Страница 1 от 1

Авенсис 2 не духа студено на шофьорското място

Публикувано на: 12 Юни 2011 15:15
от baba_metca
Заравейте
Става въпрос за Авенсис 2, 2.0d4d, 116к.с. 2005г.
Днес си пускам климатика и не иска да духа студено от шофьорската страна. На пасажерската страна си духа нормално. Тъй като модела на оборудване е тип SOL климатика е автоматичен и има възможност за двоен режим на работа - ляв(шофьор) и десен(пасажер). Обаче не е пуснат DUAL режима, т.е. температурата за дясна и лява страна са еднакви и би трябвало да духа с еднаква температура навсякъде, но в случая не е така. Няма промяна в силата на духане за двете страни, когато сменям позицията на духане от контролата на климатика (в краката, на прозореца, смесени режими) си се сменят и позициите, т.е. отварят си се и се затварят съответните клапи.
Тъй като има ляв и десен режим за работа, все едно левия режим се е прецакал и си духа почти като външна температура.

Re: Авенсис 2 не духа студено на шофьорското място

Публикувано на: 12 Юни 2011 15:45
от slowtraveler
baba_metca написа:....Няма промяна в силата на духане за двете страни, когато сменям позицията на духане от контролата на климатика (в краката, на прозореца, смесени режими) си се сменят и позициите, т.е. отварят си се и се затварят съответните клапи. ...
При промяна на положението не се ли променя силата на духане през съответните дюзи?
Мен ми прилича на заседнала клапа...
Парното и климатика са общи. Разликата е в клапите, които смесват по различен начин въздуха за лява и дясна страна...

Публикувано на: 12 Юни 2011 19:55
от baba_metca
Имах в предвид, че и двете страни духат с еднаква сила. Преди малко пробвах да духа топло и когато духа топло, температурата е почти еднаква и в ляво и в дясно. Но когато пусна климатика, отляво почти не духа студено, а отдясно си духа студено както трябва, но силата на духане или по скоро дебита въздух е идентичен и отляво и отдясно. Утре ще пробвам това отдолу, макар, че точка 3.c. (DTC Check) не мога да я разбера. Нито мога да разбера колона Memory (DTC Code Chart) , но ще пробвам. Kато гледам това е меню само за проверка и не може да се прецака нeщо.

Публикувано на: 12 Юни 2011 22:17
от Raya
При мен го има има този проблем. В Тойота казаха ми нещо относно клапите и трябвало да се отваря цялото табло. На мен не ми се занимава и така си карам. Лошото е при мен, че от време на време и почват да тракат тези клапи, но му намерих решение........надувам музика до дупка, за да не ги чувам:)))). Най-главното, че на топло проблеми няма :)

Публикувано на: 14 Юни 2011 07:49
от baba_metca
Пробвах нещата от снимките отгоре, но ми дава код 00, което ще рече, че всичко е нормално според таблицата. Или нещо датчиците по системата не сработват или проблема е механичен и просто датчиците не могат да го уловят, нещо като счупена клапа или друго подобно.

Публикувано на: 14 Юни 2011 08:19
от diesel_power
Трябва ти дилърски тестер ,за давидиш кое не работи като му се зададе команда от тестера.
Там се вижда какво се задава като команда на клапите и до какво положение се местят.

Публикувано на: 21 Юни 2011 14:40
от baba_metca
Водих Авенсиса в ПитСтоп да я тестват. Не намериха нищо нередно. Човека каза, че тестера не показвал нищо нередно и всичко би трябвало да работи, но уви. Предположенията се има физически проблем с клапата, може да е откачена, счупена или нещо друго и трябва задължително разкачане на таблото. Само където те там излизат в отпуски и ще са в намален състав, та няма да имат време за мен в блиските 2-3 седмици.

Има вариант да се пробвам и сам да го сваля, обаче не знам къде да я търся тази клапа. Дали е видима след като се свали таблото или трябва и нещо друго да се разглобява? За съжаление гледах в сервизното което имам, гледах и в toyodiy обаче не мога се ориенирам какво точно да търся. Ако някой знае и може да ми покаже картинка ще съм много благодарен.

Публикувано на: 04 Юли 2011 09:17
от baba_metca
Намерих проблема. Оказа се, че фреона бил поизтекъл. Интересното, е че от дясно си духаше почти нормално през цялото време. А и не е като да знаеха в сервизите за тази аномалия. Не знам как е направено това, дали електронно, дали механично, но явно щом фреона намалее, почва да не духа студено на шофьора, а на пътника си духа. Ако е електронно защо обаче нито един тест не го показа? Както и да е.

Теча за сега не е установен. Има съмнения за някакъв семеринг на компресора (поне така казаха в Т Пазарджик), но не са се наели за момента да потвърдят с точност. След 3дни каране на климатик, дори не е ясно дали има теч (машината показва намаление от 10гр. което е около 2% от общото количество.). Ще потърся поне още едно мнение другата седмица, че сега оставих колата на "козметик" да оправи раждичката на единия калник и дупката от въздушна пушка (или нещо подобно) на предната решетка.

Публикувано на: 10 Авг 2011 00:05
от jim_beam
diesel_power написа:Трябва ти дилърски тестер ,за давидиш кое не работи като му се зададе команда от тестера.
Там се вижда какво се задава като команда на клапите и до какво положение се местят.

мисля,че в тойота могат да намерят точно проблема както каза колегата,и той най-вероятно е механичен.при толкова малка липса на фреон е изкл. да има проблем с климатика!