Corolla E12 мнения, +/- цени части и др.

Публикувай отговор
Аватар
krasengn
Мнения: 1303
Регистриран на: 19 Мар 2016 00:11
Местоположение: София
Получена  благодарност: 2 пъти
Обратна връзка:

Corolla E12 мнения, +/- цени части и др.

Мнение от krasengn » 16 Фев 2017 09:47

metro_d4d написа: Дори да загрее мотора, ако седиш на място много бързо изтива, особенно ако вентилатора е на 2 -3 и тн. Съответно оборотите пак ще се покачат. Това също е нормално за дизел.
Ето това изстиване ми е много странно. Моята бавно загрява и бързо изстива даже без да съм пуснал вентилатора. При температура под минус 6 изобщо не може да загрее до средата на температурната скала на таблото, както когато е по-топло. В задръстванията стрелката все е долу.
Преди имах бензинов Пасат и той правеше точно обратното - на място загрява повече, а в движение се охлажда и винаги държи средата на скалата.
Според мен е нормално при движение температурата на двигателя на намалява, а не да се увеличава.
И също мисля, че на място може да загрява, но не и да се охлажда. Заради движението на въздуха около двигателя.
Защо обаче тази Toyota Corolla се държи на обратно нямам обяснение.
genata81 написа: При първи студен старт - минус 6 гр - се усеща леко нестабилна работа първите минути - 2-3. Нестабилната работа се изразява в това, че вибрациите са по-големи и все едно тръгва да гасне. Има ли причина за притеснение?
Моята даже при минус 15 не тресеше, работеше стабилно и скоростите се сменят нормално. Ако не си внушаваш, значи имаш някакъв проблем. Механика може да го реши.
 ! Съобщение от: Akima
Има бутон за редакция - първо предупреждение.
Последно промяна от Akima на 16 Фев 2017 13:11, променено общо 1 път.
Причина: Слети последователни мнения.Моля ползвайте бутона за редакция.
Polski Fiat 125p (1980) --> VW Passat 1.8 RP (1990) --> Toyota Corolla Hatch 1.4 D-4D MMT (2005)

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Corolla E12 мнения, +/- цени части и др.

Мнение от slowtraveler » 16 Фев 2017 09:55

Обяснението е много просто - това двигателче е доста малко, икономично и ефективно...
Което ще рече - върши повече работа с по-малко гориво... Което ще рече - по-малко отделена (загубена) топлина...
При празен ход разхода на гориво е минимален и съответно - отделената топлина е много малко (ами направете сметка ако бе нафтова печка колко би се стоплил със запалени 300-500мл на час). И затова едва успява да загрее малкия кръг (при напълно затворен термостат)..
Пуснеш ли вентилатора на радиатора - и малкото отделена топлина бива 'изсмукана' за отопление на купето, и затова двигателя изстива допълнително (особено ярко изразено, ако радиатора на купето се обдухва с въздух например -10С, а не с +5С), отново при затворен термостат...
Настъпиш ли колата да се движи, то двигателя става по-натоварен, гори повече нафта, и съответно успява да загрее малкия кръг - идва ти парното...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

metro_d4d
Мнения: 182
Регистриран на: 10 Мар 2016 09:11
Местоположение: София

Corolla E12 мнения, +/- цени части и др.

Мнение от metro_d4d » 16 Фев 2017 10:03

Всичко е точно. Имам наблюдения над 2 броя 1.4 д4д и двата се държат еднакво. Зимата в студовете ако не я настъпваш докато загрее напълно може да минеш и повече от 15 километра. Случвало ми се е зимата при -12 да мина 30 километра извънградско при път с леко спускане (от 700 до 200 метра надморска) и ако карам леко и почти не натискам газта да не загрее напълно. Седял съм сега при -6-7 близо час на празен ход и от напълно загряла падна стрелката някъде на половина в крайна сметка с вентилатор на 1. Всичко е наред с колата от гледна точка на температурата. Малко е досадно за зимата, но е така.

TiggerBG
Мнения: 5
Регистриран на: 03 Ное 2016 14:51
Местоположение: София

Corolla E12 мнения, +/- цени части и др.

Мнение от TiggerBG » 16 Фев 2017 14:48

Да, сигурен съм, че е на 75 хиляди и да, карана е само градско. Като цяло в началото ми се струваше доста трудно вкарването на 1-ва, сега може би просто привикнах та не ми прави впечатление. 2-ра, 3-та, 4-та влизат значително по-лесно. Виж, задната е най-големия филм, помпя се като културист 2-3 секунди и тогава сменям на задна ppp.gif

Иначе и аз понякога играя филма с пускането на съединителя за по-сигурно.

Благодаря за информацията и на двама Ви и ако може малко повече инфо за този синхронзатор (цена и т.н.) и евентуално къде другаде може да е проблемът бих бил благодарен!
Toyota Corolla (E120) England
Toyota Corolla (E150) Japan

metro_d4d
Мнения: 182
Регистриран на: 10 Мар 2016 09:11
Местоположение: София

Corolla E12 мнения, +/- цени части и др.

Мнение от metro_d4d » 16 Фев 2017 15:52

Задната е "смотана" и си е така.

Аватар
kickata
Мнения: 346
Регистриран на: 11 Юни 2009 10:50
Местоположение: София

Corolla E12 мнения, +/- цени части и др.

Мнение от kickata » 17 Фев 2017 13:58

На дизелите може и да е "смотана" както казваш, но при бензина поне аз нямам проблем с нито една от скоростите... И на топло и на студено. Успокоявайте си се, че е нормално. :D
Toyota Corolla E12 1.4 VVT-i 2006
Suzuki Samurai SJ413 1.3i 2000

metro_d4d
Мнения: 182
Регистриран на: 10 Мар 2016 09:11
Местоположение: София

Corolla E12 мнения, +/- цени части и др.

Мнение от metro_d4d » 17 Фев 2017 14:13

Да, говоря за 5 степенната кутия която се слага на 1.4 дизел. За другите нямам наблюдения.

Аватар
kostadinnm
Мнения: 240
Регистриран на: 09 Яну 2013 21:20
Местоположение: София/Петрич

Corolla E12 мнения, +/- цени части и др.

Мнение от kostadinnm » 18 Фев 2017 01:54

Елее, тука какви филми си вкарваме.
Относно бавното загряване и бързото изстиване - slowtravaler го е обяснил, но и по принцип при днешните дизели е така. Някъде четох че имат около 40% кпд, докато при бензинов еквивалент е около 30%. И по другите специфики ако се замислите, ще осъзнаете, че ви се държат нормално колите(при все че не дават грешки и/или външни механични признаци за нередност). Аз моята си я държа в обороти - за да е около 2000, често в града си карам на втора. Това като е позагряла. Иначе на 6-тата минута парното заработва приятно. А стрелката на температурата на охл. течност е да се гледа лятото или на дълъг път ако тръгнеш може да я поглеждаш.
Относно предавките - еми задна ви е без синхронизатор, как искате да влиза лесно. И от завода да ви я извадят, пак ще е така. В упътването пише да отпуснете съединителя и пак да го натиснете. Може и да я пускате по инерция ако сте под наклон или да мръднете леко напред с първа, но така може да "пристърже" докато влезе. Затова по-добре помпайте съединителя - така е най-културно. Първа пък, трябва доста да си спрял(считайте спрял) за да влезе, а от място не трябва да има почти никаква "борба". Явно имат някаква защита тия пущини и аз просто си знам, че когато съм почти спрял или внимавам със съединителя(при мен втора дърпа доста при режим "загряване") или спирам до 0км и тръгвам. Въпрос на привикване. А самите предавки имат някакво усещане(т.е. леко съпротивление) за влизане, което съчетано със средния-към-къс ход на лоста е задоволително според мен. Със сигурност скоростите влизат доста по-отчетливо от VAG-ските "желета" от същото време.
В интерес на истината, откъм шофьорското място имам съвсем други забележки аз, но стана късно - ще ги оставя за друг път :) Може и моите да са филми, разбира се. Само едно ще напиша - струва ми се че имам прекалено много боди-рол по завоите. А, днес разбрах, че е не по-лека от другата кола в семейството(мерена на кантар): предна ос:890кг, задна:565кг, общо около 1450кг. Това с половин резервоар някъде. Струва ми се, че предницата са я прекарали малко последния фейслифт. При другите модификации как е - усещате ли дразнещо странично клатене при излизане от завои!?
Corolla 2006 2.0 D-4D | sedan, SOL

Аватар
krasengn
Мнения: 1303
Регистриран на: 19 Мар 2016 00:11
Местоположение: София
Получена  благодарност: 2 пъти
Обратна връзка:

Corolla E12 мнения, +/- цени части и др.

Мнение от krasengn » 27 Апр 2020 01:09

Моята тежи 1200 кг. с почти празен резервоар.

А да ви питам за предните чистачки. Заводските размери са 60 см на 40 см. Но чувах, че може да се сложат чак 65 см 47. Така чистят по-голяма площ от стъклото. От крайно ляво до крайно дясно и отгоре повече също.
Някой пробвал ли е такива размери?
Polski Fiat 125p (1980) --> VW Passat 1.8 RP (1990) --> Toyota Corolla Hatch 1.4 D-4D MMT (2005)

Аватар
Filbor
Мнения: 1043
Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
Местоположение: Бургас - София
Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
Благодарил/а: 5 пъти
Получена  благодарност: 21 пъти

Corolla E12 мнения, +/- цени части и др.

Мнение от Filbor » 27 Апр 2020 10:39

Аз взех колата през 2014 с чистачки 55 см и 45 см.
И пак такива си купих последно на 03.11.2017 г.
Иначе за тези чистачки, които питаш, не може ли да измериш разстоянията и да провериш дали няма да се застъпват?
08.2014-11.2021
Изображение

Аватар
krasengn
Мнения: 1303
Регистриран на: 19 Мар 2016 00:11
Местоположение: София
Получена  благодарност: 2 пъти
Обратна връзка:

Corolla E12 мнения, +/- цени части и др.

Мнение от krasengn » 27 Апр 2020 21:00

Разбира се, че се застъпват. Но не пречело никак, защото шофьорската е отгоре, тя тръгва първа и другата не я застига.
https://www.drive2.ru/l/2468068/
Polski Fiat 125p (1980) --> VW Passat 1.8 RP (1990) --> Toyota Corolla Hatch 1.4 D-4D MMT (2005)

Аватар
mapamop
Мнения: 3989
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

Corolla E12 мнения, +/- цени части и др.

Мнение от mapamop » 27 Апр 2020 23:24

Аз лично си оставих шофьорската на Авенсиса (600 мм) и подмених пасажерската (400мм оригинално) със следващият размер 425mm. Нямат застъпване, "триъгълника" от непочистеното е съвсем минимален, и остава малко разстояние до уплътнението отстрани. Не се припокриват изобщо.
Това са тези които си купих:
https://www.home-max.bg/chistachka-plos ... utoyo/?s=1
Причината беше че "оригиналният" БОШ, купуван на 01.08.2019 започна да чисти на "парцали". Тези двете бяха общо на цената на Бош-а.
Ползвал съм ги и преди на Опела - изкарват около 6 до 9 месеца, но чистят добре. И са безумно евтини.
Това от снимката нещо не ми харесва как изглежда. Другият момент е че имам отопление на чистачките, и то е сметнато за 60см+40см., 45см. има сериозният шанс да ми "разхожда" бучка лед през зимата в началото.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

hakama
Мнения: 34
Регистриран на: 30 Юни 2015 09:20
Местоположение: София

Corolla E12 мнения, +/- цени части и др.

Мнение от hakama » 31 Май 2020 20:03

При бензиновите - дросела електронен ли е - за темпомат се интересувам.

Питам се дали на хеча - може да се свали лесно предната пасажерска седалка или задната седалка с идеята да се преспи за 1 нощ в дивото (средна височина), На Корола комби става само със смъкване на седалките, но понеже хеча е по-къс ще трябва да се махне предната облегалка...
Иначе равно ли става като на снимката или?
Не открих снимки в нета.
Изображение

Аватар
krasengn
Мнения: 1303
Регистриран на: 19 Мар 2016 00:11
Местоположение: София
Получена  благодарност: 2 пъти
Обратна връзка:

Corolla E12 мнения, +/- цени части и др.

Мнение от krasengn » 17 Сеп 2020 11:37

Здравейте! Занесоха ми алтернатора на ремонт при електротехник поради шумен лагер. Ремонта на електротехника без монтаж/демонтаж от колата излезе 127 лв. Сменили четки, двата лагера и реле-регулатора. Не ми върнаха никакви части.
Разбирам втория лагер да сменят, защото така и така се сваля и отваря алтернатора.
Четките също допускам, че са били за смяна.
Но релето не разбирам защо ми е сменено. Не вярвам да е в един общ блок с четките. Допускам, че са ме прецакали. Още повече, че не ми върнаха сменените части.
Знаете ли дали четкодържача и реле-регулатора са в един общ блок?
Вие как мислите и имате ли друга версия?
Polski Fiat 125p (1980) --> VW Passat 1.8 RP (1990) --> Toyota Corolla Hatch 1.4 D-4D MMT (2005)

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Corolla E12 мнения, +/- цени части и др.

Мнение от slowtraveler » 17 Сеп 2020 15:33

Би трябвало да са един блок...
А за вторият лагер - нормално е да не са го пипнали, защото би трябвало да се избие шкива за ремъка, което не е проста процедура, а за стар автомобил - вероятността да го огънат също не е малка...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 64 госта