Страница 16 от 17

Покупка на RAV4 XA30 2.0 - 2.2 D4D & 2.2 D-CAT /2005–2012/ - ОБЩА

Публикувано на: 18 Юни 2021 20:45
от optimo
slowtraveler написа: 05 Мар 2021 22:11 Докато на Кашкая въобще няма вариант да заключиш вратите без ток
Защо една съвременна кола трябва да стой без ток.
Откачал съм акумулатора за някакви ремонти, но защо да я оставям без ток.
Ако я зарежеш дълго, после следват камара проблеми, комп разход настройки радио., аларма..Защо трябва да си причинявам всички неприятности.

Покупка на RAV4 XA30 2.0 - 2.2 D4D & 2.2 D-CAT /2005–2012/ - ОБЩА

Публикувано на: 19 Юни 2021 15:35
от slowtraveler
optimo написа: 18 Юни 2021 20:45 Защо една съвременна кола трябва да стой без ток.
Ами прост реален случай - колата стои на паркинга пред блока, влизам, въртя ама акумулатора полу-умрял - иска зареждане...
За мен най-лесният начин бе да демонтирам акумулатора, да го кача в апартамента и да го заредя.. А през това време колата си е на паркинга tooth.gif

Покупка на RAV4 XA30 2.0 - 2.2 D4D & 2.2 D-CAT /2005–2012/ - ОБЩА

Публикувано на: 19 Юни 2021 20:47
от Poco
iovkito написа: 18 Юни 2021 17:40 Евро5 д-кат е много по-безпроблемен от евро4. Автоматикът е нормален.
Поразчетох се малко за автомата - би трябвало да е познатия Aisin TF-80SC , а в тойота под код U660F - ако е така е добре , тъй като е доста разпространен , пък ако има някой да потвърди е добре дошло

Относно по-безпроблемния мотор - само за Д-Кат системата ли става дума или и за дюзите ( които до колкото се ориентирам са Денсо, което хич не е добре )

А относно въпроса за софтуерните промени ,ако някой знае , пак би ми било полезно като инфо

Покупка на RAV4 XA30 2.0 - 2.2 D4D & 2.2 D-CAT /2005–2012/ - ОБЩА

Публикувано на: 04 Окт 2021 13:18
от Rianhoh
Здравейте, колеги. Нов съм във форума и не ми се иска да пускам нова тема затова ще пиша тук с надеждата някой да види и да ми отговори. Решил съм да се сдобия с Рав4 ХА30 фейслифт 2010-2012г, автоматик и по възможност с пълен пакет с екстри. Отделил съм бюджет според пазара и търсенето в диапазона 19,000лв - 27,000лв.

1) - Малко инфо за дилемата ми: Бензин или дизел. Като цяло бях твърдо решен да е бензин 3ZR-FAE (2.0 Valvematic). Но предлагането е горе долу следното. Дизел след 2010г - 30 обяви, Бензин след 2010г - 2 обяви. Точно този недостиг на предлагаме ме доведе и до дилемата, а именно "Толкова ли е зле дизела".

2) - Проучването ми: Започнах да ровя из нета, но там имаше само "общи приказки". Добрах се до един пич, който работи в ТМ АУТО (Тойота гр.София), но той не беше особено красноречив и единственото, което ми каза беше "Бягай от дизела има 5-та дюза с цена 3600лв в ТМ ауто". Естествено не останах изобщо удовлетворен от отговора му и продължих да се ровя. Говорих с приятел, който има сервиз в София. Той ми каза, че при дизела и в частност D-CAT системата въпросът не е ДАЛИ, а КОГА ще се наложи да правя ремонти по дюзи и дпф-и. Според него 90% от Равките, които влизат в сервиза му са с проблем в дюзите, а понеже са от "новите пиезо дюзи" положението е майка плаче. Не се рециклирали и са били ужасно скъпи. Към този момент може би Ви се струва, че тук дилема няма, но жена ми кара Ярис D4D 2009г, а баща ми Auris 2009г D4D и не са пипали нищо освен масла и филтри вече 5-6г. Тоест не съм се отказал напълно от дизела, защото има вариант и за D4D с ръчни скорости. "Последният пирон в ковчега" ще е писането ми в този форум, ако получа потвърждаващ отговор от собственици на дизелови RAV4 XA30.

3) - За финал въпросът ми: Наистина ли е толкова проблемен дизеловият мотор и особено D-cat. Ето и една примерна обява за непослушният D-cat : https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?a ... 1642250311

Покупка на RAV4 XA30 2.0 - 2.2 D4D & 2.2 D-CAT /2005–2012/ - ОБЩА

Публикувано на: 04 Окт 2021 14:21
от slowtraveler
Да помислим малко логически...
Обикновено (но не винаги) дизелът се взема за въртене на повечко километри... В противен случай няма как да избиеш по-високата (доскоро) цена...
Обслужването обикновено също е по-скъпо отколкото на бензинката - по-скъпи горвни филтри, повече масло...
И по-скъпи характерни резервни части при стар автомобил (докато е нов - това съвсем не те вълнува, защото не са толкова проблемни) - дюзи, турбо, ДПФ и т.н..
Та затова, като стане малко на възраст или километри, започва да ти идва идеята да си продадеш дизеловият автомобил - 'да му вземеш цената', и да минимизираш риска да излезе нещо от 'по-скъпите резервни части'...
Това бе и личната обосновка когато продадох джипа, и оставих по-старият бензинов автомобил... Да, при мен имаше и друг фактор - цената бе много добра все още, а бензинката бе на по-малко километри, бе безпроблемна, а в същият момент не бих и взел сериозна цена от продажбата - тя почти достигна ''платото' в цената, след което цената пада минимално с годините... ..
Което обяснява и баланса в пазара...
Има ли риск да вземеш стар дизелов автомобил - ами има... Дали можеш да попаднеш и на читав такъв екземпляр - да, можеш...

Покупка на RAV4 XA30 2.0 - 2.2 D4D & 2.2 D-CAT /2005–2012/ - ОБЩА

Публикувано на: 27 Дек 2021 12:05
от nolan
Здравейте, колеги.
Нов съм във форума, както и пресен собственик на ХА30 / 2008г.
Интересува ме дали компютъра подлежи да се програмират предните мигачите да светят на процент от мощността си или иначе казано - да светят като допълнителен габартин както при някой БМВ и Ауди?
Благодаря.

Покупка на RAV4 XA30 2.0 - 2.2 D4D & 2.2 D-CAT /2005–2012/ - ОБЩА

Публикувано на: 27 Дек 2021 13:02
от iovkito
Не.

Покупка на RAV4 XA30 2.0 - 2.2 D4D & 2.2 D-CAT /2005–2012/ - ОБЩА

Публикувано на: 27 Дек 2021 19:03
от nolan
Благодаря.
А секцията на дългите светлини и те ли не могат ?

Покупка на RAV4 XA30 2.0 - 2.2 D4D & 2.2 D-CAT /2005–2012/ - ОБЩА

Публикувано на: 27 Дек 2021 22:44
от mapamop
nolan написа: 27 Дек 2021 19:03дългите
Не. Т.е. не без външен модул за DRL. Ако има фабрични дневни светлини/DRL светват късите или евентуално фаровете за мъгла на пълна мощност.

Покупка на RAV4 XA30 2.0 - 2.2 D4D & 2.2 D-CAT /2005–2012/ - ОБЩА

Публикувано на: 10 Яну 2022 17:22
от nolan
Здравейте колеги и за много години.
Въпросната РАВ4 / ХА30 е на 340к км и питането ми е с какво масло трябва да се кара и колко събира (двигателно) ?
2.2 136кс
Благодаря.

Проверка за наличие на DPF по VIN - ВСИЧКИ МОДЕЛИ ?

Публикувано на: 15 Яну 2023 08:42
от esko148
Колеги, моля помагайте за RAV4-ката!
Тези дни мисля да ходя да я купувам. Вчера я гледах на живо.
Обявата е от края на ноември 2022г. Тогава е била на 201К км.
Към днешна дата е на 207К км.
Собственика твърди, че колата е от Италия. След проверка по VIN в MyToyota излезе италианския регистрационен номер. ОБАЧЕ излиза, че последно през май 2018г е била на 220+К км?
Продавача ми изглежда като типичен търговец. Още в началото започна да ми разказва, че дядо я е карал, но я продал защото ще си купува по-голям джип. Показа ми кутия от Добавка за гориво на Bardahl, която слагал в горивото.
На долния ръб на шофьорската врата имаше следа от ръжда, за което твърдеше, че било стекло се лепило от предпазни ленти, които били сложени по ръба на вратите.
На една от снимките в обявата се вижда, че е без навигация, а на друга вече има монтирана такава?
Срещата се състоя в подземен гараж на МОЛ, но предложи да я изкара и на светло да я разгледам.
Мотора работеше гладко ( не съм я карала ). Огледах я на бързо. Подхода му в началото с дядото ме накара да си тръгна по-рано отколкото бях предвидил за оглед.
Качвам линк към обявата.
Давайте акъл! :)
https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?a ... 6689922230

Проверка за наличие на DPF по VIN - ВСИЧКИ МОДЕЛИ ?

Публикувано на: 15 Яну 2023 10:50
от iovkito
Щом май месец 2018 в Италия е била на 220, този е въртял по 25 000км на година, т.е. колата е върната от 300 на 200 000.

Покупка на RAV4 XA30 2.0 - 2.2 D4D & 2.2 D-CAT /2005–2012/ - ОБЩА

Публикувано на: 30 Яну 2023 17:13
от Theplayer8989
Здравейте, предварително се извинявам ако не съм в правилен раздел, тъкмо си направих регистрацията. Повода е, че скоро може би ще стана Ваш колега. Харесах си една тойотка тук в Русе, официален дилър я предлага. Интересува ме как е двигателя като надеждност, четох за изключително фини дюзи, този с тях ли е? Какви са разходите за обслужване и поддръжка на такъв тип автомобил, автомата надежден ли е? Абе като цяло всичко! Също така искам да знам дали според Вас тази цена си заслужава дори и от представителство и наистина ли колата е готова и обслужена, въобще има ли смисъл да се проверява в сервиз преди покупката или един тест драйв и ако ми допадне да купувам? Също така правят ли отстъпка от цената, може ли да се пазариш и дават ли някаква гаранция за автомобила? Благодаря предварително!

https://mobile.bg/21671185919792357

Покупка на RAV4 XA30 2.0 - 2.2 D4D & 2.2 D-CAT /2005–2012/ - ОБЩА

Публикувано на: 30 Яну 2023 17:47
от iovkito
Много километри. Търси някоя със 100 по-малко.

Покупка на RAV4 XA30 2.0 - 2.2 D4D & 2.2 D-CAT /2005–2012/ - ОБЩА

Публикувано на: 30 Яну 2023 17:52
от veso_hds
iovkito написа: 30 Яну 2023 17:47 Много километри. Търси някоя със 100 по-малко.
И гледай да не е D-CAT.