Страница 9 от 9

Добавка или 100 октана

Публикувано на: 12 Авг 2022 22:31
от max-2
Върви доволно, какво друго да се случва?

Добавка или 100 октана

Публикувано на: 12 Авг 2022 23:11
от vfr800
skydiver написа: 12 Авг 2022 21:04 ... и при атмосферния двигател какво се случва, когато няма детонации при по-агресивен аванс?
За един приятел питам...
Ми колата върви повече, ама не е гарантирано. Има двигатели , които не са knock limited. И там реално MBT се постига с нисък аванс. Всичко е относително. Може двигателя да е с голяма компресия като на мотоциклет примерно 13.5:1 ....... там ще има ефект вероятно , но пак не е гарантирано променливите са много :) .В общия случай обаче резултатите са пренебрежимо малки да оправдаят разликата в цената между 95 и 100 октана , ако не беше така по бензиностанциите щеше да има само 100 октана. От екологична гледна точка 100 октановия бензин би трябвало да намалява вредните емисии, защото повишаването на мощността води до по-нисък разход все пак подаваме по-малко газ т.е колата харчи по-малко съответно по-малко вредни емисии. След като обаче не са ни настъпили по въпроса ..................

Добавка или 100 октана

Публикувано на: 30 Сеп 2022 17:18
от Himbo
Колеги, като лаик да попитам - тези, дето обяснявате, че няма смисъл от 100 октана бензин в сравнение с 95. Нали уж 100 октановият е по-чист от примеси, които сами по себе си подлагат на риск от замърсяване, отлагания и запушване в горивната система. Защо тогава да няма смисъл? Не казвам, че нашият 100 октана в БГ реално съответства на 100 октановия в Германия, а (се надявам) поне би трябвало да отговаря на 95 октановия германски (примерно..). И понеже производителят казва сипвайте поне 95, някои хора в БГ сипват 100, за да са по-сигурни, че реално биха следвали така предписанията на производителя.

Добавка или 100 октана

Публикувано на: 30 Сеп 2022 17:43
от slowtraveler
Himbo написа: 30 Сеп 2022 17:18 Нали уж 100 октановият е по-чист от примеси
Не, просто има друго октаново число...
Горивото си съответства на параметрите, за които се продава....

Добавка или 100 октана

Публикувано на: 30 Сеп 2022 22:28
от mirott
slowtraveler написа: 30 Сеп 2022 17:43 Горивото си съответства на параметрите, за които се продава....
Но не на всички места в България.

Добавка или 100 октана

Публикувано на: 01 Окт 2022 15:53
от vfr800
Като цяло по-рядко експриментират с 100 октановия поради редица причини. Продава се по-малко т.е да го кръщаваш с разни примеси няма да спечелиш много. Второ се сипва обикновено в по-скъпите возила. Да рискуваш да вкараш в авариен режим кола за половин милион ....не е добра идея, а и някои от тези коли са толкова чувствителни , че чека може да светно още преди да е напуснал бензиностанцията . Та като цяло има логика да сипваш от по-скъпия бензин , но не е финансово обосновано, ако колата не го изисква. Дори да попаднеш на кофти бензин в най-лошия случай колата ще влезе в авариен режим и това е много краен вариант. Виж при дизела е друга работа там кофти гориво може да те вкара в сериозни разходи.

Добавка или 100 октана

Публикувано на: 01 Окт 2022 17:00
от Ивайло Димов
Има смисъл от 100 октана на по-старо поколение ДВГ ако колата е с газова уредба и се кара на бензин рядко .

Добавка или 100 октана

Публикувано на: 01 Окт 2022 17:39
от slowtraveler
От друга страна - бензинът старее... Т.е. ползване на по-рядко използван бензин повишава вероятността да попаднеш на по-стара партида... :whistle:

Добавка или 100 октана

Публикувано на: 04 Ное 2022 15:00
от electric
моята е с турбо и смятам да пробвам с 100 октана

Добавка или 100 октана

Публикувано на: 07 Ное 2022 16:35
от Butaloto
Аз сипвам 95 , понякога и 100 октана. Празен Авенсис-а върви по един и същи начин и на двете горива, но когато закача ремъркето с 900кг товар се държи по добре със 100 октана като влачи.. Мотора под товар в обороти влачи по-добре на високооктановия бензин.