Страница 2 от 4

Чиптунинга/ремапа и неговото място в TOYOTA...

Публикувано на: 06 Яну 2024 15:25
от WoLF
EKO категория "Контейнеровоз" tooth.gif

Чиптунинга/ремапа и неговото място в TOYOTA...

Публикувано на: 06 Яну 2024 17:05
от mimojef
Еедеее......
Без къдене нама вървене!

Чиптунинга/ремапа и неговото място в TOYOTA...

Публикувано на: 06 Яну 2024 21:43
от slowtraveler
Практиката показва, че има вървене и без къдене - просто си вземаш правилният автомобил, който те устройва като вървене и го поддържаш в 'заводско състояние' :thumbsup:

Чиптунинга/ремапа и неговото място в TOYOTA...

Публикувано на: 07 Яну 2024 20:16
от r34c7
Има чип тунинг без пушеци. От тия с потенциала Ц7 3.0ТДИ битурбо, БМВ х35д и Мерцедесите вече се пипат без ефекта анти-комар зад колата. Дори Е60 може да се настрои над заводското и да не пуши, но задължителното условие е техниката да е изправна.

Това от клипа пуши от повреда, не от некадърен тунинг...

Чиптунинга/ремапа и неговото място в TOYOTA...

Публикувано на: 07 Яну 2024 22:31
от slowtraveler
Всяка горивна карта е някакъв компромис (както и заводските карти)... Разликата е, че заводските са направени така, че да са възможно най-универсален компромис, с максимална мощност но влизащи в еконормите и щадящи техниката... Тествани и разработени от компании с голям ресурс...
Докато чип-тунинга измества картата в някаква посока - например по-висока мощност в дадени обороти за сметка на екология, изключване на ЕГР, здравина и т.н... Правени от някой 'разбирател'... Съвсем не казвам, че разбирателя не разбира - не... Просто той си е направил карта според неговите лични представи как би мъ било удобо да работи ДВГ...
Да, конкретния клип по-горе вероятно е заради повреда (дали повредата е вследствие на тунинг - не спрях да го питам :) ), но съм виждал стотици 'тунинговани', пушещи при всяко настъпване заради некадърно пренадуване..

Чиптунинга/ремапа и неговото място в TOYOTA...

Публикувано на: 08 Яну 2024 07:15
от geniya
vfr800 написа: 04 Яну 2024 11:31 Като почитател на моторните спортове и собственик на състезателен автомобил съм абсолютно за, но като видя черните димни завеси , които се стелят зад дизеловитe "бегачки" и отивам на обратния полюс. Страшна селяния е за мен това да чипосваш дизел. Повечето дизели вече работят на 1.5бара налягане .Повишаването на налягането при дизела над 1.5 бара не води до никакви положителни резултати, освен намаляване на EGT. Това разбира се също е важно, но не премахва саждите. Единствения ефективен начин за покачване на мощността е добавяне на гориво, което както се досещате вече е направено в завода в границите на допустимото. Да разбира се , че като вкараш още гориво колата ще върви повече , но пушеците отзад са нещо недопустимо....поне за мен.
Колега, абсолютно си прав, но не говорим за измъчване на ДВГ с прекалено богата смес и придружаващите я пушеци.Разбира се, че с подаването на повече гориво вървежа се вдига, но трябва и достатъчно въздух за да изгори правилно за да няма отзад димилка като от танк. В крайна сметка наистина тия 2AD**** имат с кекави гарнитури и дори лекото им надуване може да коства пари, а по принцип са умрели мотори. Като проучих тук-там, се оказа, че още няма кой да ги прави както трябва, а и не са им ясни картите във файла както на немските кошници, макар да твърдят друго.Просто няма информация още в нета, но по принцип стигнах до извода, че за 2AD**** дори леко ремапване е котка в чувал.

Чиптунинга/ремапа и неговото място в TOYOTA...

Публикувано на: 08 Яну 2024 10:54
от vfr800
Ситуацията не може да бъде друга освен пушеци. Проста калкулация показва, че за двулитров двигател постигане на над 150кс респективно около 380нм, може да се случи само и единствено с пушеци и тук говорим за най-модерните агрегати за по-старите тази стойност е по-ниска. В завода калкулацията е такава , че при ускорение позволяват дори и по-голяма мощност благодарение на DPF. Идеята е да имаш възможност да използваш ресурса , когато е необходимо и DPF да се грижи за пушеците. Затова имаш двигатели като на волво около 230кс респективно около 480нм, които са чудесни агрегати и нямам нищо против тях докато всички системи за екология са налични в автомобила. Какво обаче се случва , когато бай ганьо се добере до един екземпляр на XC90 примерно 2017г дошъл тук на около 400К км превъртян на 200к. Ами случва се следното започва да го кара обаче DPF отдавна е изразходил своя ресурс и постоянно влиза в регенерация, което е една от причините да бъде продаден(изхвърлен) от предишния собственик в чужбина. Отива при "майстор" и той го съветва, брато мани ги тия екологии за какво ти е това то само пречи. Махни го тя и колата ще се отпуши , предполагам е имал предвид "опуши" :) Бърза справка за цената на DPF моментално отказва купувача от замяната му и следва рязане и "ремапване". Абе така и така ще пипаме за DPFa дай още 300лв и ще ти я пипнем ще стане самолет. Първо няма да стане самолет, защото още в завода точно тази версия на двигателя е максимално наточена без да вреди на живота на агрегата и второ дори без да се "пипа" в момента в , който махнеш DPFa на това волво отзад при ускорение започваме да си припомняме кремиковци. Да навремето имаше едни спънати 1.9tdi по 90кс , които работеха на ниско налягане и имаха възможност за повишаване на налягането и добавяне на гориво да получат порция мощност без отзад да ни напомнят за стария икарус изкачващ цариградско шосе в час пик. Тези времена отдавна са отминали и както казах всички нови дизели с много малки изключение работят на 1.5бара , което е оптималното налягане за дизеловия агрегат.

Чиптунинга/ремапа и неговото място в TOYOTA...

Публикувано на: 08 Яну 2024 11:57
от geniya
В твоите размисли има логика, но едва ли е на 100% пълна. Явно за да преодолява тази тапа DPF филтъра, трябва турбото да надува сериозно. Едва ли обаче при премахване на ДПФ филтъра отзад яко пуши с оригиналния софтуер, дали е така, нека потвърдят хората с повече опит. При ремапването се изключва ЕГР и като не се връщат отработени газове се подобрява изгарянето без пушеци. Даже само с изключване на ДПФ и ЕГР би трябвало да няма пушек и колата да върви както преди "изкормването" е вървяла. Друго става обаче като се надуят горивните карти и турбото е на границата на възможностите си и тогава започва да върви повече, но с пушеци. Ако бъркам някой да ме поправи.

Чиптунинга/ремапа и неговото място в TOYOTA...

Публикувано на: 08 Яну 2024 12:03
от vfr800
Няма как да стане това. Евро 4 агрегатите са горе долу в диапазона 125-135кс максимално без изключение .Те изпушват сравнително малко при пълно натоварване да кажем допустимо. Технологията при дюзите не се е подобрила, чак толкова, че да позволи примерно 190+ кс , които са доста масови при по-новите агрегати т.е няма как да имаш 190кс при същия обем и налягане без да има пушеци просто технологично не е възможно. Тук се намесва DPF и решава проблема имаме мощност в същия момент се пазим от твърди частици и дори ги редуцираме значително спрямо евро4.

Чиптунинга/ремапа и неговото място в TOYOTA...

Публикувано на: 08 Яну 2024 12:04
от r34c7
Пушенето става като работи много богата, т.е. презапасили са се да няма knock (неравномерен фронт на горене), който пък има катастрофални последици за ДВГ. По-съвременните позволяват по-прецизно контролиране на процеса.

Чиптунинга/ремапа и неговото място в TOYOTA...

Публикувано на: 08 Яну 2024 12:09
от vfr800
Пушенето става от 20:1 надолу. И това не е богата смес. Stoichiometric ratio при дизела е доста близко до това на бензина и се отделят доста сажди. Има доста четива в интернет включително научни такива . Както казах няма как да няма пушеци , не може. Така работи дизеловия агрегат. Няма пушеци , когато смесите са от 20:1 нагоре , а това е режим на равномерно праволинейно движение Доста често дизела достига смеси от над 30:1 ,тогава няма пушеци, но това е примерно при 70км в час на равен участък или при празен ход , където се виждат дори и по-бедни смеси. При всички останали режини има пушене в някаква степен. Да при 14.6:1 саждите не са много, но ги има , а това се води правилно изгаряне и пак пуши. По-богатите смеси изобщо не искам да ги коментирам.Именно поради факта , че дизеловия двигател рядко работи при режим 14,6:1 , а доста по-бедно имаме огромни количества азотни окиси . Това е и един от проблемите , който се появи при lean burn бензиновите двигатели с директно впръскване. Няма проблем и новите бензинови мотори да работят при 19:1 примерно, обаче азотните окиси са в космоса и именно затова се появи стандарта евро6 , който вече мери Nox при бензиновите автомобили. Допреди това се мереше само Co2 и Co.

Чиптунинга/ремапа и неговото място в TOYOTA...

Публикувано на: 08 Яну 2024 12:55
от Ивайло Димов
Всичко зависи от в какво състояние е конкретния двигател и кадърния мапер първо проверява това ,за да и ефективен тунинга.Ако говорим само за софтуер ,при смяна на карантиите в ДВГ вече нещата стават сериозни от към финанси .Виждал съм вагаджийка с ARL двигател само със софтуер беше от 150 вдигната на 190 к.с и грам не пушеше.Така че дали става или не е разтегливо уравнение с много неизвестни.

Чиптунинга/ремапа и неговото място в TOYOTA...

Публикувано на: 08 Яну 2024 16:06
от mimojef
На този АRL ДПФ-а къде е?
Принципно при дизела няма вървене без къдени.
Сега вече къде отиват саждите е дръг въпрос.

Чиптунинга/ремапа и неговото място в TOYOTA...

Публикувано на: 08 Яну 2024 16:09
от Ивайло Димов
Няма ДПФ :)

Чиптунинга/ремапа и неговото място в TOYOTA...

Публикувано на: 08 Яну 2024 17:12
от dracunculus
На турбо-двигателите има как да им се пипне мощността и това е факт, даже и за Тойота. Пък смислено или не....всеки си решава. По-интересното е, че и на не-турбо ДВГ има нещо, което може да се оптимизира. Това е електронният газ-педал и по-скоро реакцията му на натискане. Има си боксове за това. Като цяло има не лоши отзиви. Аз имам чувството, че на която и Тойота да се кача, газта е в някаква степен лагва. И на моя Лексус е така, дори и в Sport-режим (там по-малко, но има какво да се желае). Просто мощността, с която колата разполага, може по-бързо да се "повика"