Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Публикувай отговор
Hursa
Мнения: 4937
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 77 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от Hursa » 11 Авг 2023 21:22

Разбираме - но това не е неавтоматичен режим за компресора със зададена температура, която да поддържа климатика.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Двигателист
Мнения: 442
Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
Местоположение: София
Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 24 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от Двигателист » 11 Авг 2023 21:28

Напротив, в положение LO и включен компресор е точно неавтоматичен режим и единственото нещо, което може да го накара да поспре за момент е евентуално обледеняване на питата на изпарителя, нищо друго.

Hursa
Мнения: 4937
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 77 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от Hursa » 11 Авг 2023 21:31

Напротив, напротив smile.gif - това не е режим с поддържане на температурата.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
mapamop
Мнения: 4188
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 96 пъти
Получена  благодарност: 321 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от mapamop » 11 Авг 2023 21:31

На изключен режим Auto няма да си променя позициите на струята на обдухване, няма да си променя степените на вентилатора, но ще си гони температурата играейки със парното, компресора и входящия въздух. Примерно при 15 градуса външна и 22 целева ще играе с парното, докато докара зададените 22, и ще започне да пулсира с клапата за топлата част в бурето на парното, за да я поддържа. При спрян компресор и входяща надвишаваща целевата е ясно че няма какво да направи, защото не съм сигурен че играе с клапата за рециркулацията.
След малко като се прибера ще пусна снимки.

Режимите LO и HI са "няма не искам" там е статично всичко, и няма никакви корекциии - парното бичи жега на макс, компресора студ докато има душа. Там не тресе.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Двигателист
Мнения: 442
Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
Местоположение: София
Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 24 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от Двигателист » 11 Авг 2023 21:41

Hursa написа: 11 Авг 2023 21:31 Напротив, напротив smile.gif - това не е режим с поддържане на температурата.
Не е с поддържане на температура, но пък е неавтоматичен tooth.gif

Hursa
Мнения: 4937
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 77 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от Hursa » 11 Авг 2023 21:44

Така е - но въпроса бе само и единствено за режим с поддържане на температурата smile.gif
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Двигателист
Мнения: 442
Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
Местоположение: София
Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 24 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от Двигателист » 11 Авг 2023 21:55

Hursa написа: 11 Авг 2023 20:24 Как ще зададете неавтоматичен режим да поддържа температурата?

Ти попита това. Риторично, или не, не знам. Аз ти отговорих, че има режими, различни от напълно автоматичен, които могат да гонят само температура, без системата да е в режим AUTO. С какъв успех, вече зависи от другите условия.

Аватар
memorex
Мнения: 813
Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
Местоположение: Varna
Автомобил: avatar
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 21 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от memorex » 11 Авг 2023 22:50

Има сензор/и (в зависимост дали е зонов)в купето които мерят температурата и дават обратен сигнал.Дали работят и къде са сложени не знам.
"Великите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат събития, малките умове обсъждат хората."
"И желязната логика е безсилна, ако отсреща е чугунена глава."

Аватар
mapamop
Мнения: 4188
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 96 пъти
Получена  благодарност: 321 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от mapamop » 11 Авг 2023 23:00

Страница 258 до страница 277 от ръководството на потребителя на Авенсис Т25 (има го в раздела с ръковоствата), предполагам че в общи линии няма да има разлика за всички Тойотски климатици / климатроници. Не знам дали има нужда да го цитирам. Режима "Авто" спира в момента в който завъртя потенциометъра за степента на вентилатора, или променя ръчно позицията на струята. Отделно мога да спра компресора и в Авто и в ръчен режим.
Показвам какво е поведението на климатика в режим "Авто" без значение дали е пуснат или спрян компресора. Снимките не са 100% верни, че трябваше да бутам режимите и климатика влиза в ръчен режим веднага:
В режим отопление, светят AUTO+A/C, A/C може и да е изключен, но климатика ще играе със клапите и с парното. Но дисплея изглежда така, с разликата че светят AUTO и A/C. Ползва се само парното и входящия въздух.
** В момента това което се вижда е РЪЧЕН режим - няма да пипа нито посоката на струята, нито степента на вентилатора, евентуално обаче ще играе с температурната клапа на парното и ще набива топъл въздух ако има нужда:
HEATING.jpg
HEATING.jpg (1.15 MiB) Преглеждано 1120 пъти
В режим охлаждане. Светят AUTO и А/C. При желание мога да изключа компресора, както е изключен на снимката. При тази ситуация ще играе със посоката на клапите, степените на вентилатора и компресора (ако е включен бутона):
COOLING.jpg
COOLING.jpg (1.11 MiB) Преглеждано 1120 пъти
Режим на достигната целева температура и поддържането ѝ. Светят АUTO + A/C. В този режим като влезе при активиран бутон AUTO тресе оборотите, И САМО В НЕГО над 30 км/ч.:
BALANCED.jpg
BALANCED.jpg (1.11 MiB) Преглеждано 1120 пъти
И Напълно автоматичен режим. Предвид че навън е 26-27 градуса в момента, в купето беше 28 си е избрал да влезе в режим охлаждане.
Auto.jpg
Auto.jpg (1.12 MiB) Преглеждано 1120 пъти
** Мисля си дали не съм осрал клапата за студения въздух, която се намира точно в долния десен ъгъл, на жабката, като я профилактирах. Двата радиатора стоят в 2 отделни секции в долната част на бурето на парното и през клапата отдясно до коляното на пасажера се отваря/затваря една "вратичка" която допуска/спира притока на студен въздух през изпарителя към тръбите на парното нагоре. Горе-долу на същото място има същата "вратичка", от шофьорската страна, която отговаря контрола на притока на горещ въздух през радиатора на парното, към тръбите на парното. Утре ако намеря време ще разтворя и изчистя наново клапата за студения въздух, макар че я гледах че се движеше нормално в тестовия режим на климатика, и като я бутах на ръка през копчетата за температурите.
Конкретна препратка от почистването (по същия начин се процедира и при смяна на разширителния клапан):
https://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?t=30017&start=15
memorex написа: 11 Авг 2023 22:50 Има сензор/и (в зависимост дали е зонов)в купето които мерят температурата и дават обратен сигнал
Термистор, зад решетката до контактния ключ, в долната част на таблото. Там където голямата маса народ си мислят "че се намира микрофона на блутута".
thermistor-room-temp.png
thermistor-room-temp.png (547.72 KiB) Преглеждано 1118 пъти
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
WoLF
Мнения: 2700
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 289 пъти
Получена  благодарност: 132 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от WoLF » 12 Авг 2023 10:44

mapamop написа: 11 Авг 2023 23:00 народ си мислят
При Мазди-те нямат такива заблуждения, дали че няма блутут или че вентилаторчето се чува и от задната седалка tooth.gif
ИзображениеИзображениеИзображение

Аватар
mapamop
Мнения: 4188
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 96 пъти
Получена  благодарност: 321 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от mapamop » 12 Авг 2023 23:12

Накратко за деня днес...
Не са проблемни кабелите на датчика за налягането и за външната температура. Физически здрави са, на мултиметър връщат от край до край, всеки проводник 0.1-0.2 ома, което е в рамките на грешката на уреда.
Утре ще просвиря и двата на компресора, и ще промия моторчето на клапата за студената част на климатика наново.
Снимчици:
Прикачени файлове
0-02-05-227f2549b99ef41736b26fb13a0c4a9dbf3a1a03acc17b1ab70b629a355e2758_be13252e.jpg
0-02-05-227f2549b99ef41736b26fb13a0c4a9dbf3a1a03acc17b1ab70b629a355e2758_be13252e.jpg (559.67 KiB) Преглеждано 945 пъти
0-02-05-bc20d31f629cf4c3c50266fdcb06ed188aab9a563d55dd21fdb4f7f9b8bb2181_1dc213bb.jpg
0-02-05-bc20d31f629cf4c3c50266fdcb06ed188aab9a563d55dd21fdb4f7f9b8bb2181_1dc213bb.jpg (532.92 KiB) Преглеждано 945 пъти
0-02-05-0aa4233fe263c674f02e9808490f39ee65670d29f9f6790174828d0705a8cd8a_61d4014d.jpg
0-02-05-0aa4233fe263c674f02e9808490f39ee65670d29f9f6790174828d0705a8cd8a_61d4014d.jpg (410.92 KiB) Преглеждано 945 пъти
0-02-05-6e64e4b65e7e737c5e4776288e862d5d9eb2631ec5d6530454fced036ef966ff_bbea7fc8.jpg
0-02-05-6e64e4b65e7e737c5e4776288e862d5d9eb2631ec5d6530454fced036ef966ff_bbea7fc8.jpg (441.92 KiB) Преглеждано 945 пъти
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
mapamop
Мнения: 4188
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 96 пъти
Получена  благодарност: 321 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от mapamop » 13 Авг 2023 22:31

Тия два дни си спретнах страхотно изживяване с кенефа.
Кабелите на инсталацията от датчиците за външна темератутра и за налягането на фреона са здрави -0.1-0.2 Ома на всеки кабел.
Кабелите на клапана на компресора са здрави от клапана до под вентилатора на парното. Не подозирам да са засрани нататък към климатичния боклук на Дензо, мисля че ги бях прозвънявал и тях. Нямах душа и тоя боклук да го вадя.
Намерих изненада от жълтите помияри - претрита изолация в десния сноп кабели, във който са захранванията на датчиците на мотора, дюзи, бобини, и клапана на смотания климатик.
Картинки преди и след:
0-02-05-e6176045f167bd6d27981597381f411178ae49c4d88285d552c6e39159207e46_ca336b8.jpg
0-02-05-e6176045f167bd6d27981597381f411178ae49c4d88285d552c6e39159207e46_ca336b8.jpg (363.75 KiB) Преглеждано 944 пъти
0-02-05-35504de339790048871413e455c7efe9f33af0426f4f9045d9938b37dda89c80_a25e465a.jpg
0-02-05-35504de339790048871413e455c7efe9f33af0426f4f9045d9938b37dda89c80_a25e465a.jpg (572.04 KiB) Преглеждано 944 пъти
И от двудневното занимание:
0-02-05-39b4159ee2abdae496e4afb6c4f185f00056f90e0765e50218a51e2e1d2b67ca_f48e740a.jpg
0-02-05-39b4159ee2abdae496e4afb6c4f185f00056f90e0765e50218a51e2e1d2b67ca_f48e740a.jpg (519.12 KiB) Преглеждано 944 пъти
0-02-05-97065044ec5f643d74ef238bc563595fc014d7bc67d8565d962b4a3438d05bb2_1728953.jpg
0-02-05-97065044ec5f643d74ef238bc563595fc014d7bc67d8565d962b4a3438d05bb2_1728953.jpg (552.96 KiB) Преглеждано 944 пъти
Забучих и един китайски волтметър директно в краката на буксата на клапана в купето. Каква е ситуацията:
На прясно запален двигател, но загрял подава волтаж колкото може - 12.8-13.2, и си ги държи около 1-2 до 5 минути. След това слиза на 6 волта, после на 5 и ми гасне волтметъра че не работи на под 4 волта.
В движение, на поохладеното купе пред гаража директно си се заби на 6.1-7.3 волта и си стоеше там, докато изключи компресора по някаква причина.
В движение на свободна, на охлаждане НО БЕЗ ДА ТРЕСЕ си стои на дежурните 6.1-7.3 волта.
В движение на свободна, в режим на поддръжка на температурата волтажа слиза до 5.1-5.4 волта и не мърда от там, когато НЕ ТРЕСЕ. Клапата за студения въздух мърда от напълно отворено положение, до средно - леко притворена.
В движение на свободна, в режим "ТРЕСЕНЕ" - волтажа е стабилен от порядъка на 5.1-5.2 волта и не мърда изобщо.
Какво става със самия клапан, не мога да кажа че е много тъпо направен без обратна връзка... предполагам че ако засядаше ще дава по-голям електрически товар, и компютъра ще бута волтажа (ако знае изобщо че е заседнал).
Предполагам че ще трябва да се закача на линията за данните на датчика за налягането и да му следя волтажа, но предвид че долната граница на волтметъра е 4 волта, предполагам че ще трябва да си разнасям мултиметър.

Вариант е километража да са го осрали докато са го превъртали, защото има следи от разглобяване по него, а мисля по схема той да се водеше "шефа на сбирщината".
Или просто жълтите мизерници от Denso толкова си могат, и толкова им е акъла...
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
WoLF
Мнения: 2700
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 289 пъти
Получена  благодарност: 132 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от WoLF » 13 Авг 2023 22:35

Направо някой си е оставил ръцете много надълбоко в тази кола, майсторската...
ИзображениеИзображениеИзображение

Аватар
mapamop
Мнения: 4188
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 96 пъти
Получена  благодарност: 321 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от mapamop » 14 Авг 2023 07:55

WoLF написа: 13 Авг 2023 22:35 някой си е оставил ръцете много надълбоко в тази кола, майсторската
Мислех че снопа (логично) би трябвало да стои по-встрани от капака на клапаните. Изкривих задната стойка, така че да се отмести настрани почти до тръбите на климатика, и ...ядец. Смотатана кора над мотора не пожела да си влезне на мястото. Оказа се че тая простотия са я сътворили миризливците от Тойота. Изместих снопа, винила го смених и ревизирах обвивката - текстилно тиксо, изолирбанд, найлонова гофра, текстилно тиксо, изолирбанд и накрая самовулканизираща лента на 3М. Смятам ще на гадния мотор ще му отнеме бая години да прегори самовулканизиращата лента и да я претрие....
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Hursa
Мнения: 4937
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 77 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от Hursa » 14 Авг 2023 13:02

mapamop написа: 13 Авг 2023 22:31 докато изключи компресора по някаква причина
Т. е. волтажа към клапана отпадна?
mapamop написа: 13 Авг 2023 22:31 В движение на свободна, в режим на поддръжка на температурата волтажа слиза до 5.1-5.4 волта и не мърда от там, когато НЕ ТРЕСЕ.
mapamop написа: 12 Авг 2023 23:12 В движение на свободна, в режим "ТРЕСЕНЕ" - волтажа е стабилен от порядъка на 5.1-5.2 волта и не мърда изобщо
И в двата случая волтажа към клапана е почти еднакъв? Във втория случай - също температурата е близка до зададената, т. е. я "поддържа"? И не се изменя във времето? За колко време е неизменен, колко време измервахте.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 0 госта