Страница 2 от 3

Re: проблем с плафона за вратите

Публикувано на: 29 Апр 2014 00:01
от Scott
colman написа:Колега,аз именно това търся.Ако някой има схема на инсталацията,защото в нета немога да намеря или има и аз немога да разбера точно коя е,защото както казах не разбирам.Иначе модела е Корола Е12 2003-та 90к.с Д4Д
Просто трябва да свържете светлините в краката успоредно на лампата на плафона (буквално). Сега най вероятно са свързани само в единия й край, а маса сте взели локално. За да светят като се отвори врата, масата трябва да се прекъсва от бутона на вратата.

Re: проблем с плафона за вратите

Публикувано на: 29 Апр 2014 00:23
от colman
Понеже както казах съм много зле с инсталациите понеже ме е удряло ток и така и нямах желание да се науча ще питам някой който разбира да ми разясни малко по просто това ,което казвате.Признавам си технически наистина не съм грамотен biggrin.gif

Re: проблем с плафона за вратите

Публикувано на: 29 Апр 2014 06:30
от kikaha
Казано съвсем просто,за да работят лампите в карката с лампата на плафона между тях трябва да се "Теглят" 2 жици едната е "-''минус и сигнал от бутона на вратите а другата е "+'' към плафона. от тва по просто не мога да го напиша.

Re: проблем с плафона за вратите

Публикувано на: 29 Апр 2014 08:22
от zi_zi_top
colman написа:Понеже както казах съм много зле с инсталациите понеже ме е удряло ток и така и нямах желание да се науча ще питам някой който разбира да ми разясни малко по просто това ,което казвате.Признавам си технически наистина не съм грамотен biggrin.gif
Най-добре отиди при някой ел. техник и му кажи какво искаш, а той ще го направи! wink.gif

Re: проблем с плафона за вратите

Публикувано на: 29 Апр 2014 10:17
от mirott
Постоянен + на лампите в краката, а масата от бутона на вратите. За да свети при отваряне на всички врати, трябва да се вземе маса от всички врати.

Re: проблем с плафона за вратите

Публикувано на: 29 Апр 2014 10:23
от Vesko
До колкото осветлението в купето светва при коя да е врата, то сигналите са събрани заедно отивайки към плафона.

Re: проблем с плафона за вратите

Публикувано на: 29 Апр 2014 11:27
от mirott
Да, при бушоните.

проблем с плафона за вратите

Публикувано на: 30 Апр 2014 12:43
от gimara
Здравейте, колеги! От два месеца съм собственик на Тойота Корола Версо 2008г. След като смених каквото трябва по механиката, реших да поглезя интериора.
Исках да сложа LED крушки в плафоните. В багажника няма проблем. При централния плафон обаче изгоря предпазителя. След смяната му, вътрешното осветление в режим DООR и гнездото на ключа не работеха. И се почна едно четене по форумите. В руските форуми проблемът е известен. Не видях някой да е успял да свърже LED в краката или плафоните във веригата към вратите със забавено загасване. Занимавал съм се с електроника, но така и не можах да си обясня защо се получава така. При автомобили, които нямат положение ОN и DOOR става LED. В блока за предпазителите отляво на таблото, на гърба му се намира интеграционното реле. В него гори един полеви транзистор или се овъгляват резистори. Това реле в Тойота е над хиляда лева.
Добрата новина е, че може да се ремонтира. Зора е да се разглоби.
Този проблем вероятно важи и за другите модели на Тойота с положение ОN и DOOR. При по-старите вместо транзистор е имало реле и става LED, но не знам от кои години се променя. Ако модераторите сметнат за необходимо да се опише проблема във важна тема, много колеги ще си спестят неприятностите.
Това интеграционно реле отговаря и за дистанционното управление на вратите. Алармата се включваше когато си поиска. Ако беше само осветлението бях го прежалил, но са навързани нещата.
Когато сменяте крушка, плафона трябва да е в положение OFF. Даване на късо по невнимание, води до същия ефект.
P.S. След разглобяване и разглеждане на конструкцията на плафона, смятам, че не са виновни LED - вете. Трябва много да се внимава с - ПЛАФОНА От 2018 г. съм навсякъде с LED в купето без проблеми.

Re: проблем с плафона за вратите

Публикувано на: 30 Апр 2014 12:48
от mirott
На Авенсиса ми (98-ма) няма проблем с диодно осветлрние. За тези, които се чудят дали да монтират.

Re: проблем с плафона за вратите

Публикувано на: 30 Апр 2014 14:17
от Scott
gimara написа:... При Тойотата обаче се сменя поляритета в двете положения...
Без да съм виждал схемата, на база на информацията, която ти предлагаш има решение - поставяш ЛЕД осветлението в диагонала на един диоден мост и готово.

Re: проблем с плафона за вратите

Публикувано на: 30 Апр 2014 14:27
от gimara
Това обаче според мен, не решава въпроса с изгарянето на полевия транзистор. В случаите когато горят резистори те са 0,1 ом, което ме навежда на мисълта, че има някаква обратна връзка и се следи тока. Защото транзистора е 10 амперов и гори. При това LED крушката, с която пробвах не изгоря.

Re: проблем с плафона за вратите

Публикувано на: 30 Апр 2014 14:45
от Scott
gimara написа:Това обаче според мен, не решава въпроса с изгарянето на полевия транзистор. В случаите когато горят резистори те са 0,1 ом, което ме навежда на мисълта, че има някаква обратна връзка и се следи тока. Защото транзистора е 10 амперов и гори. При това LED крушката, с която пробвах не изгоря.
Казах, че не познавам схемата, а говоря на база на твоята информация и електрическите закони. По принцип лампите с нажежаема жичка нямат поляритет, ЛЕД крушка в диагонала на Грец също няма поляритет. Ако обръщането на поляритета е причина за изгаряне на блока за управление, това ще реши проблема. Ако е нещо друго, то може да се поумува над схемата. Но имай предвид, че да изгори този транзистор и овъглят резистори е протекъл висок ток, което няма как да се случи, защото след промяната ЛЕД крушката ще провежда и в двете посоки само работния си ток от 20-30мА.
П.П. Щом ЛЕД крушката ти е още здрава включи я в едно 12В захранване и измери тока в двете посоки, това ще ти отговори на въпроса дали обръщането на поляритета е причина за изгарянето.

Re: проблем с плафона за вратите

Публикувано на: 30 Апр 2014 15:09
от gimara
Не съм се изказал правилно. Обръщането на поляритета в смисъл, че минуса е управляем в DOOR положение. Един път транзистора е с нисък, другия път с висок потенциал.
Цитирам колегите от един руски форум. В линковете има доста неща за четене. Но те са свързани все с ремонта на въпросното реле. Поне аз не прочетох някой да е свързал успешно LED плафона.
-в инете много информации по похожим проблемем, чаще всего связанных с случайным замыканием "+" и "-" при подключении сведодиодной подсветки ног, рук, бардачков и т.д. и т.п.
-вот например тоже случай с резистором http://www.wish-club.ru/forums/index.ph ... 1583&st=20
-и вот с транзистором http://forums.drom.ru/toyota-corolla-sp ... 45-p2.html
.....и как правило приходится в этом блоке менять то транзистор, то резистор у кого что вылетело.....а весь блок дорого стоит!
Ето схема на управление на плафона:
Изображение

Интересен е опита на един от колегите руснаци:
Пришел мне наконец аналог транзистора из чип дип, перепаял его, вроде все заработало как прежде! Даже от сердца отлегло. Сегодня решил продолжить свои опыты с подсветкой, только уже с особой аккуратностью, в результате сгорел предохранитель под капотом на 15А и подсветка замка зажигания и салона в режиме DOOR горит теперь всегда вне зависимости от положения дверей! В этот раз ничего не замыкал. Но опять хрень какая-то!!! Виноват тот же транзистор?
Все сегодня перепаял опять транзистор этот. Все пять заработало. Хорошо что два заказал на всякий случай.
Cqxfc опять думаю пойти счастья попытать, но больше транзисторов нет, ошибаться нельзя. Может подскажешь куда на этот раз подключить чтобы такого не повторилось?

Re: проблем с плафона за вратите

Публикувано на: 30 Апр 2014 16:13
от The enD
На мястото на оригиналната крушка може да се сложи едно реле, което да отваря нова верига и да дава напрежение на каквото и да е било, диоди в краката или плафона.

проблем с плафона за вратите

Публикувано на: 16 Сеп 2018 14:45
от Pssssss
Здравейте колеги.Имам проблем с въпросното интеграционно реле.Не ми работи осветлението в салона,също така колата не може да се заключи с бутона на ключа само отключва за което незнам дали е от релето.Но въпросът ми е такъв ако се замени това реле с друго трябва ли да се обучава и дали знаете някой който да ги ремонтира? Благодаря ви предварително.