Страница 2 от 8

[Зимни Гуми] 2015 - 2023 - обсъждане,мнения,препоръки и цени.

Публикувано на: 08 Яну 2024 10:10
от ufer
Не е никакъв проблем за 210 км/ч да се сложат гуми "Н". Но ако човек кара тези гуми няколко години, особено като се има предвид модерното производство, един допълнителен резерв, да кажем 240 ("V"), би бил добре дошъл. Пък ако се вземат предвид и многобройните дупки у нас, винаги по-здравата гума е за предпочитане. И трите фактора: скоростен индекс, товарен индекс и брой на вътрешните пластове дават предостатъчно информация на хора, които обичат да прецизират нещата. А колегата dracunculus не може да се притеснява в Германия, освен ако не се увлича около максималните скорости, а това там доста често се налага... :D :thumbsup:

[Зимни Гуми] 2015 - 2023 - обсъждане,мнения,препоръки и цени.

Публикувано на: 08 Яну 2024 13:39
от dracunculus
Ами, явно отговор конкретен няма на този въпрос. Далеч не всеки ден карам с високи скорости (над 160). Просто около веднъж на към два месеца се случва да пътувам на по-далече из Бундесрепублик-а и тогава се случва десетки километри да карам с около 190 до 200, 210 (когато условията го позволяват, разбира се). Предполагам, че в такъв момент гумите и загряват доволно, което вероятно при по-високоскоростните гуми е оптимизирано по-добре. Но все пак при зимните температури няма значение това точно. Даже разсъждението ми би било дали гума с индекс V няма да е като цяло с по-твърда смес, което да я прави в нормални условия по-твърда и съответно с по-малко сцепление.... mellow.gif

[Зимни Гуми] 2015 - 2023 - обсъждане,мнения,препоръки и цени.

Публикувано на: 08 Яну 2024 13:52
от ufer
dracunculus написа: 08 Яну 2024 13:39 дали гума с индекс V няма да е като цяло с по-твърда смес
Трудно може да се даде еднозначен отговор. Всеки производител може да си има собствен подход, като не на последно място са финансовите разходи. Принципно обаче гумите с по-висок скоростен индекс (оставяме другите индекси настрана) не само гарантират по-високата скорост, но трябва да гарантират и по-добра стабилност и сцепление с пътя. Това на първо място се постига с по-качествената каучукова смес, като важен фактор е и по-високият процент на естествен каучук. Технологиите наистина се развиват доста бързо, така че може би не е далече денят, в който всички гуми ще бъдат със синтетичен каучук (каучуковите плантации и без друго намаляват). Тогава вероятно по-голяма роля ще играят специалните минерали, които и сега се добавят в каучуковите смеси, като те са един от основните фактори за устойчивост на ултравиолетовите лъчи... :thumbsup:

[Зимни Гуми] 2015 - 2023 - обсъждане,мнения,препоръки и цени.

Публикувано на: 08 Яну 2024 20:29
от Hursa
► Виж съдържание

[Зимни Гуми] 2015 - 2023 - обсъждане,мнения,препоръки и цени.

Публикувано на: 08 Яну 2024 20:46
от WoLF
Взимам най-удобните към момента като цена/марка/представяне, без да се съобразявам със скоростния индекс. При ниска скорост, мисля, няма забележима разлика...

[Зимни Гуми] 2015 - 2023 - обсъждане,мнения,препоръки и цени.

Публикувано на: 08 Яну 2024 21:07
от slowtraveler
dracunculus написа: 08 Яну 2024 13:39 Предполагам, че в такъв момент гумите и загряват доволно
Зимните ми в горещо време се нагряваха до около 45-49С при такива скорости... Май бяха индекс H..
Но на Джипа май бях взел Z но нямах термодатчик - налягането се увеличаваше с около 0.2атм..

[Зимни Гуми] 2015 - 2023 - обсъждане,мнения,препоръки и цени.

Публикувано на: 08 Яну 2024 22:16
от Hursa
► Виж съдържание

[Зимни Гуми] 2015 - 2023 - обсъждане,мнения,препоръки и цени.

Публикувано на: 09 Яну 2024 08:38
от slowtraveler
Hursa написа: 08 Яну 2024 22:16 Много повече (според мен) се нагряват при чести резки спирания, ускорения и много завой с големи центробежни ускорения
Не съм забелязал такова нещо... Смъкнеш ли скоростта, дори и да влезеш направо в планински проход температурата спада сериозно...

Скоростен индекс на гуми

Публикувано на: 09 Яну 2024 09:27
от ufer
Основният фактор за качествата на една гума е профилът на гумата, като освен формата най-важна е каучуковата смес. Там е заровено кучето! Разбира се, и другите фактори не са за подценяване (структура, товароносимост и т.н.), но сместа и профилът са тези, които са определящите. Колкото по-бързо се кара една кола, толкова са по-високи температурите, които достигат гумите. Затова високоскоростните гуми са с най-високи възможности и не случайно са и най-скъпи. Просто, за да се постигнат високи показатели, се влагат по-висококачествени материали, което съответно влияе и на цената. Така че винаги гумата от по-висок клас ще има предимство в качествено отношение пред по-ниския. Вече самото изпълнение на отделните производители е друга бира. И Мишлен, и Конти, и Гудиър са произвеждали некачествени серии, но те са водещите и като иновации, и като качество. Всъщност през последните 30-ина години най-голямата битка между конкурентите се води при развитието на профилите. Те допринасят за допълнителни предимства за сцеплението на гумите заедно със сместа, като заедно оказват влияние и върху стабилността при аквапланинг, сняг и лед, и за износоустойчивостта, и за ултравиолетовата защита, за да не се разпадат гумите на втората или третата година... :thumbsup:

Скоростен индекс на гуми

Публикувано на: 09 Яну 2024 10:37
от Оги
При високи скорости се препоръчва налягането в гумите да се повиши с 0,2-0,3 Атм. С това в някаква степен се ограничава повишаване на температурата вследствие повишеното триене при търкалянето. Не съм запознат с това какво правят на гумите за да са устойчиви при високи скорости, но явно са предвидени да понасят повишено налягане и температура. Особено летните.
-Имал съм работа с прегрявани гуми, самият аз съм прегрявал гума през лятото. Във всички случаи- меки или боднати и изпуснали налягането по време на път. Така, че ако нямате индикация за налягането в гумите- при високи скорости носете главите на раменете си. :thumbsup:

Скоростен индекс на гуми

Публикувано на: 09 Яну 2024 11:22
от Hursa
Ако скоростния индекс се определя от използваните съставки - съчетанието, по-голямо количество по-качествени, "по-добри", но по-скъпи - тогава да. Вероятно ще са по-добри - както при ниски, така и при високи скорости, ще запазват добрите си качества и при по-висока скорост и вероятно при по-високи динамични натоварвания. Това обяснява по-високата им цена. (И значи - няма да получа по-добри гуми за ниски скорости, ако взема такива с по-нисък скоростен индекс. smile.gif)
► Виж съдържание

Скоростен индекс на гуми

Публикувано на: 09 Яну 2024 12:47
от ufer
Вероятно няма да получиш по-добри гуми за ниски скорости от един и същи производител и еднакъв профил. Но ако някой друг се излъже да произведе някоя серия с по-нисък клас, но с по-добри параметри от първия, тогава може и да получиш... :D Но човек купува и кара, ако се разочарова пък, не купува повече същата марка или модел гума... tooth.gif

Скоростен индекс на гуми

Публикувано на: 09 Яну 2024 13:10
от Hursa
Така зададена темата май се изчерпа smile.gif Може би трябваше да се зададе по-широко.
Във връзка с предната ми реплика - някой може ли да покаже напречен разрез на гума. Интересува ме най-вече широко профилната - вероятно има в структурата елемент ограничаващ издуването на протектора в средата (спрямо двата борда), нещо като пояс в средата по периметъра - може би. А може и не един.

Скоростен индекс на гуми

Публикувано на: 09 Яну 2024 13:14
от max-2
Доста разсъждения прочетох, само да добавя, че високоскоростните гуми по принцип не работят толкова добре студени. Трябва им малко натоварване да се разгърнат като поведение на пътя. Което зимата не е възможно в града при кратки придвижвания.

Скоростен индекс на гуми

Публикувано на: 09 Яну 2024 13:16
от Hursa
А тези с по-нисък индекс - по-бързо ли се загряват.