Къде да си направя компютърна диагностика?

Аватар
jery69111
Мнения: 22
Регистриран на: 18 Дек 2022 12:43
Местоположение: Голямото село
Автомобил: Аурис
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Къде да си направя компютърна диагностика?

Мнение от jery69111 » 11 Май 2023 21:16

На предцизна диагностика се оказа зацапан мап сензор и за смяна е клапана за високото налягане на помпата! Единственно 3та дюза е с отклонение +0.9 - това е в норма, другите са на 0. Таа, разминах се с 1600 лв за дюзи, слава богу! Ще споделя какъв е резултата след отстраняване на проблемите!
Действието без знание е фатално. Знанието без действие е безполезно. – Мери Биърд

Аватар
mapamop
Мнения: 4077
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 90 пъти
Получена  благодарност: 291 пъти

Къде да си направя компютърна диагностика?

Мнение от mapamop » 11 Май 2023 22:38

jery69111 написа: 11 Май 2023 21:16 за смяна е клапана за високото налягане на помпата
Това на базата на какви факти е решено? Не се заяждам, не споря че "ражда" тоя клапан (и наистина може да е родил), но ми е интересно как се стигна до преценката че е "родил". Цената му е болезнена, и ако не се окаже че смяната е решила проблема, е гадно.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
jery69111
Мнения: 22
Регистриран на: 18 Дек 2022 12:43
Местоположение: Голямото село
Автомобил: Аурис
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Къде да си направя компютърна диагностика?

Мнение от jery69111 » 12 Май 2023 00:06

mapamop написа: 11 Май 2023 22:38 Цената му е болезнена
Да, така е, но това е показала диагностиката, все пак е по добре от 4 дюзи, а и остава варианта за сваляне и почистване. Факта е, че оборотите малко играят и затова се насочваме натам.Гадно е, но като караме такива "бабички" е така! happy.gif
Действието без знание е фатално. Знанието без действие е безполезно. – Мери Биърд

Аватар
mapamop
Мнения: 4077
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 90 пъти
Получена  благодарност: 291 пъти

Къде да си направя компютърна диагностика?

Мнение от mapamop » 12 Май 2023 07:27

Клапана за да излезе на диагностика, с грешка трябва да е тотално спрял, демонтиран, неотговарящ на команди и т.н. Поне от дизеловите коли които съм закачал с диагностика. В другите случаи всичко си е наред - колата върви уж, обаче похапва повечко гориво, шумна е, сутрин първото запалване става с поне 1-2 "молби". И на диагностика излиза налягане в рейла под нормите, нестабилно налягане в рейла, ако има текуща и целеви стойности се разминават с повече от 10%, особено като се изфорсира мотора и не се приближават една до друга в рамките на 2 до 5 секунди.
И тоя клапан колкото и да се чисти и калибрира през диагностика, не се стабилизира за повече от месец. Накрая все пак се сменя, че износения метал в клапана, няма с какво да се навакса.
Излезе за смяна на диагностика, ми звучи малко съмнително и несериозно. Особено ако е оная диагностика с корекциите от рода на 10-11.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
jery69111
Мнения: 22
Регистриран на: 18 Дек 2022 12:43
Местоположение: Голямото село
Автомобил: Аурис
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Къде да си направя компютърна диагностика?

Мнение от jery69111 » 12 Май 2023 17:30

mapamop написа: 12 Май 2023 07:27 Излезе за смяна на диагностика, ми звучи малко съмнително и несериозно.
mapamop написа: 12 Май 2023 07:27 нестабилно налягане в рейла
Точно това навежда, че е за смяна, мени налягането! Оная диагностика с параметри 10-11 е вече забравена за моята кола!
Този клапан се оказа с много ключова роля в цялата "постановка", но и без стабилно налягане нищо не правим. Тъпото е как го е измислил японеца, като дадеш на контакт, изписва SCV-OK а то явно означава, че клапана е там ама как работи никои не го е еня! tooth.gif
За мап сензора нищо не казваш?
Действието без знание е фатално. Знанието без действие е безполезно. – Мери Биърд

Аватар
mapamop
Мнения: 4077
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 90 пъти
Получена  благодарност: 291 пъти

Къде да си направя компютърна диагностика?

Мнение от mapamop » 12 Май 2023 18:03

MAP/MAF се цапа от мизерията влитаща през филтъра и при мен, и по спомен си имаше сервизни интервали в сервизното ръководство, не виждам какво да се заяждам с него. Още повече че ако не умре по време на почистването, няма как да стане по-зле положението. Предвид че се чисти вероятно в рамките на 10-20 лева не е сума която да се коментира широко. Обаче клапана е цифра, отделно че имаше една врътка че за ревизиран клапан, ако е релевантно твърдението спрямо твоя мотор, се префлашва и компютър - там вече грешна покупка си е направо финансово недоразумение.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
jery69111
Мнения: 22
Регистриран на: 18 Дек 2022 12:43
Местоположение: Голямото село
Автомобил: Аурис
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Къде да си направя компютърна диагностика?

Мнение от jery69111 » 14 Май 2023 17:50

mapamop написа: 12 Май 2023 18:03 финансово недоразумение.
Ей, само ме стряскаш, значи. tooth.gif По думите на майсторо клапана е едни 300 лв,(не че ми се дават) а и той ще го поръча, така че риска е за негова сметка!
Мап сензора го чистели с бензин, пробвали с кило различни спрейове, но с бензина ставало най успешно!
Чак за 30 май ми записаха час, но не бързам колата си върви и така, даже започна от първия път да пали! punk.gif
Действието без знание е фатално. Знанието без действие е безполезно. – Мери Биърд

Аватар
mapamop
Мнения: 4077
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 90 пъти
Получена  благодарност: 291 пъти

Къде да си направя компютърна диагностика?

Мнение от mapamop » 14 Май 2023 17:54

jery69111 написа: 14 Май 2023 17:50 даже започна от първия път да пали!
И аз като чуя че разни доктори ще "ми ровят по дупките" и рязко ми се оправят болежките. tooth.gif
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Стелиян
Мнения: 1
Регистриран на: 04 Юни 2023 20:38
Местоположение: Нидерландия
Автомобил: Toyota Avensis 2005 2.2 D-CAT

Къде да си направя компютърна диагностика?

Мнение от Стелиян » 04 Юни 2023 21:32

Здвавейте, знам че тук не е правилната тема, но тъй като гледам сте подхванали темата за SCV клапан и MAP сензор, да си пробвам и аз шанса. От скоро имам проблем(Подробо обяснен по-долу) със силно притрисане, менене на обороти и дори загасване на колата когато е прясно запалена(понякога се случава и след каране като работи дълго време на едно място), същият проблем го имах и януари, но тогава поне не гаснеше чак толкова много и се оправи със смяна на MAF сензор, тъй като даваше грешка че не работи. Сега 10к километра по-късно след стабилно каране само извънградско и слагане на Bardahl BDC, проблемът пак се появи но по настъпателно. Въпросът ми е как точно да отсея информацията с която разполагам, защото в началото си мислих че е от забивайки отворен ЕГР(което още не изключвам като вариянт), но след чистене от майстор(беше бая бая зацапан,без да бараме колекторите) и смяна на горивен филтър проблемът пак остана и сега се насочих към този SCV клапан за високо налягане, тъй като след като загасне доста трудно след това пали, трябват и около 4-5 въртенета. Изтеглих Techstream и викам дай малко да се правя на майстор :D , започнах да си играя с EGR-a в очакване в моментът който излезе пак проглемът да затворя клапата и да видя дали ще спре това менене на обороти, но след 3-4 паления нямам успех със стратегията(ммисля да продължа да пробвам и когато стане) п.с колата тоста се стабилизира след като го затовя в работеща кола на място. Проверих стойностите на дюзите и явно имам късмет, 1-вата само има отколнение от около -0.5 mm3/st, също гледах и DPF Differential Pressure тъй като си мислих и че може да е от запушен DPF, но виждам измерване от около -+0 Kpa(във всякакви условия) което според интернет е идеален показател. Показателят на MAF сензорът е около 4-5 gm/sec при работа на място, но когато започне да работи по-нестабилно се вдига до 14-15. В програмата също се вижда измерване на Target Pump SCV Current което е около 1000-1100mA. И днеска новото което видях е че при незапалена кола MAP сензора два около 100-110 kPa, което е нормално според интернет, но след запалване тази стойност подщи не се променя най-много да падне на 85-90-100 kpa, а според интернет 27kpa е стойност на работещ автомобил на място. Което ме навежда на мисълта,че май е добре да го изкарам(MAP), да го изчистя и да видя как ще се променят нещата, а отностно SCV малко ме е страх да го изкарвам, най-много да го счупя и да взема нов, а й колата ми трябва точно сега най-много.
Как точно да разбера дали работи правилно(SCV), измерване на Target Common Rail Pressure и Fuel Pressure, колко Ома би трябвало да дава или колко трябва да се вкарат за да заработи, тъй като не знам защо ми е доста тръдно да намеря ръководството на колата.

Колата е Toyota Avensis 2005 2.2d D-cat 2AD-FHV мотор. Никакви грешки не е засичала досега което затруднява ситуацията. Като ми се струва че монякога има мирис на дизел вътре и вънка, като стой запалена на място и може би разходът да се е дигнал но не мога да кажа на 100%.

Когато се появи притрисането и сменянето на обороти е все едно се дави, с Тechstream изключих едната дюза да видя какво е и доста наподобява на това когато колата се дави, но доста по-силно все едно 2 неработят по едно и също време докъто оборотите ходят от около 600 до 1100rpm. Имам клип ако трябва ще го кача.

Поздрави и благодаря предварително

Аватар
mapamop
Мнения: 4077
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 90 пъти
Получена  благодарност: 291 пъти

Къде да си направя компютърна диагностика?

Мнение от mapamop » 20 Юни 2023 11:56

Стелиян, свери ли си данните от Техстрийма със референтните от ръководството?
Сигурно съм публикувал тук поне 4-5 пъти таблицата в PDF формат. За да е коректна диагностиката, се засичат данни на студен двигател на празен ход, на студен двигател при 2500 оборота и на напълно загрял двигател на празен ход, и 2500 оборота. Общо 4 таблици.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 80 госта