Страница 3 от 3

Поведение на ЕКУ след смяна на акумулатор

Публикувано на: 11 Сеп 2018 23:15
от YoKK
Наскоро сменях пиропатрона на еърбега по сервизна кампания и когато вземах колата от ТМ ми казаха, че поради откачане на акумулатора ще имам проблем с оборотите за около 50км за адаптация на "нещо си". Колата я карам предимно на газ и действително след обръщане от бензин на газ започна да мени оборотите от 800 до 200 с 2 изгасвания на светоофари. Обърнах на бензин за около 1-2 км без да изключвам от скорост и след връщане на газ всичко се бе оправило. Разбира се без настройките на радиото и сигнализацията за непоставен колан, която преди това бях изключил, а сега се оказа отново включена.

Поведение на ЕКУ след смяна на акумулатор - ниски обороти

Публикувано на: 18 Яну 2024 08:25
от STEFANAKI8585
Същото се получи и при мен - Тойота корола версо 1.8 VVT-i 2006г.
След откачане на акумулатора колата запали на 500-600 оборота, при условие че беше на студен двигател, а вън температурата е около 0 градуса.
Обикновенно при същите условия пали на 1500-1600 оборота. Дори угасна при спиране на СТОП. След 3,4 дена и изминати около 30/40 километра нещата се нормализираха, като това стана постепенно.

Поведение на ЕКУ след смяна на акумулатор - ниски обороти

Публикувано на: 18 Яну 2024 08:53
от mapamop
STEFANAKI8585 написа: 18 Яну 2024 08:25 колата запали на 500-600 оборота, при условие че беше на студен двигател, а вън температурата е около 0 градуса
Огледай из двигателя за течове на вакуум, измий си дросела ако не е чистен в последните 20 000км, измий си и дебитомера. Ако все още не се е оправила смени и датчика за температурата на антифриза.
Не е нормално да запали на такива ниски обороти и да ги държи. Имам Авенсис със същия двигател - след сваляне на клемата запалва на около 1800 оборота, бързо и за съвсем малко време отива на 2000. После постепенно, градивно с покачването на температурата, слиза до нормалните 650-750 на празен ход, като загрее. При мен "нормалните" всъщност са около 750-800 заради фабричните дневни.

Поведение на ЕКУ след смяна на акумулатор - ниски обороти

Публикувано на: 18 Яну 2024 08:55
от slowtraveler
mapamop, колегата споделя, че това е било след смяната на акумулатора, и след като е покарал - ефектът е изчезнал :thumbsup:
Прочети първото мнение в темата -изпитал съм го на свой гръб с доста нов автомобил (3г) tooth.gif

Поведение на ЕКУ след смяна на акумулатор - ниски обороти

Публикувано на: 18 Яну 2024 09:02
от mapamop
slowtraveler,
Аз го изпитах вчера, че сменях разредения от късите пробези акумулатор. Глъхнеше ми и ми хълцаше мотора, преди да открия че ми е смачкана изходната тръба на кутията на филтъра и гарнитурата на капака на клапаните е скъсана на 2-3 места. От тогава нали се сещаш колко пъти е свалян акумулатора на моя кенеф, само през лятото? Почти всяка седмица, през лятото, и сега зимно още 2 пъти в последните 3-4 месеца....
В момента запалва на около 1400-1800, отива на 2000 оборота, слиза на 800-600-400 и се качва на 1400 през съвсем малки интервали от време. От 1400 започва да бута оборотите надолу като прехвърли над 40-50 градуса на антифриза.
Вчерашното сваляне на клемата беше на -3 със вятър и влага...

Поведение на ЕКУ след смяна на акумулатор - ниски обороти

Публикувано на: 18 Яну 2024 11:23
от Оги
Ако за някой това е съществен проблем, то може да се избегне като преди да се разкачи акумулатора се пъхне в гнездото на запалката или някъде по мрежата едно напрежение 12 волта, батерия евентуално. Здраво, стабилно. Ще се запазят всички настройки, също и на музиката докато отново се закачи акумулатора. Ако сте на Вие с жиците и токовете или не ви е проблем да изтърпите малко неудобство във временното поведение на мотора- по-добре пропуснете това.

Поведение на ЕКУ след смяна на акумулатор - ниски обороти

Публикувано на: 18 Яну 2024 12:06
от slowtraveler
Да, аз имам зарядно, което има режим 'поддръжка' - 5А/13.5V точно за тази цел... Изборът на запалката не е добър, защото на доста автомобили запалката се изключва при изключено запалване...
Най-правилният вариант е да се върже за клемите на акумулатора преди да се откачи.. Или още по-добре за клемите на подаване на ток ако има такива. :thumbsup:
Но въпросът бе, че дори и да е изключено захранването - това не е технически проблем, просто те принуждава да правиш настройки на радио, стъкла, и да изчакаш автомобила да си самонастрои двигател, скоростна кутия и т.н... В повечето случаи има точни инструкции как може да стане най-лесно и бързо това... Например за Джипа си го имаше - при нулиране на информацията на кутията, ускоряваш плавно и бавно (за да превключва при ниски обороти и си хване момента на зацепване на фрикционите) докато изреди 8-те скорости, след което плавно намаляваш обратно до 1-ва предавка.. И така 2-3 пъти... След което автомобила си е 'като нов' :)

Поведение на ЕКУ след смяна на акумулатор - ниски обороти

Публикувано на: 18 Яну 2024 15:08
от vfr800
Теоритично на повечето автомобили PID управлението на празния ход работи в посока надолу. Т.е стандарната стойност зададена в ECU е доста над необходимото и затова би трябвало след смяна на акумулатор да е обратното. Високи обороти и постепенно да ги сваля. Когато се случва обратното означава, че няма достатъчно въздух или горивото е твърде много, разбирай 7-8:1 и дросела или клапана аз празен ход компенсират с допълнителен въздух. PID контролера му трябва време, за да заучи новия режим на работа, но това не е нормалното поведение при повечето автомобили. Да може да има изключения разбира се , но принципно логиката е тази. При по-старите автомобили понякога се случва подобна драма заради пипане на байпасния болт, който регулира количеството въздух при напълно затворен дросел или моторче за празен ход. Ако този болт е много затворен тогава може да се получи въпросната ситуация, защото байпасния въздух е твърде малко и стойността на моторчето за празен ход или респективно дросела идва недостатъчна.

Поведение на ЕКУ след смяна на акумулатор - ниски обороти

Публикувано на: 18 Яну 2024 15:29
от slowtraveler
В моя случай колата е произведена в Япония и бе сигурно на 50-60х.км :) Фактът е, че този ефект се забелязва на много много автомобили - докато се 'осъзнае' - работи като друг автомобил tooth.gif
Но се осъзнава бързо де - за това спор няма.. :thumbsup: