Подобен случай наскоро имах и аз. Ярис 1.3 , 87 кс , август 2007 г , 205 хил. км.
1. Двигателят гаснеше на ниски обороти, или прекъсваше и придърпваше при по-високи /около 1500-2000/. От задната страна на резервоара прокапваше бензин от гумено маркуче - беше се спукало надлъжно близо до връзката с канистъра с въглени (фото 4, червената стрелка показва спукания маркуч, а жълтата – вече промушения нов маркуч). Оказа се, че маркучето отвежда бензиновите изпарения от резервоара през канистъра за да се втечнят там и отново да се върнат към двигателя.
2. Установих, че обезвъздушителния отвор /или клапан/ на капачката на резервоара е запушен и при отваряне на резервоара се чува характерното съскане при изравняване на налягането.
3. Достъп до помпата за гориво, от горната страна на резервоара, се получава като развиете трите болта (задължително с вложка торкс Е12) на седалката зад шофьора , повдигате само седалката и я закрепвате изправена назад с колан или въже. Под мокета, където е изрязан, има ламаринен капак залепен с черен болкит (трудно се отлепва но не е непреодолим). Като го махнете се вижда това на фото 1. С жълта и синя стрелка отбелязах проблематичните маркучи, които впоследствие замених.
4. При огледа на маркучетата от фото 1 установих, че освен белязаният с жълто маркуч(този към канистера), синият също е с проблем. На фото 5 снимах проблема- вижда се в предната част на резервоара погледнат отдолу.
5. Купих 1,5 от този маркуч от Ташев Галвинг (София)
https://tashev-galving.com/product/044- ... ub-upgrade – фото 7. Вътрешен диаметър 8мм , външен – 14 мм. Беше достатъчно за замяната на двата маркуча. Вероятно не е било необходимо да е толкова устойчив на налягане (12 bar), старите нямаха оплетка и външния диаметър беше по малък от 14 мм, но в крайна сметка успях да ги промуша между резервоара и купето. По трудно промуших “синия” маркуч от фото 1, но с WD40 се получи. И двата ги промуших отгоре надолу(виж схемата от фото6). За по сигурно смених старите ръждясали скоби с червячни (не ги затягах много), а “жълтият” маркуч, който заводски нямаше скоба уплътних с меден проводник фи 1,5 мм без да го затягам зверски.
6. Много ми помогна схемата на фото 6 – открих я в тук:
https://partsouq.com/en/catalog/genuine ... d=14978&q=
7. На схемата от фото6 с жълто и синьо оградих маркучите които смених, а линиите показват горе долу къде минават между резервоара и купето проблемните маркучи.
8. Проблемът с капачката на резервоара решавам временно (докато не я почистя или купя нова), като не я затягам.
След смяната на спуканите маркучи проблемът с придърпването и гасненето изчезна. Ако нещо не съм написал ясно ще отговоря на въпросите ви. Не ме съдете строго не съм професионален автомонтьор, просто споделям личен опит и не съм застрахован от грешки.