Corolla E12 мнения, +/- цени части и др.

Публикувай отговор
Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Corolla E12 мнения, +/- цени части и др.

Мнение от slowtraveler » 28 Апр 2022 23:08

krasengn, гледам си ги сменил на малко километри.. И при королата ли баланса на спирачките е към задните колела? На Авенсиса точно това ми бе много неприятно - предницата потъва без да спира, задните почват да блокират и чак тогава прехвърля момент към предните спирачки... И задните накладки ги смених някъде около 60х.км, докато предните си бяха още на 50%... Единственият автомобил, на който съм сменял задни преди предни накладки.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

mirott
Мнения: 2102
Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
Местоположение: Вършец
Благодарил/а: 8 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

Corolla E12 мнения, +/- цени части и др.

Мнение от mirott » 28 Апр 2022 23:24

На повечето японски модели е така. На акорд 7 е същия "феномен"- предни на 60%, задни на 10...за всеки около 80К км сменям едни предни и два пъти задни. На акорд 6 същото. На Сивик 7 същото. Корейците и те се доближават до тези данни-киа сийд, оптима, Хюндай соната, елантра...ако се замисли човек има резон баланса да е към задните колела, ама на кой му е важно края на краищата. Основното е да спира добре колата.

Lwerewolf
Мнения: 530
Регистриран на: 09 Юли 2018 04:07
Местоположение: София
Автомобил: gws191l 08, zze121 03, aw11 86
Получена  благодарност: 4 пъти

Corolla E12 мнения, +/- цени части и др.

Мнение от Lwerewolf » 28 Апр 2022 23:52

Съвсем сериозно, как сте го усетили това нещо? Така или иначе - изобщо не ми се струва "нормално" при положение, че политиката на Toyota по отношение на настройка на поведението на автомобилите им (99.99999%) е "недозавиване докрай".

Резонът към задните колела... в смисъл типичните клиенти на тези коли не практикуват trail braking, нетипичните клиенти (Tsuchiya и подобни :D ) го практикуват със ръчната предостатъчно добре.

По мои лични наблюдения, понеже си къпя колите повече, отколкото е "полезно" (разбирайте повече, отколкото е относително невредно tooth.gif ) - следи от ползване на спирачки по задните накладки напрактика няма. Познат със corolla e120 2.0d комби (90к.с без cooler/etc) - същото нещо, задните не пипат. GS-ът е ясен, отзад е електромоторът, там не сравнявам.

Може би просто се дължи на фактът, че задните накладки типично са смешни като размер всравнение със предните?
gs450h 07/2008 ML/radar cruise w/o APSSS, corolla e12 11/2003 3dr sol 3zz-fe

Аватар
biro
Мнения: 2629
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 61 пъти

Corolla E12 мнения, +/- цени части и др.

Мнение от biro » 29 Апр 2022 07:16

На 77х.км задните ми накладки са като нови. И предните не са все още за смяна, но са по-износени от задните.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Corolla E12 мнения, +/- цени части и др.

Мнение от slowtraveler » 29 Апр 2022 08:52

mirott написа: 28 Апр 2022 23:24 На повечето японски модели е така
Усещал съм го само на авенсиса, и то се усещаше и при по-агресивно спиране... На Маздата спирачките бяха перфектни.
На други модели Тойота (освен и новия Авенсис) - РАВ-4, LC, не съм забелязвал такъв ефект... Та затова и ми бе интересно дали на Королата е същото...
Lwerewolf написа: 28 Апр 2022 23:52 Съвсем сериозно, как сте го усетили това нещо
Аз го усетих по поведението на автомобила и по значително по-активното износване на задните накладки... Видимо по-активно...
Поведението - дори при що-годе обичайно спиране се усеща как задните хващат (предницата потъва по малко по-необичаен начин - усеща се със задника :) ), 'подхлъзва' задните гуми, сработва преразпределението на спирачното усилие и чак след прехвърляне на усилието към предните, усещаш сериозното спиране... На няколко пъти ми е изправяло косите ако се е наложило по-екстрено спиране... Просто в първия момент като видиш как спира и си мислиш, че си изтървал ситуацията - колата просто не спира както би трябвало (включително и на сух асфалт)... Да, след това нещата се оправят, ама чувството остава :)
И да - всичко е субективно - може да съм попаднал на такъв автомобил (въпреки, че 2008г като избирах нов автомобил пробвах отново Авенсис, но наблюдавах абсолютно същото поведение, което реално ме отказа и тогава взех Маздата)..

Тъй-като при такова поведение е логично и нормално да износва по-активно задните накладки, затова и попитах дали коегата с Королата има подобни наблюдения...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
mapamop
Мнения: 3989
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

Corolla E12 мнения, +/- цени части и др.

Мнение от mapamop » 29 Апр 2022 09:18

Дисковете на Т25-цата са "оригиналните" с които я извадих от моргата. Смених преди близо година, през 2 седмици разлика, 4 чифта накладки износени до скърцащата пластина, и дисковете отпред и отзад изглеждат еднакво износени. Не знам доколко това е някакъв критерий за достоверност, предвид на автомобил втора злоупотреба каран от друг човек с който нямам контакт. Възможно е и да е сменял само отзад/отпред в някакъв момент дискове, но и обратното може да е вярно. Като усещане - за 2-3 пъти екстремно спиране, имам усещането че забива муцуната в земята и провлачва първо предните гуми и много малко след това и задните.
Възможно е да е отстранен тоя ефект в Т25, но всичко си е мое субективно усещане, за автомобил на който не знам предходната история.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
krasengn
Мнения: 1303
Регистриран на: 19 Мар 2016 00:11
Местоположение: София
Получена  благодарност: 2 пъти
Обратна връзка:

Corolla E12 мнения, +/- цени части и др.

Мнение от krasengn » 07 Май 2022 18:06

slowtraveler написа: 28 Апр 2022 23:08 гледам си ги сменил на малко километри.. И при королата ли баланса на спирачките е към задните колела?
Имам лошия навик още от старата кола да изключвам често на свободна предавка. И така използвам спирачките повече. Може да е от това. И градското каране е два пъти повече.
Polski Fiat 125p (1980) --> VW Passat 1.8 RP (1990) --> Toyota Corolla Hatch 1.4 D-4D MMT (2005)

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Corolla E12 мнения, +/- цени части и др.

Мнение от slowtraveler » 07 Май 2022 19:09

krasengn написа: 07 Май 2022 18:06 Имам лошия навик
Да, това не е навик, спомагащ за най-правилната експлоатация на МПС, но не е причина за дисбаланс в спирачките... Така, че в случая за мен това си е чисто 'конструктивен дефект' - неправилно изчисление (диаметри на помпи/буталца и спирачни площи), или на 'базовият' баланс на спирачките... На старите автомобили в малка степен това можеше да се коригира с 'кантарчето' за задните спирачки, но при новите автомобили нещата не са точно такива...
Разбира се - същият ефект би се получил ако на конструкторите е дадено задание от 'аналитиците', че тези автомобили ще се карат повече с пълен багажник (по-голямо натоварване на задния мост)..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
ufer
Мнения: 2589
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Corolla E12 мнения, +/- цени части и др.

Мнение от ufer » 08 Май 2022 18:33

При по-старите модели принципно разпределението предна ос:задна ос беше 60:40 (условно казано). На времето карах моя Кадет Е в Германия и на прегледите се виждаше много осезаема разлика. И понеже работехме съвместно с ТЮФ, получих от тях обяснение, че още от фабриката всички Кадети излизали с разпределение 80:20 и не трябвало да се притеснявам за прегледа, понеже Опел по някакъв начин е уредил тази пропорция да бъде легална. Явно законите дори в Германия поне преди 20 години са позволявали по-голяма технологична свобода. Сега не знам как е... :thumbsup:

panko1
Мнения: 3
Регистриран на: 25 Юли 2019 16:05
Местоположение: България
Автомобил: Toyota Corolla 2014

Corolla E12 мнения, +/- цени части и др.

Мнение от panko1 » 28 Апр 2023 18:53

Bagera написа: 23 Юли 2016 09:37 На 2 и 3 въпрос открих отговорите остава само маслото на скоростите cool.gif

Здравей колега, как оправи проблема с 2 и 3?

Аватар
Filbor
Мнения: 1043
Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
Местоположение: Бургас - София
Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
Благодарил/а: 5 пъти
Получена  благодарност: 21 пъти

Corolla E12 мнения, +/- цени части и др.

Мнение от Filbor » 14 Фев 2024 11:54

Настояща снимка от бившата.
Новият собственик е сменил в началото (края на 2021) задните дискове и накладки, а сега декември месец свещите и 2 запалителни бобини.
Прикачени файлове
Е12 - Километраж.jpg
Е12 - Километраж.jpg (298.11 KiB) Преглеждано 721 пъти
08.2014-11.2021
Изображение

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 56 госта