AE86 - трябва ми съвет

agent dust
Мнения: 2235
Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
Местоположение: София

AE86 - трябва ми съвет

Мнение от agent dust » 24 Авг 2005 21:27

трябва да подменя буталцето на горната помпа на съединителя. откачих я, но се оказа че гайката с която се закрепва металният тръбопровод на хидравличната система към помпата е твърде мека, клеясала е яко и не може да се отвие.

има ли някакъв начин да извадя буталцето без да откачам тръбата от помпичката и да я нося на майстор? Дупката от преливника на помпата е малка и под прав ъгъл - не виждам какво бих могъл да използвам за да извадя буталото - само сгъстен въздух остава. гайката ще я пръсна утре с WD-40 и ако не се отвие я ще трябва да я срежа, а не ми се иска. някой полезен трик?

ALTEZZA
Мнения: 3672
Регистриран на: 10 Сеп 2004 20:19
Местоположение: Chicago

Мнение от ALTEZZA » 24 Авг 2005 22:55

ami ako moje da vzemesh ot niakade edin malak oksijen da nagreesh malko okolo taz gaika, togava ste se razvie. samo vnimavai da ne otnesesh i niakoi gumen markuch do kat nagriavash, pak i ne nagriavai prekaleno mnogo, che nali tam e palno sas spirachna technost, pak tia se razshiriava ot temperaturata, da ne stane niakoi fal.
->

agent dust
Мнения: 2235
Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
Местоположение: София

Мнение от agent dust » 24 Авг 2005 23:38

мерси, ще го пробвам с нагряване. там е голяма мръсотия и не се знае кое ще пламне, ще фнимавам много biggrin.gif

ама докато се добера до една гадна гайка отвих няколко други, после си накупих специални инструменти и удължители и отвих още доста. и накрая една въшлива гайчица се опъна mad.gif тва дето го разправят че гаден болт иска 8 часа труд си е самата истина...

jamie
Мнения: 2495
Регистриран на: 11 Сеп 2004 10:02
Местоположение: U S A

Мнение от jamie » 24 Авг 2005 23:50

Ако не си използвал специален "срязан" ключ за спирачни маркучи - използвай такъв. Отделно разни инструменти от типа на "клещи чираци" или малки водопроводни също биха помогнали. В краен случай срежи металната тръбичка и удари по гайката с чук - сякаш я заковаваш към цилиндърчето. Така отпуска резбата. Естествено - после - нова тръбичка с гайка.

b_d

Мнение от b_d » 25 Авг 2005 09:00

По-добре си купи мечик 6мм (евентуално и 7мм). Напъваш болта и ако се скъса - пробиваш и правиш нова резба.

Аватар
punkara
Мнения: 1505
Регистриран на: 12 Сеп 2004 13:23
Местоположение: KP60/MA61

Re: AE86 - трябва ми съвет

Мнение от punkara » 25 Авг 2005 10:43

maggkrabar написа:трябва да подменя буталцето на горната помпа на съединителя. откачих я, но се оказа че гайката с която се закрепва металният тръбопровод на хидравличната система към помпата е твърде мека, клеясала е яко и не може да се отвие.

има ли някакъв начин да извадя буталцето без да откачам тръбата от помпичката и да я нося на майстор? Дупката от преливника на помпата е малка и под прав ъгъл - не виждам какво бих могъл да използвам за да извадя буталото - само сгъстен въздух остава. гайката ще я пръсна утре с WD-40 и ако не се отвие я ще трябва да я срежа, а не ми се иска. някой полезен трик?
izpolzvai kliuch za holender, kakto ti pisa jamie, ishte se razvie. kato mahnesh pompata, izpolzvai zadulzitelno sgusten vuzduh za da izkarash butalceto. posle go smeni cyaloto, shtot to se izhabyava s vremeto.
ili si vzemi edna takava pompa 2-ra ruka ot nyakoya morga, te sa identichni.
wink.gif

ALTEZZA
Мнения: 3672
Регистриран на: 10 Сеп 2004 20:19
Местоположение: Chicago

Мнение от ALTEZZA » 25 Авг 2005 12:57

poprincip za brake lines se izpolzva flare wrench
Изображение
ili ako e nedostapno crowfoot
Изображение
problema e obache che ako gaikata e rajdiasala silno za trabichkata, toi hubavo ste zavarti gaikata s toz gaichen kluch, no ste usuche i trabichkata i ako prodalji da napava ste se schupi, za tova ako go narlee predvaritelno ima shans da razvarti gaikata okolo trabichkata.
->

Гост

Мнение от Гост » 25 Авг 2005 16:20

тенкю за помощта момчета...
ALTEZZA, ключовете са екстра ама няма как с тях да развия гайката, пък и хубав комплект е цифра пари предполагам.

Пънки, аз имам резервна помпа, но е клеясала здраво - ще и трябва по-сложна процедура за чистене. Ако старата не е надрана ще я оправя, или направо нова помпа - не искам след няколко месеца да правя пак същите процедури. Снабдих се с клещи чираци, ще пръскам с WD-40, ще нагрявам, гайката ще падне. За тръбичката вече се замислям, сигурно ще иска подмяна. Или може да сложа готови маркучета със шуцер - като за high performance съединители - има къде да ги намеря. ще му мисля.

скоро идва ред на TVIS-a, имам съмнение че е постоянно отворен и има нужда от интервенция. като оправя ламда сондата и пак ми дава голям разход на ниски - отварям TVIS-a :)

b_d

Мнение от b_d » 25 Авг 2005 16:38

TVIS-a veroyatno e kreyasal. Pochisti, smaji sys vyarnata smazka i probvaj pak.

agent dust
Мнения: 2235
Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
Местоположение: София

Мнение от agent dust » 25 Авг 2005 17:53

bad_dog, и аз имам същото подозрение :)
тествах колата от Варна до София. Дава голям разход(10/100) при обороти до 3000. Малко е мудна в ниските, но двигателя работи равно, а във по-високи обороти развива бързо и без замисляне, има мощност. Любо ми каза, че като ся я настъпвали на драг понякога е изкарвала пламък през аспуха. Като я изръчкам по-рязко от ниски на свободна има някакво глъхене и давене, а при пускане на педалът на газта се замисля около 1500 оборота и чак после пада под 1000. Прегледах каква трябва да е кривата на въртящият момент при 4AG двигателя и си ми хрумна че или ламда сондата не е в ред(и Любо така ми каза), или TVIS-a е блокиран в отворено положение. Нямам представа какво е усещането когато се отваря клапата при 4500 оборота. Нямам опит с този тип двигатели, но си мисля че работи на богата смес при ниски обороти и затова ми е голям разходът и глъхне при по-рязко подаване на газ. Като я заведа на диагностика ще се разбере дали сондата е в ред, а и ще и проверят центровката. Прочетох че си ти си обърнал особено внимание на клапите - значи и аз ще трябва да го правя :) под правилната смазка имаш предвид WD-40?

Някой може ли да ми каже как трябва да се развърти двигателят като си на свободна и изпомпаш газта от празен ход. Трябва ли да се замисля или бързо да развърти до високи обороти?

El Camino

Мнение от El Camino » 25 Авг 2005 18:06

Май не мисли въобще, ами усуква купето само като я лизнеш...

jamie
Мнения: 2495
Регистриран на: 11 Сеп 2004 10:02
Местоположение: U S A

Мнение от jamie » 25 Авг 2005 19:41

WD40 аз поне не го слагам при смазките (освен ако се наемаш да смазваш през месец).

agent dust
Мнения: 2235
Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
Местоположение: София

Мнение от agent dust » 25 Авг 2005 21:17

Инатливата гайка се предаде :thumbsup:
стана с голям тръбен ключ и леко хлопване с чукче.

като бонус буталцето само изпадна - не се налага да го вадя с въздух. тръбичката остана цяла, щуцера е в ред. сега съм накиснал помпата с WD-40 да и падне мръсотията и после ще я проверя за грапавини. мисля че е наред - буталцето не е одрано никъде. дано сега намеря оригинално бутало - за другата тойота ми набутваха какви ли не ментаци. Ония в магазина на Ботев 101 и те се опитаха да ме метнат с някакво менте.

jamie, за WD-40 и аз мисля така, то не е точно смазка. доколкото знам името му идва от 40-те му различни функции. Досега винаги ми е вършило много работа, но наистина трябва да се ползва за механизми които не стоят дълго неподвижни - съхне. Аз WD-то го ползвам само да разработя някой механизъм или ключалка.

В менюъла пише че смазката за помпата е Lithium Soap Base Glycol Grease. Някой може ли да го преведе на нормален български, че питах на няколко места, но точно такава не можах да намеря. Малко съм като индянец като стане дума за такива термини. Имаме литиумна грес в магазина, ама тя е по-рядка, прилича на WD-40 и е спрей(ще напръскам TVIS-a с нея). Тази за помпата предполагам че трябва да е по-гъста, пък щом японеца е написал Lithium Soap Base Glycol Grease, начи това се слага :) Специално за помпите на съединителя и спирачките държа всичко да е изрядно. Натискам много интензивно педалите и трябва да издържат дълго - не искам да се скапе нещо точно като съм се засилил юнашки(глася зверчето за пистата в Калояново).

Моля, помагайте на АЕ86 новобранеца - не искам да се излагам пред разни европейски возила с пропаднали педали :)

jamie
Мнения: 2495
Регистриран на: 11 Сеп 2004 10:02
Местоположение: U S A

Мнение от jamie » 25 Авг 2005 21:43

На български "диалект" това е просто спирачна грес. Не слагай каква да е грес там !
Не мисля също че е добре да промиваш с ВД40 или каквото и да е масло/разредител - там се промива/чисти само със спирачна течност (дори когато се хонингова!!!).
ПП: Тия на Ботев навремето продадоха на БедДог ремонтния комплект - който си заспа на колата. Тогава бях с него - струваше 15 лв и го предупредиха че имат 2 размера - той го уцели на късмет от раз (иначе връщаш стария и ти дават другия).

agent dust
Мнения: 2235
Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
Местоположение: София

Мнение от agent dust » 25 Авг 2005 21:52

спирачна грес, ясно.
спирачна течност за промивка, ясно :)
мерси!

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 3 госта