Страница 1 от 2

4AGE

Публикувано на: 17 Апр 2010 08:07
от vladss
Здравейте колеги,захванал съм се да стягам едно 4AGE
имало е вода в 2 и3 цилиндър и са се образували язви.
Имам и ремонтни бутала по тях направиха ремонт на блока
но са оставили хлабина 0,05 unsure.gif гледам дават /0.10-0.12/
твърдят ми от цеха в които шлайфах след 2000 км.
пазене нямало да има проблеми.
Да им го давам ли да го тръкнат още малко или да го затварям.
буталата не знам каква марка са има една котвичка от вътре
други знаци и надписи няма/най вероятно са тайвански или
нещо такова/.
Благодаря предварително надявам се да помогнете :thumbsup: .

Публикувано на: 17 Апр 2010 11:02
от Bass_Man
Щом така дават значи така трябва да бъде . Файда от стегнат блок няма . Само внимавай да не го предобрят .

Публикувано на: 17 Апр 2010 18:43
от мехаННика
За 4AG не знам ,но повечето двигатели които съм правил дават максимално допустима разлика или oil clearance-0.1.Така че потърси още един рем. каталог.

Публикувано на: 17 Апр 2010 20:33
от b_d
Според мен не затваряй с по-малка хлабилна отколкото е дадено по спецификация от производителя за КОНКРЕТНИТЕ бутала.

При различните марки и модели бутала се ползват различни материали, които респективно имат различен коефицент на температурно разширение.

Ако се колебаеш по-голямата хлабина е по-добре. За предпочитане е да харчи масло пред това да блокира.

Ето данните за оригиналните бутала:

Публикувано на: 17 Апр 2010 21:12
от vladss
Ами тези май са някакви тайвански нямам
спецификация за тях.
Май ще ги накарам да го пуснат на 0.08/блока/да е нещо
средно да не стане мазало.
Ако някой е попадал на такива бутала нека сподели.
Нямат никакви надписи само нещо като котва от вътрешната
страна .

Публикувано на: 17 Апр 2010 21:15
от Kiki
0,05мм по-малко хлабина си е все пак 50% по-малко от допустимото.

Сериозна разлика. При нагряване от горенето в цилиндрите се обира и възможността да блокира е почти 100%.

Публикувано на: 18 Апр 2010 01:07
от Bass_Man
За да ти е мирна главата по-добре го пусни на 1,1 . А другото , което можеш да направиш е да свариш едното бутало и да видиш колко ще се разшири .

Публикувано на: 18 Апр 2010 01:19
от zi_zi_top
Bass_Man написа:За да ти е мирна главата по-добре го пусни на 1,1 . А другото , което можеш да направиш е да свариш едното бутало и да видиш колко ще се разшири .
При "сваряване" ще го нагрее най-много до 98-100С, а в работещ ДВГ буталото се загрява малко повече! Най-добре е да се спазват препоръките на ремонтния каталог, те са го мислили хората ... :thumbsup:

Публикувано на: 18 Апр 2010 01:47
от Bass_Man
Абсолютно достатъчно му е за целта !

Публикувано на: 19 Апр 2010 00:11
от Vokil
Обикновено неоригиналните нековани бурала се разширяват повече от оригиналните или кованите не оригинални.Така че аз бих си оставил максималната хлабина, като незнам какви слагам в двигателя.

Публикувано на: 19 Апр 2010 00:28
от Uncle Dido
Що ли си мисля, че кованите бутала са с по-високо разширение от некованите?

Публикувано на: 25 Апр 2010 01:00
от Vokil
Вярно е това мнение много съм го омазал за което се извинявам.

Публикувано на: 26 Апр 2010 19:32
от Bass_Man
Ако искате на не кованите бутала да им викаме ляти ? :whistle:

4AGE

Публикувано на: 09 Юли 2023 14:54
от Lwerewolf
Стара тема, но май тук е мястото.

Фабричната хлабина е дадена горе. Сега на по-странното:

Фабричен диаметър на буталата (4AGE май всички bigport - за тях има manual-и) - 80.890 - 80.920mm, първи ремонтен = 81.390 - 81.420mm
Фабричен диаметър на цилиндърът - 81.00 - 81.03mm
Фабрична хлабина - 0.10-0.12mm
Максимално допустима хлабина - липсва. Да речем, че е същото увеличение, както при 5A-FE (STD: 0.14-0.016mm (във инча са ОК, после защо падат совалките :whistle: ), max 0.18mm) >> фактор 1.2 от средната >> max 0.144mm0.132mm
Максимално допустим диаметър на цилидърът - 87.23mm
...как със stock компоненти се постига горепосочената хлабина при дори и минимално износване на цилидърът, пък какво остава за "максимално допустим преди правене"?!

4AGE

Публикувано на: 10 Юли 2023 11:07
от ufer
Аз преди 3 години монтирах нови бутала на моето 4AGE по препоръка на хора от сектора - марка Teikin. Фирмата е индонезийска или филипинска, но доставя бутала от 50 години на много японски производители. Засега тези бутала са перфектни. Ако твоите бутала са същите, не би трябвало да имаш проблем. Виж, цилиндрите трябва да ги шлайфаш по предписание... Пиши от кого си ги купил и дай някоя снимка... Иначе имам 4 оригинални бутала, но са със стандартен размер, а ти вече минаваш на ремонтен... :thumbsup: Апропо, на каква кола слагаш този мотор?