Слабо парно - Avensis Т22

Аватар
hyankov
Мнения: 1417
Регистриран на: 11 Сеп 2006 22:05
Местоположение: София
Обратна връзка:

Слабо парно - Avensis Т22

Мнение от hyankov » 31 Дек 2014 16:05

Здравейте,

Четох другите теми във форума по този въпрос, но не ми вършат работа.

Ситуацията: Парното в колата е или супер слабо, или изобщо не работи (т.е. духа студено). При затворено положение на въздушната циркулация духа леко топличко, а при въздух влизащ отвън си е направо студено.

Какво съм забелязал: антифриза е ок - не губи, нивото е на МАХ. Пробвах да обезвъздуша даже, според моите разбирания - оставям капачката отворена на разширителния съд и чакам. Може би си въобразявам, но има лееееееееееееееко положителен ефект. Колата загрява нормално и температурата не играе нагоре надолу. Преди 3 месеца сменях термостат. Водната помпа може би преди 2-3г.

Относно тръбите: и двете мога да ги държа с гола ръка (за изолацията разбира се), не са достатъчно горещи за да ме изгорят.
Изображение
Тази която съм оградил с червено (влиза в купето) е доста по-топла от тази която съм оградил със синьо (идва от двигателя някъде). Каква е функцията на кутията в която влиза синята и излиза червената? Загрява въздуха? Моето разбиране е: синята носи отпадна топлина от двигателя. В кутията има нагревател и вероятно датчик благодарение на който се достига желаната температура. Червената води топлия въздух към купето.

Възможно ли е нагревателя (ако има такъв) да не работи и в купето да влиза само топъл въздух от двигателя, който е недостатъчен при тези температури да стопли? Ей това бушони на нагревателя ли са?
Изображение

Изображение

Едит:
Видях в сервизната книжка - HTR SUB1, HTR SUB2, HTR SUB3 са явно 3 отделни отоплителя. Възможно ли е един или два от отоплителите или техните бушони да са си заминали? Това би обяснило защо маркуча от кутията към купето е по-горещ от този от двигателя и въпреки това не идва достатъчно топло.

Поздрави
Subaru Impreza III Hatchback (2009) - 2.0R MT, 150 hp
Toyota Avensis (2000) - 2.0 D-4D (личен рекорд - 4.1л/100км) - SOLD
Toyota Corolla LE (2000) - 1.8, 125 hp - SOLD

Аватар
hyankov
Мнения: 1417
Регистриран на: 11 Сеп 2006 22:05
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Слабо парно - Авенсис Т22

Мнение от hyankov » 31 Дек 2014 16:26

Изображение

Сега вече съм тотално объркан. Има 2 чифта HTR SUB1|2|3

Сервизната книжка описва тези малките в дясно и ги нарича и 'допълнителен подгревател' и 'отоплител'. Моята кола има допълнителна 'печка' за подгряване на двигателя. Кои бушони са за нея и кои са за отоплителя на купето (ако има такъв, изобщо не съм на ясно, кажете)? Щото тия големите и те се казват HTR SUB1|2|3, според схемата на капачката, но изобщо не са описани от сервизата книжка wtf


Edit:
Едното е релета, другото са бушони. Тествахме ги, всичко е наред. Каква може да е причината топлия въздух от тръбата която влиза в купето, да не стига в самото купе? Клапа? Коя, къде?

Забравих да спомена, от десните духалки в купето духа маааааааааалко по-топъл въздух от тези от лявата. Това сигурен знак ли е за клапа?
Subaru Impreza III Hatchback (2009) - 2.0R MT, 150 hp
Toyota Avensis (2000) - 2.0 D-4D (личен рекорд - 4.1л/100км) - SOLD
Toyota Corolla LE (2000) - 1.8, 125 hp - SOLD

geniya
Мнения: 305
Регистриран на: 17 Авг 2014 08:38
Местоположение: Асеновград
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 8 пъти

Re: Слабо парно - Авенсис Т22

Мнение от geniya » 01 Яну 2015 13:37

Колкото и да не ти иска, ще ти кажа че е запушено почти нацяло радиаторчето ти.това става след каране с вода и, или използване на течност за запушване на теч от охладителна система.пробвай промиване на системата с вода, ако не стане смяна на радиаторче.успех.
Toyota Corolla Verso 2004, 2.0D4D 116hp -----------> Toyota Rav4 XA30 2008, 2.2 D4D 136hp /No DPF/

Аватар
hyankov
Мнения: 1417
Регистриран на: 11 Сеп 2006 22:05
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Слабо парно - Авенсис Т22

Мнение от hyankov » 01 Яну 2015 14:08

Нито съм карал с вода, нито съм слагал добавки
Subaru Impreza III Hatchback (2009) - 2.0R MT, 150 hp
Toyota Avensis (2000) - 2.0 D-4D (личен рекорд - 4.1л/100км) - SOLD
Toyota Corolla LE (2000) - 1.8, 125 hp - SOLD

Аватар
Kiki
Мнения: 8210
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 13 пъти

Re: Слабо парно - Авенсис Т22

Мнение от Kiki » 01 Яну 2015 17:49

hyankov написа:Нито съм карал с вода, нито съм слагал добавки
Може някой друг преди теб да е слагал.
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!

geniya
Мнения: 305
Регистриран на: 17 Авг 2014 08:38
Местоположение: Асеновград
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 8 пъти

Re: Слабо парно - Авенсис Т22

Мнение от geniya » 01 Яну 2015 17:50

Не си карал, ама антифриза има ли нормален цвят като в бутилката преди да го сипеш.Изведнъж ли изчезна парното, ако ДА прави ли нещо по колата ти или някой друг?Ако НЕ вероятно няма циркулация през радиатора на парното, било от ВЪЗДУХ, скапана ВОДНА ПОМПА, и най-лошо запушен радиатор /дано да не е/.При мен като се беше запушил имаше леееееко топло само в лявата част към шофьора.За тези отоплители нямам представа кога и как работят.Може би има датчик който изчаква ДВГ да загрее, като през това време отопля въздуха с нагревателите, след загряване на антифриза ги изключва и минава на отопляне от ДВГ. С климатроник ли е колата?
Toyota Corolla Verso 2004, 2.0D4D 116hp -----------> Toyota Rav4 XA30 2008, 2.2 D4D 136hp /No DPF/

Аватар
hyankov
Мнения: 1417
Регистриран на: 11 Сеп 2006 22:05
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Слабо парно - Авенсис Т22

Мнение от hyankov » 01 Яну 2015 17:55

Води се климатроник, уж... Лекичко парно има от дясната страна, а от лявата направо си духа студено. Не стана внезапно. В продължение на 2 дена парното ставаше все по-слабо, докато в един момент просто започна да духа студено. Сега отново духа леееееееееко топло.

Жената откача :help:

Иска ми се някой да обясни как точно работи отоплитената система на такава кола.
Subaru Impreza III Hatchback (2009) - 2.0R MT, 150 hp
Toyota Avensis (2000) - 2.0 D-4D (личен рекорд - 4.1л/100км) - SOLD
Toyota Corolla LE (2000) - 1.8, 125 hp - SOLD

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4932
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 154 пъти
Получена  благодарност: 143 пъти

Re: Слабо парно - Авенсис Т22

Мнение от slowtraveler » 01 Яну 2015 18:06

Работи както на всеки друг автомобил...
Имаш радиаторче, вързано на антифриза в малкия кръг на охлаждане на двигателя ...
И имаш няколко въздушни клапи за управление на въздуха...
Електрониката управлява клапите, като пренасочва въздуха, засмуквайки го или през питата на радиаторчето, или преди питата на радиаторчето (но след питата на изпарителя на климатика)....
Притваряйки, отваряйки клапите се променя съотношението топъл/студен въздух, и от там - промяна на температурата на вкарвания в купето въздух...
Ако няма топъл въздух, то причините според мен може да са следните:
1. Запушен радиатор
2. Калпав термостат (държи ниска температура)
3. Въздух в системата
4. Счупена или недобре уплътняваща клапа или управлението и (моторчетата, ръчките, жила и т.н.), която не затваря студения въздух когато се иска максимална температура
5. Калпав термодатчик или проблем в електрониката, която си мисли, че в купето е много топло, и съответно не затваря студения въздух...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
hyankov
Мнения: 1417
Регистриран на: 11 Сеп 2006 22:05
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Слабо парно - Авенсис Т22

Мнение от hyankov » 01 Яну 2015 18:11

1. Запушен радиатор
2. Калпав термостат (държи ниска температура)
3. Въздух в системата
4. Счупена или недобре уплътняваща клапа или управлението и (моторчетата, ръчките, жила и т.н.), която не затваря студения въздух когато се иска максимална температура
5. Калпав термодатчик или проблем в електрониката, която си мисли, че в купето е много топло, и съответно не затваря студения въздух...
1. ок, може
2. Щеше да се отразява на температурата на двигателя
3. Уж обезвъздушавах...
4. Да, това подозирам и аз
5. Не може да е това, защото 'ръчно' го набичвам на макс топло, не е като да кажеш че съм му задал 22 градуса и то да се опитва да 'охлади'

Мерси
Subaru Impreza III Hatchback (2009) - 2.0R MT, 150 hp
Toyota Avensis (2000) - 2.0 D-4D (личен рекорд - 4.1л/100км) - SOLD
Toyota Corolla LE (2000) - 1.8, 125 hp - SOLD

geniya
Мнения: 305
Регистриран на: 17 Авг 2014 08:38
Местоположение: Асеновград
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 8 пъти

Re: Слабо парно - Авенсис Т22

Мнение от geniya » 01 Яну 2015 18:30

Щом е станало постепенно е 100% запушено радиаторче за парно.Освен ако нямаш теч и губи антифриз и прави въздушна тапа някъде.Залагам за радиаторчето.При мен беше така, лично успях да го промия с чешмата и се оправи.Затова съм толкова сигурен.
П.П. Като се зачетох че имаш малко топло вдясно, видях че изводите на радиаторчето по снимките са в дясно което говори за 100% радиатор.Дано не съм прав sad.gif
Toyota Corolla Verso 2004, 2.0D4D 116hp -----------> Toyota Rav4 XA30 2008, 2.2 D4D 136hp /No DPF/

Аватар
hyankov
Мнения: 1417
Регистриран на: 11 Сеп 2006 22:05
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Слабо парно - Авенсис Т22

Мнение от hyankov » 01 Яну 2015 18:45

Мерси, каква е процедурата?
Subaru Impreza III Hatchback (2009) - 2.0R MT, 150 hp
Toyota Avensis (2000) - 2.0 D-4D (личен рекорд - 4.1л/100км) - SOLD
Toyota Corolla LE (2000) - 1.8, 125 hp - SOLD

geniya
Мнения: 305
Регистриран на: 17 Авг 2014 08:38
Местоположение: Асеновград
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 8 пъти

Re: Слабо парно - Авенсис Т22

Мнение от geniya » 01 Яну 2015 18:50

Чети тук:
viewtopic.php?f=2&t=28080 така успях.Успех ти пожелавам, въоръжи се с търпение.
Toyota Corolla Verso 2004, 2.0D4D 116hp -----------> Toyota Rav4 XA30 2008, 2.2 D4D 136hp /No DPF/

Аватар
hyankov
Мнения: 1417
Регистриран на: 11 Сеп 2006 22:05
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Слабо парно - Авенсис Т22

Мнение от hyankov » 08 Яну 2015 20:17

Така, не е нито термостат, нито антифриз, нито радиатор. Тръбите които влизат в купето са ГОРЕЩИ, в смисъл - изгаря ръка ако пипнеш тръбата не за изолацията.

Изображение

Значи, между тази тръба и отвора в купето за парното има някъде клапан който не се отваря/затваря напълно. Т.е. пуска повече студен въздух от колкото искам. Някой знае ли къде се намира точно и как да стигна до него? Не ми се ходи в сервиз пак.

Едит:
Май греша, тези тръби не може да са пълни с горещ въздух, по-скоро с гореща вода която е част от кръга? Някой, нещо?

Това е за Корола, същото ли е и за Авенсиса?
Изображение

Моето обяснение е че клапан №15 е запецнал в положение в което не затваря напълно към радиатора.
Subaru Impreza III Hatchback (2009) - 2.0R MT, 150 hp
Toyota Avensis (2000) - 2.0 D-4D (личен рекорд - 4.1л/100км) - SOLD
Toyota Corolla LE (2000) - 1.8, 125 hp - SOLD

SAMOOEL
Мнения: 22
Регистриран на: 22 Фев 2012 12:59
Местоположение: София

Re: Слабо парно - Авенсис Т22

Мнение от SAMOOEL » 20 Фев 2015 11:13

Здравей колега!

Аз също имах проблем с парното. При мен обаче колата е с климатик, а не с климатроник.
Проблема при мен се оказа, че зъбците на "врътката" за топло/студено са се износили. При завъртане на кранчето да духа топло - клапата не преминава към топлия въздух, а си истава на студено. Трябваше да разглобя и да уплътня кранчето за топло/студено. Сега всичко е наред.
Предполагам, че при теб може да има подобна ситуация - просто клапата да не отваря за топлия въздух, а да си стои все на студено (или да отваря съвсем малко).

Поздрави и успех!!

goroust
Мнения: 34
Регистриран на: 15 Май 2010 08:21
Местоположение: София

Re: Слабо парно - Авенсис Т22

Мнение от goroust » 21 Фев 2015 20:20

Колега SAMOOEL би ли разказал как разглоби тези клапи или ако имаш някои схеми да покажеш.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта