Смяна на ангренажен ремък на Avensis T25 D4D
- TATI
- Мнения: 2753
- Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 51 пъти
- Обратна връзка:
Смяна на ангренажен ремък на Avensis T25 D4D
И така, дойде време и за тази занимавка (тя дойде преди месец, ама все се мотках).
Та, днес по случай Баба Марта, реших да подаря мартеничка и на работното конче.
Километри - 106к (1000 км просрочени, за което си посипвам главата с пепел)
Започнах към 11:00 с разглобяване на корите.
Това е схемата, по която работя: Много е важно да се ползва качествен и правилен инструмент, за да няма изненади!
Силно препоръчително е да ползвате ръкавици. Мястото за работа е силно ограничено и дори с ръкавици, успях да си издера ръцете.
Автомобилът задължително се обезопасява, за да не ни изненада, докато лежим под него (нямам канал и подемник). Поради тази причина ползвам стойки.
Свалят се горните кори, след това и долните (по-точно тези откъм двигателя). Махат се няколко щипки, като внимаваме да не ги строшим, защото после трябва да мислим побългаряване. Аз счупих три, но имам резервни.
Резултата след свалените кори на двигателя:
Ето и резултата след сваляне на долната кора (мазното е спрей):
Следва развиване на шайбата на коляновия вал, която фабрично е стегната на 180 Nm. Понеже нямам гайковерт, изтормозих мехаННика за съвет, за което съм му безкрайно благодарен. Болта се разви без никакви проблеми.
Свалят се пистовите ремъци (на алтернатора и на усилвателя на волана).
Обтяжната ролка на алтернатора:
След това сваляме и самата шайба, като за целта ни трябва скоба или средство, с което да я измъкнем. Аз ползвах скоба:
Вече няма шайба:
От тук нататък започва борбата с търсене на пространство, за да се развият разните болтове, гайки, да се отстранят капаците и самия ремък.
Последва сваляне на десния тампон на двигателя, като за целта трябва да се подпре двигателя отдолу.
Пак тормоз на мехаННикакъде да го подпра и след консултация, тампона е на земята:
След това развиваме горния пластмасов капак (7 болта) и се открива следната гледка:
Сваляме долния капак (5 болта) и откриваме подобно на горното:
Следва сваляне и на средната част, която държи тампона на двигателя (7 болта)
След тази манипулация пристъпваме към сваляне на стария ремък. Бавно завъртаме двигателя, докато белезите на колянов вал, разпределителен вал и нафтова помпа си дойдат на място.
Нагласих разпределителния и помпата, но не можах да видя този на коляновия вал, та пак тормоз на ... сещате се кой и след употреба на четка намерих и този белег:
Това е на разпределителния вал, другите не можах да навра апарата да ги снимам (утре след почистването и преди да сглобя ще се постарая да ги снимам):
След като сме нагласили белезите, пристъпваме към свалянето на ремъка.
Развиваме болтовете на обтегача:
След това ремъка излиза много лесно.
Сваляме старите ролки (ако няма да се сменят, не е нужно да се свалят):
1. Обтяжната ролка е с болт с вътрешен шестограм 8
2. Паразитна
С това, процедурата по сваляне на стария ремък е приключена.
И за днес приключих, че се поуморих.
Утре следва основно почистване, тъй като имам някакви омаслявания, видни от снимките (което ме подсеща, че скоро май ще свалям и турбина за профилактика, че и там има някакви мазни петна, но това в друга тема) и после монтаж на новия ремък и ролки.
Ще има снимков материал и при монтажа, пък току виж стане кола от това парче желязо, което е в момента.
Водна помпа няма да сменям на този етап, тъй като няма видими следи от течове, а и няма луфтове.
П.П. Добавил съм схемата, по която работя и по която може да се ориентирате кое къде седи и кой болт с какво усилие се стяга (не за всички болтове има място за динамометричен ключ).
Та, днес по случай Баба Марта, реших да подаря мартеничка и на работното конче.
Километри - 106к (1000 км просрочени, за което си посипвам главата с пепел)
Започнах към 11:00 с разглобяване на корите.
Това е схемата, по която работя: Много е важно да се ползва качествен и правилен инструмент, за да няма изненади!
Силно препоръчително е да ползвате ръкавици. Мястото за работа е силно ограничено и дори с ръкавици, успях да си издера ръцете.
Автомобилът задължително се обезопасява, за да не ни изненада, докато лежим под него (нямам канал и подемник). Поради тази причина ползвам стойки.
Свалят се горните кори, след това и долните (по-точно тези откъм двигателя). Махат се няколко щипки, като внимаваме да не ги строшим, защото после трябва да мислим побългаряване. Аз счупих три, но имам резервни.
Резултата след свалените кори на двигателя:
Ето и резултата след сваляне на долната кора (мазното е спрей):
Следва развиване на шайбата на коляновия вал, която фабрично е стегната на 180 Nm. Понеже нямам гайковерт, изтормозих мехаННика за съвет, за което съм му безкрайно благодарен. Болта се разви без никакви проблеми.
Свалят се пистовите ремъци (на алтернатора и на усилвателя на волана).
Обтяжната ролка на алтернатора:
След това сваляме и самата шайба, като за целта ни трябва скоба или средство, с което да я измъкнем. Аз ползвах скоба:
Вече няма шайба:
От тук нататък започва борбата с търсене на пространство, за да се развият разните болтове, гайки, да се отстранят капаците и самия ремък.
Последва сваляне на десния тампон на двигателя, като за целта трябва да се подпре двигателя отдолу.
Пак тормоз на мехаННикакъде да го подпра и след консултация, тампона е на земята:
След това развиваме горния пластмасов капак (7 болта) и се открива следната гледка:
Сваляме долния капак (5 болта) и откриваме подобно на горното:
Следва сваляне и на средната част, която държи тампона на двигателя (7 болта)
След тази манипулация пристъпваме към сваляне на стария ремък. Бавно завъртаме двигателя, докато белезите на колянов вал, разпределителен вал и нафтова помпа си дойдат на място.
Нагласих разпределителния и помпата, но не можах да видя този на коляновия вал, та пак тормоз на ... сещате се кой и след употреба на четка намерих и този белег:
Това е на разпределителния вал, другите не можах да навра апарата да ги снимам (утре след почистването и преди да сглобя ще се постарая да ги снимам):
След като сме нагласили белезите, пристъпваме към свалянето на ремъка.
Развиваме болтовете на обтегача:
След това ремъка излиза много лесно.
Сваляме старите ролки (ако няма да се сменят, не е нужно да се свалят):
1. Обтяжната ролка е с болт с вътрешен шестограм 8
2. Паразитна
С това, процедурата по сваляне на стария ремък е приключена.
И за днес приключих, че се поуморих.
Утре следва основно почистване, тъй като имам някакви омаслявания, видни от снимките (което ме подсеща, че скоро май ще свалям и турбина за профилактика, че и там има някакви мазни петна, но това в друга тема) и после монтаж на новия ремък и ролки.
Ще има снимков материал и при монтажа, пък току виж стане кола от това парче желязо, което е в момента.
Водна помпа няма да сменям на този етап, тъй като няма видими следи от течове, а и няма луфтове.
П.П. Добавил съм схемата, по която работя и по която може да се ориентирате кое къде седи и кой болт с какво усилие се стяга (не за всички болтове има място за динамометричен ключ).
Последно промяна от Akima на 02 Мар 2016 12:58, променено общо 1 път.
Причина: Закачена от мен.Голямо благодаря.
Причина: Закачена от мен.Голямо благодаря.
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
- veso_hds
- Мнения: 1430
- Регистриран на: 13 Май 2012 12:06
- Местоположение: Бургас
- Благодарил/а: 25 пъти
- Получена благодарност: 27 пъти
Смяна на ангренажен ремък на Avensis T25 D-4D
Браво,TATI.Завиждам ти за здравите нерви.
П.П. Сега остава и да я сглобиш.....
П.П. Сега остава и да я сглобиш.....
Тойота РАВ 4 D4D-2002г.
- iovkito
- Мнения: 2856
- Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 68 пъти
Смяна на ангренажен ремък на Avensis T25 D-4D
Добър снимков материал. Радвам се , че колите ми са с вериги. Също така , браво , че си се захванал да правиш такъв тип облсужване без канал , аз не бих , защото мястото е неудобно. Като гледам и как се разглобява , не бих поверил колата си на майстор , който не работи в сервиз на тойота ,за такава манипулация , защото със сигурност ще се обърка нещо.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
- TATI
- Мнения: 2753
- Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 51 пъти
- Обратна връзка:
Смяна на ангренажен ремък на Avensis T25 D-4D
Реално, лежането не е много. Само докато се свалят корите и след това за десетина болта.
Сега се сетих, че така и така съм разкачил една камара глупости, та може да сваля алтернатора да му направя една профилактика със смяна на лагери, ролка и четки, които купих преди години и така ми седят. Но като знам къде е наврян... може и да го подмина.
Сега се сетих, че така и така съм разкачил една камара глупости, та може да сваля алтернатора да му направя една профилактика със смяна на лагери, ролка и четки, които купих преди години и така ми седят. Но като знам къде е наврян... може и да го подмина.
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
- TATI
- Мнения: 2753
- Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 51 пъти
- Обратна връзка:
Re: Смяна на ангренажен ремък на Avensis T25 D4D
Ден втори, монтаж на новия ремък.
Аналогично на свалянето на стария, новия се монтира в обратен ред.
Нова ролка:
Нова обтяжна ролка:
Нов обтегач:
Нов ремък:
Този в дясно е стария, който видимо няма никакви белези от износване.
Реда на зацепване е следния:
1. Разпределителен вал;
2. ГНП;
3. Водна помпа;
4. Колянов вал;
5. Паразитна ролка;
6. Маслена помпа;
7. Обтяжна ролка.
След като сме нагласили ремъка, слагаме обтегача и го освобождаваме, за да си натегне колкото е нужно.
Следва въртене на ръка на два пълни оборота на двигателя, за да видим дали белезите съвпадат (аз направих 4 за всеки случай).
Ако всичко е наред, сглобяваме.
Ако не, сваляме ремъка и отначало.
Внимаваме да не ни останат много резервни части. На мен не ми остана нищо :(
След като сме сглобили идва момента на истината. Аз нямах търпение и още преди да сглобя всичко запалих, за да се уверя че всичко е наред.
След което довърших и ето завършения вид след смяната:
С това, мисия ангренаж е изпълнена. Надявам се да издържи още 100к км
Аналогично на свалянето на стария, новия се монтира в обратен ред.
Нова ролка:
Нова обтяжна ролка:
Нов обтегач:
Нов ремък:
Този в дясно е стария, който видимо няма никакви белези от износване.
Реда на зацепване е следния:
1. Разпределителен вал;
2. ГНП;
3. Водна помпа;
4. Колянов вал;
5. Паразитна ролка;
6. Маслена помпа;
7. Обтяжна ролка.
След като сме нагласили ремъка, слагаме обтегача и го освобождаваме, за да си натегне колкото е нужно.
Следва въртене на ръка на два пълни оборота на двигателя, за да видим дали белезите съвпадат (аз направих 4 за всеки случай).
Ако всичко е наред, сглобяваме.
Ако не, сваляме ремъка и отначало.
Внимаваме да не ни останат много резервни части. На мен не ми остана нищо :(
След като сме сглобили идва момента на истината. Аз нямах търпение и още преди да сглобя всичко запалих, за да се уверя че всичко е наред.
След което довърших и ето завършения вид след смяната:
С това, мисия ангренаж е изпълнена. Надявам се да издържи още 100к км
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
- iovkito
- Мнения: 2856
- Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 68 пъти
Re: Смяна на ангренажен ремък на Avensis T25 D4D
Според ръководствата , обтяжната ролка и обтегачът трябва ли да се сменят заедно с ремъка ?
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
- TATI
- Мнения: 2753
- Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 51 пъти
- Обратна връзка:
Re: Смяна на ангренажен ремък на Avensis T25 D4D
Явно се сменят само при нужда, каквото и да значи това. Изхождам от факта, че в ръководството не се споменава смяна на ролки, а само на обтегач.
Същото важи и за водната помпа - сменя се при проблем (луфт или теч).
Но аз предпочетох да сменя ролките, въпреки че старите ролки нямат никакви луфтове и се движат мазно както новите.
Същото важи и за водната помпа - сменя се при проблем (луфт или теч).
Но аз предпочетох да сменя ролките, въпреки че старите ролки нямат никакви луфтове и се движат мазно както новите.
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
- Kiki
- Мнения: 8205
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 13 пъти
Re: Смяна на ангренажен ремък на Avensis T25 D4D
Браво Тати, добра работа, но сега остава да си почистиш и двиганилния отсег, ето така.
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!
Re: Смяна на ангренажен ремък на Avensis T25 D4D
Ехееее!Изумен съм!Все едно е излязла от аптека!
Toyota Avensis T25, 126 к.с./2000 cc D4D
1AD-FTV
1AD-FTV
Смяна на ангренажен ремък на Avensis T25 D4D
след като се извади шплента на новия обтегач,затяга ти се оптяжната ролка която я натиска той?т.е. ролката като и стегна болта и тя затяга на положението в което е била ... въпросния обтегач няма работа след стягането и и това ме изумява малко...
Toyota Avensis T25,D4D,2.0,116ph,2004,1CD-FTV
- TATI
- Мнения: 2753
- Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 51 пъти
- Обратна връзка:
Смяна на ангренажен ремък на Avensis T25 D4D
Я опитай по-разбираемо да зададеш въпроса, че нищо не се разбира!
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
-
- Мнения: 384
- Регистриран на: 05 Апр 2016 15:10
- Местоположение: Мюнхен
Смяна на ангренажен ремък на Avensis T25 D4D
Офтопик
Имай търпение да дойде на себе си. Чиляка е писал , че е изумен малко.
Смяна на ангренажен ремък на Avensis T25 D4D
Мисълта ми
Мисълта ми е, работата на обтегача свършва до момента,в който се стегне болта на ролката.
Toyota Avensis T25,D4D,2.0,116ph,2004,1CD-FTV
- TATI
- Мнения: 2753
- Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 51 пъти
- Обратна връзка:
Смяна на ангренажен ремък на Avensis T25 D4D
Нещо си се объркал. Болта стягащ ролката не прави ролката неподвижна.
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Смяна на ангренажен ремък на Avensis T25 D4D
а при мен я прави.още не бях сложил обтегача и на ръка стягам болта на ролката и я удървя.Даже старата беше по същия начин и обтегача беше запекъл в едно положение.
Toyota Avensis T25,D4D,2.0,116ph,2004,1CD-FTV
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Semrush [Bot] и 6 госта