Страница 23 от 24

Lexus обезглави конкуренцията в луксозния клас

Публикувано на: 23 Мар 2023 18:12
от silkosam
Мдааа,сегашната тенденция е да не се мисли, идва поколението TIK TOK което въобще не го интерсува какъв е автомобила,важното е да се тагне някъде.....

Lexus обезглави конкуренцията в луксозния клас

Публикувано на: 24 Мар 2023 23:53
от Lwerewolf
Карат си и мноооого повечко от 100к - ако се карат по предназначение и със правилните консумативи.

Да, капризни са на:
-Масло (low-SAPS)
-Гориво (примерно лимитите за сярата)
-Режими на каране (какво градски дизел и има ли почва някъде)
...но това е положението.

За тойотовските дизели основно съм чел или нормални неща (пиезо дюзите - няма неизревала марка), или локални "безумия" (EGR колекторът на 2AD, буталата на KD, що годе всичко на VD).

Еко нормите са за ВРЕДНИ емисии, не за парникови газове (CO2) и не знам колко милиона пъти трябва да се повтори това нещо. Дизеловите двигатели има фундаментални проблеми със пълното изгаряне. Някои бензинови (FSI и подобни "stratified") - също.

Lexus обезглави конкуренцията в луксозния клас

Публикувано на: 27 Мар 2023 14:14
от Hursa
► Виж съдържание

Lexus обезглави конкуренцията в луксозния клас

Публикувано на: 27 Мар 2023 15:22
от Lwerewolf
Що си скриваш мнението, нещо срам ли те е?
Hursa написа: 27 Мар 2023 14:14 Всъщност бензиновите двигатели имат по-големи проблеми с пълното изгаряне – затова и отделят около два пъти повече въглероден окис, както и значително повече не изгорели и частично разложени въглеводороди.
Всъщност бензините ако работят на по-бедна смес нямат абсолютно никакви проблеми със горното. Дизелите на каквато и смес да работят, имат и от двете. Познай защо.
Hursa написа: 27 Мар 2023 14:14 Тойота така и не успя да предложи конкурентни дизелови двигатели – достатъчно динамични, достатъчно икономични и поради това достатъчно чисти – за да съперничат на европейските. Все пак те са по-сложни и по-технологични – явно не е по силите на всеки производител да създаде добри такива и не успелите се отказаха. smile.gif
Ти що не си взе шкодичка дизелче в крайна сметка? Не те кефи гениално простото и съвършенно "технологично" решение от два EGR кръга + оксидиращ катализатор + DPF + LNT + SCR? Да не си чул нещо от някой собственик? :whistle:

Аз да се плаша ли със 380к и неотварян мотор? Щото е бензин, а на сумати познати по дизелите все им има нещо въпреки изкормените "абсурди" (пожелавам ти да караш кабрио плътно зад такъф ке---такова изпълнение - и да не забравиш да ти хареса) им правеха ревизии не само на турбо и горивна система? Предполагам трябваше вече да съм метнал нещо. Язък, само радиатор на 330к.

Я кажи кои производители правят нещо по въпросът за емисиите, излизащи директно от двигателят? Жокер: няма европейски.

Не, че от теб се очаква нещо друго.

Lexus обезглави конкуренцията в луксозния клас

Публикувано на: 27 Мар 2023 15:56
от Hursa
Всъщност "бензинките" и на бедна смес да работят - пак имат по-големи емисии на въглероден окис и въглеводороди. При много бедна смес дори се повишават и може дори да се пропусне запалване. Отделно - вече системата не допуска бедна смес при стандартните двигатели - поради повишените емисии на азотни окиси. А тези "бензинки" - за които евентуално пишете - защо ли ги сравняват все с дизеловите двигатели?

Lexus обезглави конкуренцията в луксозния клас

Публикувано на: 27 Мар 2023 16:07
от Lwerewolf
Hursa написа: 27 Мар 2023 15:56Всъщност "бензинките" и на бедна смес да работят - пак имат повишени емисии на въглероден окис и въглеводороди.
Я дай някакво доказателство. Примерно някое от изследванията на тема "емисии на бензин при различни смеси". На любимите ти немци FSI моторите тип "правим се на дизел" не ги броим.
Hursa написа: 27 Мар 2023 15:56Отделно - вече системата не допуска бедна смес при стандартните двигатели - поради повишените емисии на азотни окиси.
Викаш това при дизелите липсва. Или май не беше баш така?
Hursa написа: 27 Мар 2023 15:56А тези "бензинки" - за които евентуално пишете - защо ли ги сравняват все с дизеловите двигатели?
Поясни. Какво имаш впредвид И какво намекваш.

Lexus обезглави конкуренцията в луксозния клас

Публикувано на: 27 Мар 2023 16:28
от Hursa
Сравнете бедната смес при която се достига най-голяма икономичност при стандартните бензинови двигатели (когато действително се достига сравнително по-добро изгаряне) с бедната смес при дизелите - при която достигат максимална мощност.
Сравнете времената за които изгаря горивната смес при едните и другите.
Сравнете нормите заложени в евростандартите за въглеродния окис и въглеводородите за двата типа двигатели.

Lexus обезглави конкуренцията в луксозния клас

Публикувано на: 27 Мар 2023 16:55
от dracunculus
Не, Hursa, не "неуспелите се отказаха". Просто Тойота не видя смисъл да развива тази технология, която е със заложена "смърт"- ако щеш и чисто политически. Примери няма нужда да ти давам- за забрани на влизане на дизели под Евро 5, а скоро и 6 в маса големи европейски градове няма нужда да споменавам. Самите европейски производители ограничиха производството на дизели, за продажбите да не говорим- какво ти говори това? Просто Тойота разработи хибридна технология, която е съизмерима като икономичност с дизеловата. И ДА, съизмерима е (щото сега веднага някой ще скочи!). Експлоатационният ми разход на хибрида до момента за 80 000км- 6,5 на 100, градско на ден са само 10%- е напълно съизмерим с разхода на еквивалентни дизелови коли от по 1,75т и 220-225 коня. Това го показват сравнения с коли в обкръжението ми и Spritmonitor, като последния много точно дава база за адекватно сравнение. wink.gif И аз се чудя ти лично защо не купи някой TDI ами взе тази неикономична, тромава, неконкурентна и т.н. технология? Всмисъл, всеки има право на избор, разбира се. Но като цяло изборът принципно показва вътрешната настройка, или греша?

Lexus обезглави конкуренцията в луксозния клас

Публикувано на: 27 Мар 2023 18:05
от Hursa
► Виж съдържание

Lexus обезглави конкуренцията в луксозния клас

Публикувано на: 27 Мар 2023 21:16
от wizarda
Hursa, не бяха ли именно VW и Bosch, които погребаха дизелите, решавайки проблема с емисиите, като вкараха малка доза изкуствен интелект, в управлението на двигателния компютър? Ако не се сещаш за какво става въпрос, напиши в google Dieselgate.

И още нещо - авангардната технология за изключване на цилиндри, я ползват доста производители, от поне 3 петилетки(примерно Honda VCM). Макар в началото проблемите покрай нея многократно да надхвърлят ползите. Пък и не виждам, защо толкова въздишаш по това решение, като и твоята ниско технологична Toyota, си деактивира всички цилиндри tooth.gif

Lexus обезглави конкуренцията в луксозния клас

Публикувано на: 27 Мар 2023 21:51
от dracunculus
Всъщност за да се изясни позицията на колегата Hursa, за да най-накрая има яснота и спокойствие по въпроса, пък и да предпазим евентуални чудещи се от вземането на грешно решение (нали сме технически форум), пак питам. Колега, защо си купи Королата??? Отговори ми на въпроса защо наля толкова много пари в една остаряла, неикономична, тромава и т.н. технология?

Lexus обезглави конкуренцията в луксозния клас

Публикувано на: 27 Мар 2023 21:55
от Hursa
Разбира се, че не бяха те. Къде откриха измамата? В щатите, а не във фалшиво прехластващия се по екология т. н. „евросъюз“. Какво като си създал правила, ако не следиш за изпълнението им и ако създаваш условия да бъдат заобиколени. Това само показва фалша на тази политика. Особено, ако производителя е плащал за да не бъде разкрит, да заобиколи "евростандартите" - т. е. така създават условия за корупция.
Опитваха се да погребат дизеловите двигатели с абсурдно завишени еко изисквания – това относително завиши разхода им (което най-вече свидетелстваше за абсурдността на налаганите норми), повиши цената им, компрометира надеждността и създаде проблеми при експлоатацията им - но въпреки това постигнаха само частичен успех. Завишиха изкуствено с административни мерки цената на дизеловото гориво – което е по-евтино за производство (като производството е и по-екологично) при сравнение с бензина. Но подобрената икономичност с развитието на технологиите при дизелите компенсира и тази мярка. Затова последваха допълнителни административни ограничение с абсурдна обосновка на мерките. И въпреки целия този натиск - дизеловите двигатели остават привлекателни за потребителите със своите характеристики. Сега, след като постигнаха този частичен успех с ограничаване на дизелите, след като тези ограничения така или иначе засегнаха и бензиновите двигатели - рестрикциите се пренасочват към автомобилите въобще с ДВГ, което показа истинския обект на тези мерки. То и в самото начало бе ясно - да се постигне поетапно ограничаване привлекателността и конкурентността на ДВГ, оскъпяването автомобилите с такива двигатели и освобождаване на пазара за неконкурентните електроавтомобили. Като цената за всички тези мерки се заплаща предимно и най-вече от потребителите, от нас (производителите извлякоха определени ползи от всичко това, от замяната на автомобили например). Потребителите плащат за всичко - със значително завишените цени на автомобилите на европазара, със завишените цени за подръжка, със завишената амортизация, със завишените цени на консумативи, със силно завишените цени на горива поради абсурдните акцизи и с "еко" изискванията към тях.
И пак за манипулациите на фолксваген.
Без да държа, че съм прав - смятам, че нормите на емисиите в налаганите т. н. „евростандарти“ са абсурдно занижени. За това, като потребител – не ме интересува, че някой ги нарушава, ако с това нарушение автомобила, който предлага е едновременно по-динамичен и по-икономичен. При това – допълнително, заобикалянето на мерките – намалява проблемите и амортизацията на двигателя и на неговите системи, удължава срока му на експлоатация, като потребител това разбира се ме устройва, след като отричам абсурдните рестрикции по отношение на дизеловите двигатели.
Авангардната технология за изключване на цилиндри дава свои предимства и не могат да бъдат компенсирани напълно с изключване на двигателя при хибрида – тъй като автомобила през това време (за да остане в движение) потребява получената и съхранена със загуби енергия, като при това реализира допълнителни загуби.

Lexus обезглави конкуренцията в луксозния клас

Публикувано на: 28 Мар 2023 00:35
от Lwerewolf
Явно живеем във някакви алтернативни реалности тук.

Ама пак ми е интересно със това мислене оти си не взе едно 535d.

Lexus обезглави конкуренцията в луксозния клас

Публикувано на: 28 Мар 2023 01:26
от silkosam
Докато арабеските имат нефт ще пърпорят ДВГ по улиците.....без значение на кой какво му се иска,купиха си световно,могат да си купят всичко,даже и време....

Lexus обезглави конкуренцията в луксозния клас

Публикувано на: 28 Мар 2023 17:55
от vfr800
Lwerewolf написа: 28 Мар 2023 00:35 Ама пак ми е интересно със това мислене оти си не взе едно 535d.
Само като видя някое такова и гледам или да мина някакси пред него или да изостана на поне 500 метра, че в момента който реши да покаже на околните колко върви и започвам да си търся старата ковид маска из жабката :)