Заслужава ли си Тойота?Мит ли е качеството на Тойота?

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор

Качеството на Тойота

КАЧЕСТВОТО Е МИТ
14
8%
КАЧЕСТВОТО НЕ Е МИТ
95
54%
КАЧЕСТВОТО НА СТАРИТЕ Е ОК, НО НОВИТЕ СА НЕКАЧЕСТВЕНИ
65
37%
КАЧЕСТВОТО НА НОВИТЕ Е ОК, НО СТАРИТЕ СА НЕКАЧЕСТВЕНИ
3
2%
 
Общо гласове: 177

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4204
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Получена  благодарност: 12 пъти

"Чукане" в предницата

Мнение от zi_zi_top » 02 Дек 2008 00:14

Въпросното чукане във волана при паваж и по-големи неравности идва от шлиците на кормилната колонка. Единият вариант за ремонт е да я смениш /по-скъпия/, а другият е да си сложиш една ръкавица и да гребнеш грес с показалеца и да напълниш хубаво луфта на шлиците, желателно е греста да е топла за да влезне по-навътре, после забърсваш външно, сваляш си ръкавицата и си караш усмихнат, без никакво чукане /след 30-40 хиляди км манипулацията се повтаря и пак тишина/. Избери сам!

triforce
Мнения: 19
Регистриран на: 04 Дек 2007 23:39
Местоположение: Казанлък
Обратна връзка:

Мнение от triforce » 02 Дек 2008 19:28

Въпросното чукане май е от рейката. Днес ходих да сменят масло и накладки (45 160 км) и се оказа от рейката. Ей, толкова време им лопам на тъпаците, от близо 1 година, че колата не е наред, а те не та не!!!
Мдамммм.... вдига 200 на задна......

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4204
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от zi_zi_top » 03 Дек 2008 00:09

Чукането е от шлиците на кормилната колонка, които си намират между двете карета - под таблото между спирачката и съединителя.

triforce
Мнения: 19
Регистриран на: 04 Дек 2007 23:39
Местоположение: Казанлък
Обратна връзка:

Мнение от triforce » 03 Дек 2008 09:14

http://img.photobucket.com/albums/v319/ ... orolla.jpg

За ей-този модел, нали? Ще го запиша това, което си ми написал, като ходя след 1 месец, да имам какво да им разправям. Май ме взеха насериозно!

:thumbsup:
Мдамммм.... вдига 200 на задна......

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4928
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 153 пъти
Получена  благодарност: 142 пъти

Мнение от slowtraveler » 03 Дек 2008 10:22

Май всички модели (и не само тойота) с тази конструкция на 'потъващия' и регулиращ се волан имат този вроден дефект...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Kiki
Мнения: 8210
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 13 пъти

Мнение от Kiki » 03 Дек 2008 10:49

slowtraveler написа:Май всички модели (и не само тойота) с тази конструкция на 'потъващия' и регулиращ се волан имат този вроден дефект...
И моята е с "потъващ" волан, ама не чука! Това е индивидуално.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4928
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 153 пъти
Получена  благодарност: 142 пъти

Мнение от slowtraveler » 03 Дек 2008 13:06

Kiki написа:
slowtraveler написа:Май всички модели (и не само тойота) с тази конструкция на 'потъващия' и регулиращ се волан имат този вроден дефект...
И моята е с "потъващ" волан, ама не чука! Това е индивидуално.
Ще почне - не се притеснявай biggrin.gif
Просто явно при някои настройки на волана по-бързо изтича смазката...
Нищо опасно няма, но някои започва да ги дразни това потропване при малки неравности...
За първи път го чух на моя кола на една Астра 93г.Пластмасовия пълнеж (там не бе на шлици, а на овал) на двете съставки на вала се бе поразбила и тропаше. Що огледи, смяна на лагери и т.н. беше докато разбера за какво става въпрос...
На Авенсиса от нов (поне при мен бе така) ако размърдаш волана при изгасен двигател може да чуеш съвсем тихо потропване, което обикновенно е точно шлиците на вала... Но до 90х.км не ме е притеснявало, нито звука се е усилил...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4204
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от zi_zi_top » 03 Дек 2008 22:57

Повечето монтьори знаят много добре за какво става въпрос, но се правят на луди, защото от тези работи си изкарват хляба. Мен ме открехна един приятел монтьор в ТМауто и съм му много благодарен, че и на мен чукането ми бъркаше в мозъка, а преди това приемчиците ме сапунисваха за рейка. Сега след "ремонт" за 3 стотинки си карам и ... :whistle:

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4204
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от zi_zi_top » 03 Дек 2008 23:01

за slowtraveler - королата ми е на 93 000 и чукането се появи скоро, не те плаша, а те успокоявам, че се отстранява лесно. Може би даже е разумно преди да се усили много да се смажат шлиците за да се забави износването и да се запази по-малък луфта.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4928
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 153 пъти
Получена  благодарност: 142 пъти

Мнение от slowtraveler » 04 Дек 2008 07:51

ZZ-TOP,
напълно си прав и съм съгласен с теб.
Не се плаша, просто исках да кажа, че това не е проблем на Тойота, а на този тип конструкция на кормилния вал.
Чета, че сега на Маздата в Русия също имат подобен проблем (но там може да е породен от по-рядка смазка на вала, заради северния климат)...
Чел съм TSB, където си пише черно на бяло за този проблем и решението е точно това, което си предложил (използвайки по-гъста смазка)...
На авенсиса не съм го пипал, просто защото звука не се усилваше и бе тих и непритеснителен.... :thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
max-2
Мнения: 1789
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 18 пъти
Получена  благодарност: 44 пъти

Мнение от max-2 » 04 Дек 2008 09:25

Да ви кажа чукането от втулката на кормилния вал също е породено от липса на смазка. Когато я сменях видях 3 точки грес, заемащи около20-30процента от площта на втулката, просто работникът в завода е сложил малко и затова аз сега имах проблеми с нея. За шлиците не мога да кажа, волана ми се мести само нагоре-надолу и нямам, но на две служебни немски коли над 200 000 проблеми няма.
Carina E 4AFE LB 1992

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4204
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от zi_zi_top » 04 Дек 2008 20:29

Само за инфо - аз реших проблема с медна грес /съдържа фини стружки мед/. Не съм очаквал такава рязка промяна - на павета се чуваше ясно чукане, което изчезна все едно не е било.
Такива шлици имат всички волани с регулиране /дори и само по височина/. На един приятел с Форд също му казваха, че трябва да си сменя рейката и след моя ремонт падна черпене biggrin.gif .

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4204
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от zi_zi_top » 04 Дек 2008 20:45

ПП. Може би модератора трябва да премести последните мнения в специална тема, за този проблем, раздел Технически въпроси. Този дефект явно засяга доста тойоти и собствениците им.
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

Аватар
Ael
Мнения: 772
Регистриран на: 10 Ное 2007 00:00
Местоположение: Пловдив
Получена  благодарност: 4 пъти
Обратна връзка:

Мнение от Ael » 04 Дек 2008 21:53

Дам ,четох днес в един чужд форум за един Аурис на 43 хиляди мили и почнал да тропа по същия начин unsure.gif
Изображение1G-FE

Аватар
Kiki
Мнения: 8210
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 13 пъти

Мнение от Kiki » 07 Дек 2008 08:05

zi_zi_top написа:Повечето монтьори знаят много добре за какво става въпрос, но се правят на луди... :whistle:
Аз мисля, че повечето монтьори са абсолютни нещастници, които гледат само как да те вземат колкого се може повече пари. Кадърните и коректните са на изчезване!

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 55 госта