Страница 15 от 16

Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE

Публикувано на: 01 Дек 2023 07:48
от mapamop
Вероятно е на 250000 да си на същия кръстопът. Не че не ми върви колата, просто ми е жал да я гледам със нестабилни обороти и разни жални звуци. Следващата ще още повече леш, ако сменя тази.

Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE

Публикувано на: 01 Дек 2023 07:54
от nov
Аз 250000 ги подминах отдавна, сега съм на къмто 285к.км искам да видя като направя 100к.км с тая газова уредба ще се подбият ли леглата на клапаните в главата, ако това стане и ако не намеря резервна глава ще я продам на части и повече марката Тойота за мен спира да съществува (да - карам я на газ, ама ако на 100к.км ми хвърли глава..............., е ба тАва пестене и от клапани и от всичко), а най добре да се намери някой в Бг, който да я оправи.Въпреки, че има време и за такъв ремонт все още няма такива признаци ама де да видим.........
mapamop написа: 01 Дек 2023 07:48 . Следващата ще още повече леш
Стига глупости, за следващата поне откъм тенекия може да си застрахован, ако не друго, щото двигател и електроника се прави/заменя, ама жена и ръжда тръгнат ли няма оправия.

Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE

Публикувано на: 01 Дек 2023 09:09
от mapamop
Както бяха казали преди много години по радио "Витоша":
Истината е във бензина. Всичко друго е за бедняци. ppp.gif

Много зависи колко често, колко е газирана на високи обороти, как е настроена газовата уредба и т.н.
Имам тук и къде ли не един Авенсис Т22 обявен за части (и вече нарязан и почти свършил като части), който братовчеда го вкара в България на около 60 000 мили, сложи му газова уредба още като го докара от Англия - най-евтината която може, без ОБД синхронизация е. От там нататък до 143000 мили е каран на газ, като направи 40 градуса на антифриза, и не е видял щадящи действия, нито от братовчеда, нито от мой приятел, който я купи и я кара последните 3 години. Като цяло беше започнала с нестабилните обороти на празен ход, разни странни поведения от време на време, но моя така и не намери време и желание да сменим гарнитури, маркучи и разни гумени изделия. А те си дишаха с пълни гърди....
Масло не е пипала, което май си е първия симптом за лабави клапани, на газ работеше стабилно, на бензин не толкова, но никого не е оставила на пътя и разхода дори и на магистрала си беше съвсем приемлив.

Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE

Публикувано на: 01 Дек 2023 09:41
от dracunculus
Голяма тема напоследък е етанолът в бензина и корозионните му ефекти върху сплавите и т.н.. Като гледам в България май нормален А95 няма Е5 вече, а само Е10. Т.е. или сипваш от скъпия, или караш Е10, а той не се понася от всички по-стари коли. Четох много из какви ли не форуми, уж всички по-нови коли били оптимизирани за Е10, но дългосрочни проучвания все още няма по въпроса. А става все по-трудно да заредиш Е5- например в Австрия Super 95 има от Април САМО Е10, т.е. ако искаш Е5 отиваш на Ultimate, който е с 25 цента по-скъп. В Германия ще стане същото до 1-2 години. И така....

Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE

Публикувано на: 01 Дек 2023 09:54
от mapamop
На бензиностанцията от която зареждам и е средняшка работа като цяло, май няма изобщо бензин на който да пише че Е5. Има А95/Е10 и А100/Е10. Загледах се преди 3-4 дни, специфично заради Е-то.

Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE

Публикувано на: 01 Дек 2023 10:01
от dracunculus
Ами, натам отиват горивата, ако ще и само заради екологията. На мен и на двете ми коли пише, че стават за Е10, надявам се да не им се отрази на надеждността това. Като цяло харчат лееко повече с Е10, но като теглиш чертата би си струвало да зареждам Е10- с 6-8 цента по-евтин е в Германия (където все още има избор Е5-Е10). Другото което ме притеснява обаче е, че зареждайки бензин, който почти никой не зарежда, зареждам в голяма степен стар "отлежал" бензин

Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE

Публикувано на: 01 Дек 2023 10:09
от nov
mapamop написа: 01 Дек 2023 09:09 Истината е във бензина. Всичко друго е за бедняци.
Аз никъде не съм казал, че съм богат, но за 55к.км за една година и 2 седмици вече с цената на уредбата и разликата бензин /газ, като пари ремонта на главата съм си го платил (ако въобще би подлежала на ремонт), а тия километри така или иначе дали на бензин или на газ е било нужно да ги направя, та в моя случай по-добре да са на газ.
mapamop написа: 01 Дек 2023 09:09 Имам тук и къде ли не един Авенсис Т22
Т22 НЕ Е валвматик, сигурно и главата му е доста различна от на моя ориз със зеленчуци.

Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE

Публикувано на: 01 Дек 2023 10:12
от iovkito
Един приятел за трети път сваля глава на хондата си заради клапани. Още е доста далеко от 100к изминати на газ. Като видях колко струва всичко, определено не си струва. Последното сваляне ще е около 1300лв.

Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE

Публикувано на: 01 Дек 2023 10:13
от mapamop
dracunculus написа: 01 Дек 2023 10:01 На мен и на двете ми коли пише, че стават за Е10, надявам се да не им се отрази на надеждността това
За европейския пазар не намерих подобно изявление от Тойота. Само за Обединеното Кралство, но предполагам всичко освен десния волан е еднакво и валидно и за европейския регион:
https://mag.toyota.co.uk/e10-petrol-wha ... -i-use-it/

Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE

Публикувано на: 01 Дек 2023 10:20
от mapamop
nov написа: 01 Дек 2023 10:09 Т22 НЕ Е валвматик, сигурно и главата му е доста различна от на моя ориз със зеленчуци.
Със сигурност е различна, най-малкото заради това че валвматика играе и със двата вала на клапаните по спомен. На моя мотор играе само със вала на входящите клапани. Но ме съмнява ако Тойота са открили че цената е подобна и рецептата работи надеждно да са сменили материалите, или сериозно да са променили технологията на изработката. Доколкото гледам и чета, са доста консервативни със сериозни промени в двигателите, ако няма причини от рода на влошена надеждност или екология.
nov написа: 01 Дек 2023 10:09 Аз никъде не съм казал, че съм богат
Това ти го казах в сферата на майтапа. Не съм предубеден към който и да е вид гориво, като цяло. Газта е евтина като пари за километър, дизела си се изстрелва доста прилично и не мърда много с литрите на 100 километра, бензина не е капризен на коя бензиностанция ще заредя, и е относително по-евтин за подръжка. Но това са много относителни твърдения, според зависи колко дълъг период на експлоатация ще се вземе.

Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE

Публикувано на: 01 Дек 2023 10:23
от nov
iovkito написа: 01 Дек 2023 10:12 Един приятел за трети път сваля глава на хондата си заради клапани. Още е доста далеко от 100к изминати на газ. Като видях колко струва всичко, определено не си струва. Последното сваляне ще е около 1300лв
Хонда за газ е доста по "кекава", ако е монтирал и т.нар. омасляване на клапани, ако не е правил редовния реглаж на клапани през максимум 10-15к.км (доста четох, защото до последно се двоумях между си ар ви и РАВЧИКА) - а и 3 пъти да свали глава преди 100к.км е смешно и несериозно или ползва кофти майсторяга или евтини части, ако не е проблема в последните 2, то да я дава на скрап, наистина в този случай няма файда от икономията или да си я кара на бензин.
mapamop написа: 01 Дек 2023 10:20 Това ти го казах в сферата на майтапа
Да бе ясно , и аз се помайтапих :thumbsup:
Ама за онова В70 в Руси не се шегувам, че като те чета ми става жал, пускай я тая Тойота на някаква цена или за скрап и се мятай на ръбестия леген (дори да се приеме, като агитация от моя страна) - знам, че всичко опира до $$$$$, ама семейството е безценно.

Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE

Публикувано на: 01 Дек 2023 10:32
от dracunculus
dracunculus написа: 01 Дек 2023 10:01 За европейския пазар не намерих подобно изявление от Тойота
На мен го пише в книжката, а на Лексуса имам и на капачката на резервоара два символа Е5 и Е10 в кръгче, което изначава, че е оптимизирана за двата

Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE

Публикувано на: 01 Дек 2023 10:39
от mapamop
Засега ще си остана с текущата барака, докато не реша че е време да я сменя. Не ми се влиза във нов филм, и все още ме гложди да разплета тая шитня с оборотите когато е пуснат климатика.

Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE

Публикувано на: 01 Дек 2023 10:48
от mirott
nov написа: 01 Дек 2023 10:23 Хонда за газ е доста по "кекава
Майсторите са кът за газови на тях. Имам опит, 140К км на газ с един реглаж на 70К и не са мръднали. Без омаслители и т.н.

Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE

Публикувано на: 01 Дек 2023 10:50
от nov
Без да съм майстор, предполагам, че целия им проблем идва от ПРОПУСКА на собствениците да си регулират хлабините на клапаните, те и те коли 2007-2012, че дори и нагоре, принципа им , като на Жигул-а.