Здравейте!
Колата е Ярис 1,33 100коня 2010г. и върви без проблем и не гори повече от нормално /7-9градско, 4-5 извън града/. Грешката, за да не търсите, е за богата смес,причинена най-вероятно от дефектен кислороден датчик-този на колекторите преди катализатора.
От 3 години обаче се боря с нея. В началото я триех, но до 50-100км тя се появяваше отново. След това смених оригиналния О2 сензор с китайски и грешката зачести. Спрях да се занимавам да я трия и повече от две години карах така. Сега обаче ми влезе отново мухата в главата да я махна и поръчах уж добър сензор на NTY точно за модела, но и с него след 20-на км. чека светна. Сега вече не знам накъде да хвана - имам възможност да върна новозакупения и се чудя да доплатя ли още малко за баш оригиналния DENSO DOX-0510 и да се надявам тъпия чек да изгасне? Появява се най-често при отнемане на газта и движение с двигателна спирачка за няколко секунди, като /вероятно/ тогава светва, защото според едно клипче в тубата, ако в продължение на няколко секунди датчика дава под 2,61 волта /май-така беше/ и праща сигнала и чека светва. Светва само на загряла кола. От един познат чух,че японските коли са много капризни на точния модел кислороден сензор... не знам дали е така.
Четох за евентуални други по-малко вероятни причини за тази грешка - да смуче въздух или проблемни инжектори, но при мен тези неща са проверени и ги няма.
Всеки съвет е добре дошъл!
Yaris XP90 1.33 1NR-FE VVTi 2010 - Грешка P2196 - продължава да присъства след смяна на Oxygen Sensor ?
Yaris XP90 1.33 1NR-FE VVTi 2010 - Грешка P2196 - продължава да присъства след смяна на Oxygen Sensor ?
Последно промяна от Akima на 30 Дек 2022 12:31, променено общо 1 път.
Причина: Променено заглавие.
Причина: Променено заглавие.
Yaris 2010 SOL 1.33 74KW MTM, 6-SPEED FLOOR SHIFT (SEQUENTIAL)
- Ивайло Димов
- Мнения: 977
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 39 пъти
- Получена благодарност: 57 пъти
P2196 1.33vvti бензин
Т.е ....дал си едни пари за две менте сонди и сега искаш да сложиш Денсо ,която си е ОЕМ и би следвало да пасне.Развалена ламбда кара компа на колата да влезе в авариен режим и горивната карта е с повече бензин ....демек преобогатява сместа и вдига разхода.
P2196 1.33vvti бензин
Е,за китайската си прав че е много вероятно да е менте, ама другата уж по лиценз на Денсо... Май ще доплащам за Денсо и дано това ми реши проблема. Просто ми е чудно как има толкова аналози на цени от 60-160лв при цена на Денсо 220 и ако не стават кой ги купува и не би ли трябвало вече да се знае, че само Денсо върши работа. Аз взех в горната граница заместител и пак не става.
Yaris 2010 SOL 1.33 74KW MTM, 6-SPEED FLOOR SHIFT (SEQUENTIAL)
- Ивайло Димов
- Мнения: 977
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 39 пъти
- Получена благодарност: 57 пъти
P2196 1.33vvti бензин
Има компоненти за които си струва да търсиш ОЕМ ,други не ....за това преди да се купува афтърмаркет се търси информация .
- Akima
- Мнения: 7144
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 36 пъти
- Получена благодарност: 72 пъти
P2196 1.33vvti бензин
Преди да купувате сензори с кофата проверете по следния ред:
- Open or short in air fuel ratio sensor (bank 1 sensor 1) circuit
- Air fuel ratio sensor (bank 1 sensor 1)
- Air fuel ratio sensor (bank 1 sensor 1) heater
- Intake system
- Exhaust system
- Fuel line
- Fuel pressure
- Fuel injector assembly
- EGR valve assembly
- ECM
Yaris XP90 1.33 1NR-FE VVTi 2010 - Грешка P2196 - продължава да присъства след смяна на Oxygen Sensor ?
Благодаря за насоките, но като изключим точки 1-3 другите са малко вероятни и са много общи и са дадени само като пълнеж.Нещо от рода на при всяка грешка да проверяваш и компютъра на колата да не я дава по случайност.
Yaris 2010 SOL 1.33 74KW MTM, 6-SPEED FLOOR SHIFT (SEQUENTIAL)
- mapamop
- Мнения: 4108
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 92 пъти
- Получена благодарност: 298 пъти
P2196 1.33vvti бензин
Другите "фактори" по веригата излолирани ли са като проблем:
- Дебитомер и дросел измити/изчистени ли са?
- Предполагам въздушния филтър е сменен скоро? Може би си струва да се смени с нов от друга марка - цената му не е разгромяваща.
- Въздуховодите ги огледайте дали са чисти. Вероятно не са те проблема.
- Закачете ако ще и някой смотан ЕЛМ327 и вижте датчика за температурата какво показва на престоял дълго мотор - трябва да показва температура близо до околната.
- Не знам дали тая кола има VSV клапан (вероятно да) и Evaporation филтър (филтър с активен въглен) - вижте клапана дали работи, и със разкачени маркучи филтъра дали е проходим в работната посока на въздушния поток (от резервоара към двигателя). При моя имаше един дунапрен, който го изпрах и имаше някакъв ефект върху разхода на гориво и сместа.
- Не пишете дали е на газ тая кола, но е желателно да погледнете и времената за впръскване на инжекторите, пак през ЕЛМ-а или още по-добре Techstream. Самият им тест е малко по-сложен.
- Конектора на самата ламбда сонда го погледнете и го профилактирайте.
Това е преди да смените сензора.
Чисто лаишки - или има недостиг на въздух, или нещо налива излишен бензин.
- Дебитомер и дросел измити/изчистени ли са?
- Предполагам въздушния филтър е сменен скоро? Може би си струва да се смени с нов от друга марка - цената му не е разгромяваща.
- Въздуховодите ги огледайте дали са чисти. Вероятно не са те проблема.
- Закачете ако ще и някой смотан ЕЛМ327 и вижте датчика за температурата какво показва на престоял дълго мотор - трябва да показва температура близо до околната.
- Не знам дали тая кола има VSV клапан (вероятно да) и Evaporation филтър (филтър с активен въглен) - вижте клапана дали работи, и със разкачени маркучи филтъра дали е проходим в работната посока на въздушния поток (от резервоара към двигателя). При моя имаше един дунапрен, който го изпрах и имаше някакъв ефект върху разхода на гориво и сместа.
- Не пишете дали е на газ тая кола, но е желателно да погледнете и времената за впръскване на инжекторите, пак през ЕЛМ-а или още по-добре Techstream. Самият им тест е малко по-сложен.
- Конектора на самата ламбда сонда го погледнете и го профилактирайте.
Това е преди да смените сензора.
Чисто лаишки - или има недостиг на въздух, или нещо налива излишен бензин.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251
-
- Мнения: 471
- Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 67 пъти
Yaris XP90 1.33 1NR-FE VVTi 2010 - Грешка P2196 - продължава да присъства след смяна на Oxygen Sensor ?
Тази грешка клони към проблем със сензора, но ако сте сложили Denso вероятно проблема не е там . Парт номера по-горе е за сензор с букса, но реално той е същия като този без.....просто е plug and play. Тази грешка означава , че иматe sensor signal constantly rich. Това се хваща на диагностика. Добър диагностик ще намери начин да тества сензора ;)
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта