, it indicates a high possibility of insufficient temperature increase during PM regeneration control.
    When the Catalyst Differential Press value is 0.27 or more, it indicates a high possibility that DPF catalyst is clogged.

Аватар
mapamop
Мнения: 3989
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнение от mapamop » 03 Юни 2023 14:41

ivo.andreev, някъде тук из форума. Много смътно си спомням, че имаше дискусия, че тръбичките преди и след сензора за диференциалното налягане са тънки, и подлежат на задръстване със сажди. Съответно и наляганията към сензора не са нормални, и вдига/не вдига регенерация, когато реално филтъра е пълен. От там и излишна амортизация на филтъра, или разреждане на маслото с нафта след неуспешни регенерации.
Във сервизното ме съмнява да е залегната тая гледна точка, че е писано за нов автомобил с аномалии. А нов автомобил няма как да я има тая аномалия. По-скоро някой сервизен бюлетин (TSB) ще има по темата.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнение от slowtraveler » 04 Юни 2023 00:43

Да, съгласен съм с mapamop, .
Също си спомням тази тема и точно това ме наведе на мисълта за грешни/нереални показания на сензора, които може да шашкат ЕКУ-то..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

ivo.andreev
Мнения: 19
Регистриран на: 11 Авг 2008 18:10
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 2 пъти

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнение от ivo.andreev » 04 Юни 2023 07:49

Засега не го намирам,
единствено от този документ има няколко стъпки за тестване на сензора:
Скрито съдържание
Изисква се да бъдете регистрирани за да видите това съдържание.
За друга кола е , но предполагам, че трябва да е същото. Дайте някакъв ориенир за другата тема - преди колко време, ключови думи...

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 34 госта