Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Публикувай отговор
Аватар
mapamop
Мнения: 4172
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 95 пъти
Получена  благодарност: 314 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от mapamop » 26 Апр 2024 22:02

gena_bs написа: 26 Апр 2024 20:52 Абсолютно правилно си си обяснил причините. Освен това на ламбдата й трябва доста време, за да достигне работна температура. Преди това работи на 0.42 by default.
То това е напълно ясно, логично и обяснимо - бангията зимата ми гори около 9.3-9.6 по колонка. В момента в що-годе топлото време слезе вече под 9 като си гледам стрелката. Разхода по дислплей няма как да го гледам, че оня ден тръгнах от 73/100 разход след акумулатора и масажите.
gena_bs написа: 26 Апр 2024 20:52 ко колата има тяга и не "стреля" от ауспуха, с него всичко е ОК.
Съмнява ме колко ще стреля - от около година почти, съм отзад с последното гърне на 2.2 D-CAT 177 коня, че е по-евтино. От моя си ги дърпам тия гърнета на цената на вторичните суровини и още 10-15 лева за труд да го свали. Освен че е по-проходимо, и малко повече дуднещо, гърнето е направо чудно за цената си от примерно 20-25 лева tooth.gif

Както и да е... Още нямам отговор защо B1S2FT е статично на 99.15% при споменаване в сервизното че трябва да е доста по-малка и плуваща стойността, както и тия цифри релативно към 0.499 какво крият зад себе си - заминаващ или съвсем здрав катализатор.
За измиването на клапаните, си мисля че по-скоро някоя химия в маслото ще ги изчисти. Изхождам от картинката която видях като бях свалил входящия колектор, и клапаните отгоре си изглеждаха почти чисти до метал. Но вътре в буталата ще са леш. Не знам бензина дали изобщо ще разтвори нагара. Там си е за химия в маслото и после сваляне на тавата на картера и обстойно изпразване и измиване на мизерията.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

gena_bs
Мнения: 898
Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
Местоположение: Бургас
Автомобил: служебен
Благодарил/а: 110 пъти
Получена  благодарност: 26 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от gena_bs » 27 Апр 2024 08:51

Не слагай химии в маслото!
Особено щом нямаш проблеми с компресия, горене и т.н. При руснаците има доста клипове за т.нар. разкоксовка на буталните пръстени.
Освен почистването на нагара по тях, всичката гняс отива в картера и свалят вътрешното му покритие. Ако има такова.
Забива се маслозаборника и си създаваш големи проблеми след това.
Ако толкова искаш химия и да се набуташ, сложи добавка за почистване само на инжекторите.
Изборът e голям: https://www.google.com/search?q=injecto ... s-wiz-serp
Аз съм сигурен, че един пълен резервоар 98-100 октана ще ти свърши същата работа. После можеш да сложиш и добавката и след това сменяш горивния филтър, разбира се.

Аватар
mapamop
Мнения: 4172
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 95 пъти
Получена  благодарност: 314 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от mapamop » 17 Май 2024 15:57

Да си продължа частичния монолог:
- Дългия трим преди 3 беше стигнал вече до -22.8% и при ускоряване успяваше да слезе "само" до -14.3%
- Пак дръпнах клемата, колкото да не стигне до -25% и да "викне хеликоптера" за твърде богата смес. По спомен толкова беше прага.
- Налях и добавка на Wurth за прочистване на горивната система. Не очаквам чудеса от нея, но за момента дългия трим си седи "кротко" на около -15%.
- Мисля си нова кошница в резервоара - решили са "ендженерите" че се сменя цяла кошница при заминал горивен филтър, клапан за регулиране на налягането на горивото, бензинова помпа. Намерих на евтиния Magnetti-Mareli MAGNETI MARELLI 313011313327. Не ми е идеята да я запазя за дългосрочна употреба, но да изгърмя 500 лева за "маркова" или вероятно значително повече за ОЕМ, нещо не ме възбужда идеята.
В общи линии тия дни мисля да меря налягане на горивото, компресия на цилиндрите и от там вече каквото излезе. Какво ще излезе - предполагаемо:
По горивната система:
- клапана в кошницата и/или бензинова помпа
- клапана за успокояване на налягането (? Fuel pressure damper) във рейката. Сменя се цяла рейка според каталозите.
- дюзи
По линия на компресията:
- хлабината на клапаните
- ако отварям да меря клапаните, ще меря и веригата колко е разтегната.
Очаквам да излязат клапани, верига и зъбни колела по веригата. Въпреки че масления лак по обтегача лятото беше до под средата на стеблото му.
Може и да изпускам нещо - стреляйте с идеи.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
Akima
Мнения: 7160
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 40 пъти
Получена  благодарност: 78 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от Akima » 17 Май 2024 16:31

VVTi Sprocket.
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Аватар
mapamop
Мнения: 4172
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 95 пъти
Получена  благодарност: 314 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от mapamop » 17 Май 2024 17:01

Akima написа: 17 Май 2024 16:31VVTi Sprocket
Това има ли метод да го хвана на диагностични данни, или само по метода "целият бар голи навън"?
Бях мярнал в сервизното процедурата, че се запушваше някакъв отвор и се надуваше с въздух през друг, за да се тества. Идеята е дали има начин да се хване примерно по показанията за ъгъла на VVT-i, показанията за запалване, и т.н.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
Akima
Мнения: 7160
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 40 пъти
Получена  благодарност: 78 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от Akima » 20 Май 2024 12:29

Трябва да се свали.
Ако се декуплира само веригата също може да има проблем, защото моторите от ZZ-серия са интерферентни.
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Аватар
mapamop
Мнения: 4172
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 95 пъти
Получена  благодарност: 314 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от mapamop » 20 Май 2024 13:16

За веригата е ясно че преди да се отдели от зъбните колела, трябва да се поставят в положение маркировките по колелата да са като за зацепване. Имам предвид маркерите на зъбните колела горе да са един срещу друг, долу на шайбата на коляновия вал да е срещу маркера и оцветените сегменти на веригата да са отгоре и на маркерите. Там няма особена драма поне на теория. Въпроса беше дали има начин да се открие малфункцията на тоя механизъм по поведението на диагностичните данни, преди да се разглоби. Очевидно жълтите не са предвидили че това нещо се износва и да предвидят някакъв по-прост метод за наблюдение, преди да е умрял тотално и да вдигне грешка някъде другаде.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: WoLF и 2 госта