Страница 1 от 3

Поведение на ЕКУ след смяна на акумулатор - ниски обороти

Публикувано на: 17 Яну 2012 09:27
от slowtraveler
Пускам тази тема, защото може да е полезна за хора, които ги е страх да си откачат акумулатора...

Малко история - акумулатора умря геройски (разреди се на 3.5г експлоатация) заради прекалено къс пробег между гасене...
Смених го и започнах да наблюдавам как ще се самообучава ЕКУ-то (настройки на радио, стъклата, а при някои автомобили и ESP, а и други системи - става лесно с бегъл поглед в книжката и изпълняване на проста процедура).
Докато загряваше колата - нормално високи обороти...
Но при първите няколко спирания усетих, че колата държи изключително ниски обороти на празен ход....
Първите 20км изгасна два пъти безпричинно от празен ход...
Поразходих я, като на няколко пъти оборотите явно спадаха под 200, защото двигателя потреперваше, като примигваше таблото като коледна елха заради ниските обороти, но двигателя успяваше да се ускори отново...
Клипчето е при пробег около 30км след нулирането.
Двигателя не потреперва, оборотите са стабилни, но изключително ниски.....
Не мислете, че колата е изгаснала - работи си съвсем нормално.
На връщане по същия път карах нормално, и влизайки в града (50км след нулирането) на първия светофар забелязах, че оборотите бяха забили заводските параметри - 650-700об/мин...
Двигателя е 2.0 бензин...
През целия период на 'разработване' колата имаше ряз и нямаше никакви други странности...



П.С.
Горният ефект се наблюдава при почти всички съвременни автомобили...
Така, че не се шашкайте - просто оставете двигателя да поработи и да натрупа загубената при изключване на акумулатора статистика. Дали на място или в движение - това няма голямо значение (в смисъл - отразява се на времето за което се постига крайният резултат, но не и върху самият резултат)..

Публикувано на: 17 Яну 2012 09:30
от Vesko
А каква е вероятността новият ти акумулатор да не е бил добре зареден и да му е падало напрежението на празен ход? И от там проблемите с оборотите. А на връщане вече се е бил заредил.

Публикувано на: 17 Яну 2012 12:33
от slowtraveler
Вероятността е никаква - мерих го преди да го сложа :thumbsup:
Освен това преди да тръгна докато мерих за утечки пробвах и зареждането, и се убедих, че независимо от оборотите и натоварването, бордовата мрежа бе 'забила' 14.1В и не мърдаше на никъде при превключване на големи консуматори...

Публикувано на: 17 Яну 2012 18:34
от Espace&Yaris
А аз си мислех че само на Форд компютрите имат нужда от обучение biggrin.gif

Публикувано на: 17 Яну 2012 19:42
от slowtraveler
Те всички имат нужда от обучение, но не предполагах, че автомобилен двигател може да поддържа такива ниски обороти без да потреперва :whistle:

Публикувано на: 17 Яну 2012 21:08
от Espace&Yaris
Определено не всички. Или поне не на колите в семейството- RX4, Еспас, Ярис,Сивик, Корола. Сменяш акумулатор, палиш и оборотите са нормални. Всичко друго е леко странно, но все тая. Не сменяш акумулатор всеки ден.

Публикувано на: 17 Яну 2012 21:15
от jim_beam
и аз чакам да умре геройски и моя,ама поне на 5,5 год. последно време сутрин е -10 и няма да чакам дълго май.имам 3км сутрин и още толкова вечер,кофти работа... unsure.gif

Публикувано на: 17 Яну 2012 21:37
от Джамбазов
Твоя като умре си сложи с нормален ампераж, или с други думи, най-големият който се събере там.

Публикувано на: 17 Яну 2012 21:48
от jim_beam
много ясно,вече харесах един 95Ah banner power bull,пасва идеално в дупката! дано да излезе читав.ама нещо времето се затопля,ще изчакам малко,може да прескоча зимата.отделно и батерийката на ключа плаче за смяна,това 5г май си е пределна възраст...cool.gif

Публикувано на: 17 Яну 2012 22:00
от Джамбазов
Банер никога. Имам 4ма познати на които издържаха по малко от две години и преди да ги хвърлят доста страдаха. Всичките са монтирани на джипки.

Публикувано на: 17 Яну 2012 22:13
от jim_beam
ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif
и за варта се чува същото,всеки е почнал да прави еднодневки,да прескочи гаранцията и в гюма. unsure.gif
аве я да си поръчам оригинален,какво се правя на маймуна,5г е без грешка! mad.gif

пс> може ли някой да провери колко струва в тойота бг за рав4 дизел?

Публикувано на: 17 Яну 2012 22:30
от TATI
jim_beam написа:ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif
и за варта се чува същото,всеки е почнал да прави еднодневки,да прескочи гаранцията и в гюма. unsure.gif
аве я да си поръчам оригинален,какво се правя на маймуна,5г е без грешка! mad.gif

пс> може ли някой да провери колко струва в тойота бг за рав4 дизел?
http://www.toyota.bg/Images/Leaflet%20B ... 096254.pdf

Публикувано на: 17 Яну 2012 22:41
от jim_beam
TATI написа:
jim_beam написа:ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif
и за варта се чува същото,всеки е почнал да прави еднодневки,да прескочи гаранцията и в гюма. unsure.gif
аве я да си поръчам оригинален,какво се правя на маймуна,5г е без грешка! mad.gif

пс> може ли някой да провери колко струва в тойота бг за рав4 дизел?
http://www.toyota.bg/Images/Leaflet%20B ... 096254.pdf

мерси колега!
има още нещо,акумулаторите,които се продават за оригинални,не са същите като тия,с които идва колата.един колега немец си беше взел,пишело само тойота,made in spain.
дойде ми на ум,евентуално да склоня някой продавач да ми изкара ориг. акумулатор от някоя нова кола и да и сложи тоя испанския,дето ги продават за оригинални.бай ганювски малко,ама ми се вижда най-добре.даже едно малко може да го почерпя по случая... laugh.gif

Публикувано на: 17 Яну 2012 22:42
от zi_zi_top
На Королата съм откачал акумулатора и като я запаля след това единственото, по което се познава е, че трябва да си настроя часовника, станциите на радиото и да си обуча ел. стъклата.

В книжката на Корсата за бензинови ДВГ е описана процедура след откачане на акумулатор: 1. Запалване и оставяне на ДВГ на празен ход до достигане на работна температура и 2. Изминаване на 2-3 км с променлив режим на движение.
Понякога не съм спазвал тази процедура и съм подкарвал веднага, тогава съм усещал в началото леко претрисане на светофар, но никога не ми е гаснала.

Джим, купи си Bosh S5 или Exide! :thumbsup:

Публикувано на: 17 Яну 2012 22:48
от slowtraveler
При мен се получи защото тръгнах веднага след като стартирах двигателя....
Практически не и дадох шанс да си стигне сама до празен ход...
А при стартиране на студения двигател първоначално оборотите бяха над 1300об/мин....
Та аз веднаха метнах колата както обикновено, и тя не е имала шанс да си нагоди данните за празен ход...
Ако я бях оставил да си загрее и достигне празен ход, едва ли щеше да има такъв ефект...