Поведение на ЕКУ след смяна на акумулатор - ниски обороти
Публикувано на: 17 Яну 2012 09:27
Пускам тази тема, защото може да е полезна за хора, които ги е страх да си откачат акумулатора...
Малко история - акумулатора умря геройски (разреди се на 3.5г експлоатация) заради прекалено къс пробег между гасене...
Смених го и започнах да наблюдавам как ще се самообучава ЕКУ-то (настройки на радио, стъклата, а при някои автомобили и ESP, а и други системи - става лесно с бегъл поглед в книжката и изпълняване на проста процедура).
Докато загряваше колата - нормално високи обороти...
Но при първите няколко спирания усетих, че колата държи изключително ниски обороти на празен ход....
Първите 20км изгасна два пъти безпричинно от празен ход...
Поразходих я, като на няколко пъти оборотите явно спадаха под 200, защото двигателя потреперваше, като примигваше таблото като коледна елха заради ниските обороти, но двигателя успяваше да се ускори отново...
Клипчето е при пробег около 30км след нулирането.
Двигателя не потреперва, оборотите са стабилни, но изключително ниски.....
Не мислете, че колата е изгаснала - работи си съвсем нормално.
На връщане по същия път карах нормално, и влизайки в града (50км след нулирането) на първия светофар забелязах, че оборотите бяха забили заводските параметри - 650-700об/мин...
Двигателя е 2.0 бензин...
През целия период на 'разработване' колата имаше ряз и нямаше никакви други странности...
П.С.
Горният ефект се наблюдава при почти всички съвременни автомобили...
Така, че не се шашкайте - просто оставете двигателя да поработи и да натрупа загубената при изключване на акумулатора статистика. Дали на място или в движение - това няма голямо значение (в смисъл - отразява се на времето за което се постига крайният резултат, но не и върху самият резултат)..
Малко история - акумулатора умря геройски (разреди се на 3.5г експлоатация) заради прекалено къс пробег между гасене...
Смених го и започнах да наблюдавам как ще се самообучава ЕКУ-то (настройки на радио, стъклата, а при някои автомобили и ESP, а и други системи - става лесно с бегъл поглед в книжката и изпълняване на проста процедура).
Докато загряваше колата - нормално високи обороти...
Но при първите няколко спирания усетих, че колата държи изключително ниски обороти на празен ход....
Първите 20км изгасна два пъти безпричинно от празен ход...
Поразходих я, като на няколко пъти оборотите явно спадаха под 200, защото двигателя потреперваше, като примигваше таблото като коледна елха заради ниските обороти, но двигателя успяваше да се ускори отново...
Клипчето е при пробег около 30км след нулирането.
Двигателя не потреперва, оборотите са стабилни, но изключително ниски.....
Не мислете, че колата е изгаснала - работи си съвсем нормално.
На връщане по същия път карах нормално, и влизайки в града (50км след нулирането) на първия светофар забелязах, че оборотите бяха забили заводските параметри - 650-700об/мин...
Двигателя е 2.0 бензин...
През целия период на 'разработване' колата имаше ряз и нямаше никакви други странности...
П.С.
Горният ефект се наблюдава при почти всички съвременни автомобили...
Така, че не се шашкайте - просто оставете двигателя да поработи и да натрупа загубената при изключване на акумулатора статистика. Дали на място или в движение - това няма голямо значение (в смисъл - отразява се на времето за което се постига крайният резултат, но не и върху самият резултат)..