Изграждането на Сайт на КЛУБА
Моето скромно мнение:
Има голяма нужда от някакво подреждане.В момента има общ и технически раздел, пуска се нова тема за спирачки на корола, след 2-3 поста за спирачки на корола се преминава на спирачки на рав4, след това за стелките на авенсис и се завършва с осблужването в тм ауто.Разбирам модераторите, че някои мнения не трябва да се трият тъй като би могло да са полезни, но се размива ужасно много всичко.Така трудно биха могли да се привлекат нови потребители, старите не са насърчавани да пишат повече, също и да посещават по-често форума.Не по-назад остава факта, че в този си вид форума не е съвсем полезен на потребителите търсещи някаква информация, тъй като им се налага да използват ужасно много търсачката, търси се по много критерии, изчитат се куп неща, които потребителя може да счете за ненужни, пропускат се куп други неща.
Най-лесното и практично подреждане е по модели, като може да има и два свързани модела в един раздел, пример: Аурис и Корола.
Офтопика си е чудесен, може да има и друг раздел - на пътя да речем, истории.Раздел за тунинг, Купува/продава може да се раздели отделно за части и автомобили.
Старите теми, което предполагам е болния проблем, може да останат в един раздел наречен Архив и да може да се търси в тях със забрана за писане.
Това ще допринесе, според мен, до по-голямо удовлетворение на потребителите, сегашни и бъдещи, отколкото динамичен флаш сайт с 2-3 банера и копи/пейстната информация от интернет с 2-3 новини от последните 3-4 месеца.Ще доведе и до по-голяма активност на сегашните потребители, до повече нови потребители.От там и вариантите за реклама и приходи от външни фирми/ лица много по-големи.А пък и удовлетвореността на потребителите би била по-голяма, съответно и чувството за принадлежност към сайта, форума, КЛУБА, съответно и склонността им да платят членски внос или даряват.
Всичкото това си е мое мнение, изразявам го не с цел да критикувам, а да помогна.Благодаря на хората, които влагат лични средства, също и време и усилия, които често остават за съжаление недооценени, за да можем да пишем и четем относно любимата ни марка.
П.П Моя пост също би се разгледал като пост на неправилното място.Съжалявам за което, не намерих друга подходяща тема, което от своя страна също е красноречиво.
Има голяма нужда от някакво подреждане.В момента има общ и технически раздел, пуска се нова тема за спирачки на корола, след 2-3 поста за спирачки на корола се преминава на спирачки на рав4, след това за стелките на авенсис и се завършва с осблужването в тм ауто.Разбирам модераторите, че някои мнения не трябва да се трият тъй като би могло да са полезни, но се размива ужасно много всичко.Така трудно биха могли да се привлекат нови потребители, старите не са насърчавани да пишат повече, също и да посещават по-често форума.Не по-назад остава факта, че в този си вид форума не е съвсем полезен на потребителите търсещи някаква информация, тъй като им се налага да използват ужасно много търсачката, търси се по много критерии, изчитат се куп неща, които потребителя може да счете за ненужни, пропускат се куп други неща.
Най-лесното и практично подреждане е по модели, като може да има и два свързани модела в един раздел, пример: Аурис и Корола.
Офтопика си е чудесен, може да има и друг раздел - на пътя да речем, истории.Раздел за тунинг, Купува/продава може да се раздели отделно за части и автомобили.
Старите теми, което предполагам е болния проблем, може да останат в един раздел наречен Архив и да може да се търси в тях със забрана за писане.
Това ще допринесе, според мен, до по-голямо удовлетворение на потребителите, сегашни и бъдещи, отколкото динамичен флаш сайт с 2-3 банера и копи/пейстната информация от интернет с 2-3 новини от последните 3-4 месеца.Ще доведе и до по-голяма активност на сегашните потребители, до повече нови потребители.От там и вариантите за реклама и приходи от външни фирми/ лица много по-големи.А пък и удовлетвореността на потребителите би била по-голяма, съответно и чувството за принадлежност към сайта, форума, КЛУБА, съответно и склонността им да платят членски внос или даряват.
Всичкото това си е мое мнение, изразявам го не с цел да критикувам, а да помогна.Благодаря на хората, които влагат лични средства, също и време и усилия, които често остават за съжаление недооценени, за да можем да пишем и четем относно любимата ни марка.
П.П Моя пост също би се разгледал като пост на неправилното място.Съжалявам за което, не намерих друга подходяща тема, което от своя страна също е красноречиво.
- slowtraveler
- Мнения: 6288
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 359 пъти
- Получена благодарност: 394 пъти
@mitkoa
Колега, такова разделяне може да стане в голям форум....
Погледни например форум БМВ - там във всеки под-форум за всеки отделен модел на ден сигурно има поне 10 нови теми и 50 нови поста...
Погледни и в Тойота форума - на ден я има общо 10 нови теми я не....
Като имаш проблем с Ауриса и си пуснеш темата в отделен раздел дали колегите с Авенсис ще ти намерят темата(и въобще ще се сетят да търсят там), която например би им помогнала много - например спирачките, които като цяло са еднакви като система, или пък еднакъв двигател..
Просто Тойота в БГ не е толкова масов автомобил колкото някои от другите марки (дано не ме заядат колегите, че Тойота е най-големия производител в световен мащаб)
(май този проблем бе разискван в една тема)
Относно клуба - избягвам да се изказвам, защото просто не съм се запознавал лично с главните действащи лица (още съм в първата фаза, която посочи Fido-Dido)
Колега, такова разделяне може да стане в голям форум....
Погледни например форум БМВ - там във всеки под-форум за всеки отделен модел на ден сигурно има поне 10 нови теми и 50 нови поста...
Погледни и в Тойота форума - на ден я има общо 10 нови теми я не....
Като имаш проблем с Ауриса и си пуснеш темата в отделен раздел дали колегите с Авенсис ще ти намерят темата(и въобще ще се сетят да търсят там), която например би им помогнала много - например спирачките, които като цяло са еднакви като система, или пък еднакъв двигател..
Просто Тойота в БГ не е толкова масов автомобил колкото някои от другите марки (дано не ме заядат колегите, че Тойота е най-големия производител в световен мащаб)

(май този проблем бе разискван в една тема)
Относно клуба - избягвам да се изказвам, защото просто не съм се запознавал лично с главните действащи лица (още съм в първата фаза, която посочи Fido-Dido)

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Винаги има колеги, които четат по няколко раздели и биха дали линк или преразказали.Аз също бих чел и други раздели, интересува ме и Авенсис, не само Аурис.
По-съществен е проблема - да се дискутира в тема - озаглавена спирачки на авенсис - цената на техническото обслужване на Корола да речем.Тъй като аз бих могъл да преценя, че не ме интересуват спирачките на Авенсис, да не влеза изобщо в тази тема, съоветно да не споделя моето мнение, което би било полезно за обслужване на Корола или пък обратното - да пропусна информация.
Прекалено много офтопик има във всички теми, отделни мнения, които се прескачат да за се обсъжда друго офтопик, купища примери.
Сигурен съм, че би се покачил броя на мненията, също и броя на потребителите, ако форума е организиран по-добре , т.е на повече раздели.
А относно това колко е голям форума, колко са собствениците на Тойота, можете да видите форумите на другите японски марки - нисан, сузуки, мицубиши - броя на колите в БГ е сигурно 1/3 сравнен с Тойота, което не пречи да имат добре организиран и подреден форум.
А това, че ще има раздели, в които последното мнение ще е от преди няколко дни, не мисля че ще повлияе отрицателно както на егото на потребителите, така и на егото на администраторите на форума.Не би и попречило на някой да си пусне нова тема с въпрос или мнение.
По-съществен е проблема - да се дискутира в тема - озаглавена спирачки на авенсис - цената на техническото обслужване на Корола да речем.Тъй като аз бих могъл да преценя, че не ме интересуват спирачките на Авенсис, да не влеза изобщо в тази тема, съоветно да не споделя моето мнение, което би било полезно за обслужване на Корола или пък обратното - да пропусна информация.
Прекалено много офтопик има във всички теми, отделни мнения, които се прескачат да за се обсъжда друго офтопик, купища примери.
Сигурен съм, че би се покачил броя на мненията, също и броя на потребителите, ако форума е организиран по-добре , т.е на повече раздели.
А относно това колко е голям форума, колко са собствениците на Тойота, можете да видите форумите на другите японски марки - нисан, сузуки, мицубиши - броя на колите в БГ е сигурно 1/3 сравнен с Тойота, което не пречи да имат добре организиран и подреден форум.
А това, че ще има раздели, в които последното мнение ще е от преди няколко дни, не мисля че ще повлияе отрицателно както на егото на потребителите, така и на егото на администраторите на форума.Не би и попречило на някой да си пусне нова тема с въпрос или мнение.
- slowtraveler
- Мнения: 6288
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 359 пъти
- Получена благодарност: 394 пъти
Според теб разделянето на форума на много под-форуми ще улесни хората, които ги мързи да ползват търсачката 'ужасно много'????
Съмнявам се - тях пак ще ги мързи да търсят...
И вероятността да пуснат темата в 'грешния' форум ще е още по-голяма поради това, че избора ще е по-голям
Съмнявам се - тях пак ще ги мързи да търсят...
И вероятността да пуснат темата в 'грешния' форум ще е още по-голяма поради това, че избора ще е по-голям

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Аз предлагам някакво разделение, не много подфоруми.
Всичко може да стане с 3-4 нови раздела.
Да кажем, че махаме раздел технически въпроси и създаваме следните раздели:
1)Аурис, Корола ( седан, хеч, версо )
2) Ярис, Айго
3) Авенсис, Карина, Селика
4) Джиповете
5) Други
Не претендирам за точност на разделите, може по съвсем друг начин да са обединени моделите.Може и по-малко подраздели да се измислят.В случая махаме 1 и добавяме 5, т.е имаме 4 подраздела нови.
И понеже се направи съпоставка с БМВ форума.Там има 30 раздела с тези нови 4 раздела тук ще са общо 13 раздела.Мицубиши и Нисан форумите също имат по 13 раздела.Мазда форума е 31 раздела, учудващо за мен е доста силен форума там, доста регистрирани има.Е не е чак толкова зле съотношението си мисля аз.
А при такова разделение не виждам как някой ще обърка раздела.В случай, че обърка раздела и му се изтрие или премести мнението не виждам какво ще загубим ( явно толова си заслужава да го прочетем ).
Улеснението ще е за всички потребители, вкл. и тези, които не ги мързи да ползват търсачката.А тези, които не ги мързи в момента да търсят, и знаят как, и го правят, са длъжни да изчетат и куп друга информация, която не ги интересува.
Всичко може да стане с 3-4 нови раздела.
Да кажем, че махаме раздел технически въпроси и създаваме следните раздели:
1)Аурис, Корола ( седан, хеч, версо )
2) Ярис, Айго
3) Авенсис, Карина, Селика
4) Джиповете
5) Други
Не претендирам за точност на разделите, може по съвсем друг начин да са обединени моделите.Може и по-малко подраздели да се измислят.В случая махаме 1 и добавяме 5, т.е имаме 4 подраздела нови.
И понеже се направи съпоставка с БМВ форума.Там има 30 раздела с тези нови 4 раздела тук ще са общо 13 раздела.Мицубиши и Нисан форумите също имат по 13 раздела.Мазда форума е 31 раздела, учудващо за мен е доста силен форума там, доста регистрирани има.Е не е чак толкова зле съотношението си мисля аз.
А при такова разделение не виждам как някой ще обърка раздела.В случай, че обърка раздела и му се изтрие или премести мнението не виждам какво ще загубим ( явно толова си заслужава да го прочетем ).
Улеснението ще е за всички потребители, вкл. и тези, които не ги мързи да ползват търсачката.А тези, които не ги мързи в момента да търсят, и знаят как, и го правят, са длъжни да изчетат и куп друга информация, която не ги интересува.
- slowtraveler
- Мнения: 6288
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 359 пъти
- Получена благодарност: 394 пъти
Митко,
Смятам, че мазда форума е по-пасивен от Тойота (не гледай последните дни- просто хората са 'на село' и не са много активни) biggrin.gif
Точно там можеш често да видиш повтарящи се теми, публикувани в различни форуми (например еднакви проблемни детайли/агрегати, монтирани в различни модели)...
По-добре натрупай опит с този форум (все пак както виждам си отскоро тук, а всеки форум си има особености) и тогава прави кардинални изводи
Смятам, че мазда форума е по-пасивен от Тойота (не гледай последните дни- просто хората са 'на село' и не са много активни) biggrin.gif
Точно там можеш често да видиш повтарящи се теми, публикувани в различни форуми (например еднакви проблемни детайли/агрегати, монтирани в различни модели)...
По-добре натрупай опит с този форум (все пак както виждам си отскоро тук, а всеки форум си има особености) и тогава прави кардинални изводи

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Точно мазда форума дет е пълен с непълнолетни акнета, не знам да е пример за нещо...Мен този форум така си ми харесва....slowtraveler написа:Митко,
Смятам, че мазда форума е по-пасивен от Тойота (не гледай последните дни- просто хората са 'на село' и не са много активни) biggrin.gif
Точно там можеш често да видиш повтарящи се теми, публикувани в различни форуми (например еднакви проблемни детайли/агрегати, монтирани в различни модели)...
По-добре натрупай опит с този форум (все пак както виждам си отскоро тук, а всеки форум си има особености) и тогава прави кардинални изводи

maggkrabar написа:останах без пукната пара....
Bad Dog написа:Курвите имат висок разход на градско.
-
- Почетен Администратор
- Мнения: 3710
- Регистриран на: 03 Юни 2008 16:42
- Местоположение: София, но е от Бургас
- Получена благодарност: 1 път
- didak
- Мнения: 1230
- Регистриран на: 04 Юни 2007 09:49
- Местоположение: Варна
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 2 пъти
И аз смятам, че е по-добре да се пусне нова тема по въпроса.
Да се разисква спокойно и по същество.
Да видим може ли да не се появява нова тема "Какво ви е мнението за корола'99" през два месеца.
Гледам отново ще се разисква "Как да си разработим двигателя първите 1000км ?" и блгодарение на търпеливи съфорумци новорегистрирания пак ще си получи "знанието"
Да се разисква спокойно и по същество.
Да видим може ли да не се появява нова тема "Какво ви е мнението за корола'99" през два месеца.
Гледам отново ще се разисква "Как да си разработим двигателя първите 1000км ?" и блгодарение на търпеливи съфорумци новорегистрирания пак ще си получи "знанието"
Yaris 1,0-1999->Yaris 1,3-2009->Yaris 1,33-2009
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Haide be, 6te komercializirame li kluba?
Az vikam Lorda da hakne log in-a na vsi4ki deto ne sa dali pari za izgrajdaneto web site. Za6to 6te cucat na 4ujd grub? Haide togava da vidim kolko e demokrati4en foruma?!
Vseki se navira tuka, pishe kakvoto si iska, reklamirat se vsqkakvi raboti ot koli i 4ast do jeni i prashki.
Oba4e ot druga strana, ako nqkoi ni vidi seira tuk, vuob6te nqma da iska da si ima rabota s nas. Govorq otnosno reklamodateli, drugi firmi i t.n.
Az vikam Lorda da hakne log in-a na vsi4ki deto ne sa dali pari za izgrajdaneto web site. Za6to 6te cucat na 4ujd grub? Haide togava da vidim kolko e demokrati4en foruma?!
Vseki se navira tuka, pishe kakvoto si iska, reklamirat se vsqkakvi raboti ot koli i 4ast do jeni i prashki.
Oba4e ot druga strana, ako nqkoi ni vidi seira tuk, vuob6te nqma da iska da si ima rabota s nas. Govorq otnosno reklamodateli, drugi firmi i t.n.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
Здравейте,
Прочетох цялата тема преди да пиша и, да си призная, наистина не разбрах дали ще има сайт. Както се очакваше, събраните пари са смешни. На много малко хора им се занимава с банки, включително и на мен.
Това, което предлагам аз:
Официален сайт на клуба, на базата на Wordpress, e107 или някаква друга CMS. Честно казано, личните ми предпочитания са към Wordpress-а. Предимствата на CMS пред custom content management system са хиляди и не подлежат на оспорване. Аз съм програмист от 1995-та година, но в никакъв случай няма да се хвана да пиша CMS за под 1500-2000 лв. Разбира се, става въпрос за завършен продукт, който няма да се срамувам да призная, че съм го писал аз. И дори и след като продукта бъде завършен, отново няма да бъде толкова гъвкав и толкова функционален колкото един Wordpress например. Просто, Wordpress-а хората го пишат и коригират години. Няма как сам човек да постигне същият резултат за месец, независимо кой е този сам човек. Дори и самият Линус да се заеме, пак няма да успее.
След като бъде инсталиран CMS-а ще се избере някаква тема, която може да бъде customize-ирана според предпочитанията ни.
Та, ако не държите да пишете custom CMS (което аз бих нарекъл "преоткриване на колелото"), с радост ще помогна. Под "помощ" имам предивид да инсталирам CMS-а, да сложа template-а, който ще бъде избран след гласуване и да го customize-на според нуждите на клуба.
Бих предложил помощ и със статиите в сайта, но както казах, съм програмист и съм доста бос на тема автомобили. Всичко, което мога да направя е да копирам статии от други сайтове, като по никакъв начин не наруша copyright-а и посоча източника. (Все пак не искам да се излагаме..). Но така или иначе, ще е нужна помощ за техническите статии от хора, които са много по-технически грамотни от мен.
Разбира се, ако се съгласите на този вариант, помощта ми ще бъде безплатна.
Прочетох цялата тема преди да пиша и, да си призная, наистина не разбрах дали ще има сайт. Както се очакваше, събраните пари са смешни. На много малко хора им се занимава с банки, включително и на мен.
Това, което предлагам аз:
Официален сайт на клуба, на базата на Wordpress, e107 или някаква друга CMS. Честно казано, личните ми предпочитания са към Wordpress-а. Предимствата на CMS пред custom content management system са хиляди и не подлежат на оспорване. Аз съм програмист от 1995-та година, но в никакъв случай няма да се хвана да пиша CMS за под 1500-2000 лв. Разбира се, става въпрос за завършен продукт, който няма да се срамувам да призная, че съм го писал аз. И дори и след като продукта бъде завършен, отново няма да бъде толкова гъвкав и толкова функционален колкото един Wordpress например. Просто, Wordpress-а хората го пишат и коригират години. Няма как сам човек да постигне същият резултат за месец, независимо кой е този сам човек. Дори и самият Линус да се заеме, пак няма да успее.
След като бъде инсталиран CMS-а ще се избере някаква тема, която може да бъде customize-ирана според предпочитанията ни.
Та, ако не държите да пишете custom CMS (което аз бих нарекъл "преоткриване на колелото"), с радост ще помогна. Под "помощ" имам предивид да инсталирам CMS-а, да сложа template-а, който ще бъде избран след гласуване и да го customize-на според нуждите на клуба.
Бих предложил помощ и със статиите в сайта, но както казах, съм програмист и съм доста бос на тема автомобили. Всичко, което мога да направя е да копирам статии от други сайтове, като по никакъв начин не наруша copyright-а и посоча източника. (Все пак не искам да се излагаме..). Но така или иначе, ще е нужна помощ за техническите статии от хора, които са много по-технически грамотни от мен.
Разбира се, ако се съгласите на този вариант, помощта ми ще бъде безплатна.
Toyota Celica T23 1.8 VVTi 143 hp, 2001 г., 6-степенна механична скоростна кутия
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта