Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувай отговор
Аватар
mfandakov
Мнения: 3325
Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
Местоположение: Кричим
Автомобил: E38
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от mfandakov » 16 Дек 2022 09:23

За Ярис търся батерия.
worthy.gif

Lwerewolf
Мнения: 530
Регистриран на: 09 Юли 2018 04:07
Местоположение: София
Автомобил: gws191l 08, zze121 03, aw11 86
Получена  благодарност: 4 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Lwerewolf » 18 Дек 2022 22:42

От... OLX. 40 модула, бяха произведени ~година преди да ги сложа, съдейки по гравирането. От два CH-R-а най-вероятно. Пет години по-късно - max разлика в модулите при пуснати всички консуматори (на park, не drive на ръчна) точно преди да се включи двигателят - 0.26 или нещо подобно, та всякаш съм доволен.
gs450h 07/2008 ML/radar cruise w/o APSSS, corolla e12 11/2003 3dr sol 3zz-fe

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от BOz » 17 Юли 2023 13:33

Умря помпата на инвертора. За градско каране става и без нея. Ама предполагам ако се ръчне извънградско, ще се разреве, че ѝ е жега. tooth.gif
Ето температурите с умряла и с жива помпа:
Изображение

Аватар
mfandakov
Мнения: 3325
Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
Местоположение: Кричим
Автомобил: E38
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от mfandakov » 17 Юли 2023 13:44

А тука един вентилатор стопен от батерията.


IMG_20230717_133812705_MF_PORTRAIT.jpg
IMG_20230717_133812705_MF_PORTRAIT.jpg (1.92 MiB) Преглеждано 3986 пъти
IMG_20230717_133839576_MF_PORTRAIT.jpg
IMG_20230717_133839576_MF_PORTRAIT.jpg (838.44 KiB) Преглеждано 3986 пъти
worthy.gif

Аватар
WoLF
Мнения: 2583
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 224 пъти
Получена  благодарност: 99 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от WoLF » 17 Юли 2023 16:39

Тези стабилни стойности на батерията само ми напомнят да си намеря двуплатков ELM и да задам постоянно въртене на вентилатора...
Помпата как се усети, че си е отишла? От купето я чувам, но едва :whistle:
ИзображениеИзображениеИзображение

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от BOz » 17 Юли 2023 19:27

WoLF написа: 17 Юли 2023 16:39 Помпата как се усети, че си е отишла?
По логове на температура и при последваща проверка.
На шума не му обърнах внимание, за да се досетя, че е умряла. По-скоро при мен от вън като я слушаш едвам се чува. Горе-долу с "цвистенето" на инвертора се конкурират и не ми беше направила впечатление, че била млъкнала.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от slowtraveler » 19 Юли 2023 15:25

Това нещо не прави ли диагностика на помпата? Или само вдига аларма за висока температура на инвертора?
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
WoLF
Мнения: 2583
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 224 пъти
Получена  благодарност: 99 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от WoLF » 19 Юли 2023 16:30

Не, няма сензорика там, както и при водната помпа на двигателя при повечето коли :thumbsup: В случая има и две особености - хем се знае за проблем с тези помпи при модела, хем се диагностицира елементарно(самата помпа раздвижва видимо теността в разширителния съд и издава лессно доловим звук при работа).
ИзображениеИзображениеИзображение

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от BOz » 19 Юли 2023 17:16

slowtraveler написа: 19 Юли 2023 15:25 Това нещо не прави ли диагностика на помпата? Или само вдига аларма за висока температура на инвертора?
Захранва се директно от 12в от едно от главните релета (вериги). И често ако изгори дава на късо и гори по-главен предпазител, който може да те остави на път и да се чудиш какво става. И да влезнеш във филм, ако попаднеш на майстори, които не знаят въобще за какво става въпрос.
Съответно симптома е грешка от прегряване на инвертора. Няма проактивна грешка преди инвертора да се изпоти. Не знам на каква стойност точно светва, но видно от графиката при 93 градуса още мълчи. Преди тези жеги сега, си държеше в града между 60 и 70 градуса спокойно. Ама като стана сега топло, без циркулацията от помпата си ѝ стана жега и трябваше да намеря време и да я сменя. tooth.gif

п.п. На моя Приус по сервизна акция през 2010-та година на 82 хиляди е сменана помпата превантивно. Значи новата-стара помпа е издържала около 143 хиляди километра или още едни 12 години. :whistle:

п.п.2 Колата стана на 17 години и е изпитала 3 повереди за това време. Една помпа на инвертора, един семеринг и каре на кормилния прът. Това е.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Lwerewolf
Мнения: 530
Регистриран на: 09 Юли 2018 04:07
Местоположение: София
Автомобил: gws191l 08, zze121 03, aw11 86
Получена  благодарност: 4 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Lwerewolf » 20 Юли 2023 20:46

Температурата е на водният кръг, не на компонентите на инвертера. Там на моменти е доста по-жежко, особено при деградирал топлопроводим слой :D
gs450h 07/2008 ML/radar cruise w/o APSSS, corolla e12 11/2003 3dr sol 3zz-fe

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 27 госта