Скърцане при натискане на съединителя
КОЛЕГИИИ имах същия проблем до преди година на КОРОЛА 2005.Има една пружина която и аз незнам какво точно прави,намира се в купето точно зад табалцето с километража,като го свалите се вижда с помоща на някакво фенерче.Най добре като свалите таблото натиснете съединителя няколко пъти и ще я видите,взимате си едно WD-40 и я изкъпвате с него без притиснения,може малко да прокапе от към педала но няма проблем.Аз го направих това и от една година та и повече не съм чул да скърца скапания съединител.
- Kiki
- Мнения: 8210
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 13 пъти
Проблемът ти е в пластмасовата втулка под номер 31301Р(NO.1)Akima написа:Да вдигна темата с един бърз въпрос.
Тъй като проблема не се оправи с мазане,пръскане и гресиране някой може ли да ми предложи други опции освен Дилъра във Варна,където да погледнат колата.Имам съмнение за някой от пластмасовите пръстенчета на педала или нещо подобно,което е износено?Проблема е,че нямам никакво време сега,но се притеснявам впоследствие това да не ми излезе солено.
Междудругото сега се сещам че при смяната на спирачната течност питах дали след като съединителя взема флуид от спирачната система трябва и на нея да й се направи обезвъздушаване/т.нар. bleeding/?
Благодаря предварително.
Това, обаче е на Авенсис. Предполагам, че и при теб е нещо подобно.
При мен беше същото и след като я смених, скърцането изчезна.
Струва 2.50 лева. но се сменя трудно, защото е на много неудобно място и пружината е много силна.
- Прикачени файлове
-
- diag_1ocaYDL.png (13 KiB) Преглеждано 8046 пъти
Последно промяна от Kiki на 15 Мар 2010 12:12, променено общо 1 път.
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!
-
- Мнения: 587
- Регистриран на: 28 Апр 2009 07:55
- Местоположение: София и Пазарджик
На теб колко време ти отне горе долу за смяната на тази втулка, за да знам в сервиза колко ще ми вземат.Kiki написа:Проблемът ти е в пластмасовата втулка под номер 31301Р(NO.1) Това, обаче е на Авенсис. Предполагам, че и при теб е нещо подобно. При мен беше същото и след като я сминих, скърцането изчезна. Струва 2.50 лева. но се сменя трудно, защото е на много неудобно място и пружината е много силна.
- Kiki
- Мнения: 8210
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 13 пъти
Синът ми я сменя - един час.baba_metca написа:На теб колко време ти отне горе долу за смяната на тази втулка, за да знам в сервиза колко ще ми вземат.Kiki написа:Проблемът ти е в пластмасовата втулка под номер 31301Р(NO.1) Това, обаче е на Авенсис. Предполагам, че и при теб е нещо подобно. При мен беше същото и след като я сминих, скърцането изчезна. Струва 2.50 лева. но се сменя трудно, защото е на много неудобно място и пружината е много силна.
Моята кола е същата, като твоята.
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!
-
- Мнения: 587
- Регистриран на: 28 Апр 2009 07:55
- Местоположение: София и Пазарджик
Тая работа със скърцането при мен загрубя нещо миналата седмица. Почна да се чува едно дрънчене от пружина. Като се натегне (т.е. при натискане, а и при отпускане на съединителя) почваше да се чува един такъв звук от затруднено натягане на пружината. Общо взето беше започнало да става като симфония - скърцане, дрънчене, пукане . Поради този факт, реших да я водя в сервиз на тойота, а не другаде, за по сигурно.
Миналата седмица в понеделник следобяд я заведоха в сервиза, те казаха, че ще поръчат части и ще звъннат. В сряда я взеха преди обяд и следобяда, се обадиха, че е готова (1 ден за части се чака). Цялата работа излезе ~ 205лв с ДДС, като частите излезнаха около 40, а труда 165(приоблизително, защото те ги пишат без ДДС и после начисляват на цялата сума и така на ум ги сметнах). Те са сваляли цялото табло (така пише и в упътването за ремонтиране) и затова предполагам труда е набъбнал толкова. Отделно някакъв болт почнал да се изяжда, та сменили и него, защото като се изяли втулките, педала почвал да се измята и от там тоя болт и той почнал да се изяжда(поне така казха те). Имало и други дреболии според тях. Хубавото, е че таблото беше почнало да се разкърцва, а сега след като са го разглобили и сглобили наново и помен нямата от скърцането при него. Общо взето съм доволен от ремонта като време и обслужване
Иначе от сервиза казали, че било хубаво да се смазвали тея, ама никой не го правел. Дали това е така наистина по упътването за А и Б прегледите незнам. Но ако е така лошо. Защото ако ги питаш, защо те не го правят, след като 5 години, колата е водена при тях в норма за всички прегледи, отговор едва ли ще получи човек. А пък вероятно заради това, че не е смазвана от тях, сега сумати хора ще дадат пари за подобен ремонт. Ама за следващия ремонт в който ми кажат, че трябвало да се смазва, а не се смазвало и темподобни ще се разправям, защото специално моята кола е водена само в сервиз на Тойота (първите 3год. в ТМ Ауто в София, останалите 2 в Тиксим Пазарджик) и ако наистина е трябвало да се смазва, това си е техен пропуск и те трябва да си оправят проблема. На този въпрос обаче може да отговори само някой запознат с A и Б прегледите.
В крайна сметка педала сега е наред и както казват и други колеги и помен няма от скърцането - като нов е и си карам и си и пак ми голям кеф.
Миналата седмица в понеделник следобяд я заведоха в сервиза, те казаха, че ще поръчат части и ще звъннат. В сряда я взеха преди обяд и следобяда, се обадиха, че е готова (1 ден за части се чака). Цялата работа излезе ~ 205лв с ДДС, като частите излезнаха около 40, а труда 165(приоблизително, защото те ги пишат без ДДС и после начисляват на цялата сума и така на ум ги сметнах). Те са сваляли цялото табло (така пише и в упътването за ремонтиране) и затова предполагам труда е набъбнал толкова. Отделно някакъв болт почнал да се изяжда, та сменили и него, защото като се изяли втулките, педала почвал да се измята и от там тоя болт и той почнал да се изяжда(поне така казха те). Имало и други дреболии според тях. Хубавото, е че таблото беше почнало да се разкърцва, а сега след като са го разглобили и сглобили наново и помен нямата от скърцането при него. Общо взето съм доволен от ремонта като време и обслужване
Иначе от сервиза казали, че било хубаво да се смазвали тея, ама никой не го правел. Дали това е така наистина по упътването за А и Б прегледите незнам. Но ако е така лошо. Защото ако ги питаш, защо те не го правят, след като 5 години, колата е водена при тях в норма за всички прегледи, отговор едва ли ще получи човек. А пък вероятно заради това, че не е смазвана от тях, сега сумати хора ще дадат пари за подобен ремонт. Ама за следващия ремонт в който ми кажат, че трябвало да се смазва, а не се смазвало и темподобни ще се разправям, защото специално моята кола е водена само в сервиз на Тойота (първите 3год. в ТМ Ауто в София, останалите 2 в Тиксим Пазарджик) и ако наистина е трябвало да се смазва, това си е техен пропуск и те трябва да си оправят проблема. На този въпрос обаче може да отговори само някой запознат с A и Б прегледите.
В крайна сметка педала сега е наред и както казват и други колеги и помен няма от скърцането - като нов е и си карам и си и пак ми голям кеф.
- Akima
- Мнения: 7144
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 36 пъти
- Получена благодарност: 72 пъти
И аз да се похваля разреших го проблема - оказа се,че втулката е сменяна веднъж преди около година и отпадна от схемата.
При мен работата мина с течна грес на вилката и после като се стопли времето се набутах в "кладенеца" на педалите и хубаво окъпах с WD40 голямата пружина,която наистина изглежда,че е отдолу на километража.
Резултата - вече 2 седмици няма скрърцане.
Благодаря на всички колеги и дано тази информация се окаже полезна и на други,защото проблема може да е дребен,но направо влудява особено в час-пик.
При мен работата мина с течна грес на вилката и после като се стопли времето се набутах в "кладенеца" на педалите и хубаво окъпах с WD40 голямата пружина,която наистина изглежда,че е отдолу на километража.
Резултата - вече 2 седмици няма скрърцане.
Благодаря на всички колеги и дано тази информация се окаже полезна и на други,защото проблема може да е дребен,но направо влудява особено в час-пик.
WD-40 е спрей за чистене и махане на влага, а не за смазване. Спрей за смазване (някаква синтетична смазка - например Super Lube) е много по-подходящ за това приложение.Akima написа:се набутах в "кладенеца" на педалите и хубаво окъпах с WD40 голямата пружина,която наистина изглежда,че е отдолу на километража.
Така, че избягвайте WD-40 за такива неща, защото ще измие и малкото останала смазка по частите.
- Kiki
- Мнения: 8210
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 13 пъти
Ами точно това скърцане се оправя с 2.50лв.baba_metca написа:Тая работа със скърцането при мен загрубя нещо миналата седмица. Почна да се чува едно дрънчене от пружина. Като се натегне (т.е. при натискане, а и при отпускане на съединителя) почваше да се чува един такъв звук от затруднено натягане на пружината.
Добре са те оскубали.
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!
-
- Мнения: 8
- Регистриран на: 31 Авг 2010 22:49
От къде да си купя тази втулка??????
Kiki,
от къде да си купя тази втула???
Проблемът ти е в пластмасовата втулка под номер 31301Р(NO.1)
Това, обаче е на Авенсис. Предполагам, че и при теб е нещо подобно.
При мен беше същото и след като я смених, скърцането изчезна.
Струва 2.50 лева. но се сменя трудно, защото е на много неудобно място и пружината е много силна.
от къде да си купя тази втула???
Проблемът ти е в пластмасовата втулка под номер 31301Р(NO.1)
Това, обаче е на Авенсис. Предполагам, че и при теб е нещо подобно.
При мен беше същото и след като я смених, скърцането изчезна.
Струва 2.50 лева. но се сменя трудно, защото е на много неудобно място и пружината е много силна.
- Bass_Man
- Мнения: 5557
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 1 път
Дали си забелязал един раздел Сервизи/Магазини ?
А дали си го срещал този сайт http://www.toyodiy.com/parts/q.html от , който можеш да си вземеш оригиналните номера на частите ?
А дали си го срещал този сайт http://www.toyodiy.com/parts/q.html от , който можеш да си вземеш оригиналните номера на частите ?
Последно промяна от Bass_Man на 10 Сеп 2010 22:32, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 8
- Регистриран на: 31 Авг 2010 22:49
-
- Мнения: 8
- Регистриран на: 31 Авг 2010 22:49
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост